– Vi har inga planer på att ta in den, om de inte får ordning på den.
Missnöjda köpare har klagat över problem som uppstått. Vissa har rapporterat om dålig mjukvara för att skriva på pekskärmen och dåliga prestanda när det gäller så simpla saker som röstuppringning och att ta bilder.
Svårt att hävda sig
När Tre tar in nya modeller från telefontillverkare tittar de på vad som finns, vad det kostar och hur det fungerar. Tidigare har Tre tagit in en äldre Blackberry-modell och nu har man Blackberry Bold, som till skillnad från Storm fått mycket bra recensioner.
– Den fick till och med bättre recensioner än Iphone, säger Erik Hörnfeldt. Men han berättar också att Nokia och Sony Ericssons starka ställning gör att andra tillverkare har svårt att slå sig in på den svenska marknaden.
– Finns det andra som har likvärdig prestanda har de ändå svårt att hävda sig.
Tillverkarna RIM, Researh In Motion, ägnade två år att ta fram Blackberry Storm och la ut 100 miljoner dollar på marknadsföringskampanjen. RIMs vd Jim Balsillie ser Storm som en överväldigande succé och kommenterade problemen såhär:
– Mjukvaruproblemen som måste fixas hör till en ny verklighet när det gäller att göra komplexa mobiltelefoner.
Uppdateringar
Verizon och RIM kom i december med mjukvaruuppdateringar som hjälpte vissa användare och andra klagomål kommer tillgodoses först i framtida upplagor av Storm, uppgav Mike Lanman, marknadschef för operatören Verizon Wireless.
Tiden får utvisa om förändringarna tilltalar Tre.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 4 februari 2009