Åre, Östersund och Krokum äger gemensamt energibolaget Jämtkraft och som kommunala ägare är de intriktade på att företaget inte bara ska leverera el och värme – det ska även bidra till ett bättre samhälle för medborgarna. Som ett led i detta har man varit på jakt efter en nu kundtjänstlösning , nu har valet fallit på Connectels lösning för kontaktcenter.
– Vår molnbaserade mjukvara, vår erfarenhet och expertis inom området, tillsammans med Jämtkrafts syn på hur man med innovation och samverkan ska kunna nå nya nivåer i sitt kontaktcenter är en perfekt matchning, säger Henrik Lundberg på Connectel
I affären ligger dels Connectels kontaktcenterplattform, men även ett slags innovationssamarbete som ska mynna ut i att Jämtkraft tar tronen som Sveriges kundbästa energibolag.
– Vi ser väldigt mycket fram emot att samarbeta med Connectel där vi ser det som ett partnerskap och att vi tillsammans kan bygga framtida kundlösningar. Vi ser att med deras kontaktcenterlösning kommer vi att kunna möta våra nuvarande och framtida kunder på ett mer kundanpassat sätt, säger Charlotte Wahlstedt, teamchef inom kundservice på Jämtkraft
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se