Mobiltelefonen är en självklar del av vår vardag men det finns situationer då privata samtalsämnen irriterar och inte lämpar sig för det offentliga rummet. Däremot är svensken oväntat tolerant gentemot mobilprat i kollektivtrafiken och på krogen. Tele2 har frågat cirka 5 000 personer om det är något de retar sig på när det kommer till andras mobiltelefonvanor.
Enligt Tele2s undersökning tycker 31 procent av svenskarna att det är olämpligt att diskutera privata detaljer på offentliga platser. Vi vill heller inte höra om andras relationsproblem (19 %), gårdagens hångel (18 %), privatekonomi (17 %) eller ens om andras jobbproblem (15 %).
