Med rätt CX-strategi och ett kundfokuserat arbetssätt får din organisation möjligheter att segla förbi konkurrenterna och öka kundnöjdheten. På höstens Connect25 Contact Center samlar vi ett antal kunniga och profilerade experter som ger dig både konkreta verktyg och inspiration för att lyckas med det moderna kundmötet. Som besökare får du dessutom en unik möjlighet att nätverka och tala med representanter från de företag som finns på plats i utställningsdelen.
Connect25 Contact Center
Vi inleder dagen med att fyra talare ger sitt perspektiv på det moderna kundmötet och framgångsrika strategier. De kommer att berätta om teknik, ledarskap och hur man bygger en kundserviceorganisation som stärker hela verksamheten.
Under eftermiddagen kan du välja mellan tre olika spår att fördjupa dig inom. Varje spår innehåller fyra programpunkter med konkreta tips om hur du ökar kundnöjdheten och arbetar mer effektivt. Välj mellan:
- Modern teknik i kontaktcentret
- Ledarskap i kontaktcentret
- Framtidens kundmöte
Precis som tidigare år arrangerar vi en dubbelkonferens, där du som besökare fritt kan välja vilka pass du vill gå på under dagen. Välkomna till Folkets hus i Stockholm den 22 oktober och Connect25 Contact Center och Connect25 Professional!
Program
- 08:00 - 09:00
Registrering och frukostmacka
Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig, ta en kopp kaffe och en frukostmacka. Här kan du också besöka utställningen. - 09:00 - 09:05
Välkomna!
Kongresshallen ADagens moderator hälsar välkommen och inleder programmet.Mats Stålbröst Moderator
- 09:10 - 09:50
Framtidsspaning: Vad kommer kunden förvänta sig om tio år?
Kongresshallen AKundernas förväntningar förändras ständigt – ibland långsamt, ibland på en vecka. Det som nyss var fantastiskt är idag standard. Det som var en konkurrensfördel i går är en hygienfaktor i morgon. Hur följer vi med i kundens vardag som ständigt föränd ...se merras? Och vad kostar det oss att stå still när kunden rör sig framåt? Häng med när keynotetalaren Nicklas Hermansson tar oss med på en resa in i framtiden. ...se mindreNicklas Hermansson Trendspanare och föreläsare med siktet inställt på framtiden
- 10:30 - 10:40
Hisspitch – Presentation av utställarna
Kongresshallen AVarje utställare får 20 sekunder på sig att fånga ditt intresse i en klassisk hisspitch. - 10:40 - 11:05
Förmiddagspaus med kaffe och mingel
Kongresshall övre FoajéUnder förmiddagspausen kan du passa på att hämta kaffe, interagera med talare, utställare och andra deltagare. - 11:05 - 11:30
Ledarskapets roll i att skapa wow i framtidens kundmöten
Kongresshallen AI en tid där produkter, priser och teknik lätt kan kopieras blir upplevelsen av er kundservice den verkliga konkurrensfördelen – och ledarskapet spelar en avgörande roll i att skapa den. Emilie Loman visar hur du som ledare kan inspirera, coacha och ...se merbygga en kultur där wowservice är en självklarhet i varje kundmöte, oavsett kanal. Dessutom delar hon några konkreta strategier för att öka engagemanget i teamet, stärka kundrelationerna och leverera en serviceupplevelse som inte bara möter, utan överträffar förväntningarna varje gång. ...se mindreEmilie Loman Kundserviceexpert
- 11:30 - 12:00
När krisen kommer – så tar du hand om oroliga medmänniskor
Kongresshallen AVad händer när oron slår till, och alla möjliga och omöjliga kontaktvägar översvämmas av frågor som ingen kunde förutspå? Hur påverkas tilliten till systemet och hur ser man till att medarbetarna pallar trycket? Emelie Ruud från MSB ansvarade för det ...se mer kontaktcenter som byggdes upp för att hantera reaktionerna efter utskicket av broschyren Om krisen eller kriget kommer hösten 2024 – ett uppdrag som plötsligt gick från en deadline på fem veckor till fem dagar. ...se mindreEmelie Ruud Projektledare, MSB
- 12:00 - 13:00
Lunchpaus
Kongresshall övre FoajéNjut av en god lunch och passa samtidigt på att ta del av utställningen. Här kan du träffa dagens partners, upptäcka nya lösningar och tjänster – och knyta värdefulla kontakter. - 13:00 - 15:25
Spår 1: Modern teknik i kontaktcentret
- 13:00 - 13:25
Chattboten är död – länge leve chattboten
C1Under många år har chattbotar lovat mycket men levererat lite – både ur kundens och verksamhetens perspektiv. Men nu står vi inför ett tekniskt och beteendemässigt skifte där AI inte bara förändrar hur vi bygger chattbotar, utan även hur vi förstår o ...se merch hanterar kundinteraktioner. I denna talarpunkt visar Sebastian Merlöv från Absfront hur den nya generationens AI-drivna chattbotar skapar nya möjligheter – och nya krav – för framtidens kontaktcenter. ...se mindreEmma Link Kundserviceexpert, Absfront
Lena Erlandsson Moderator
- 13:30 - 13:55
Så kan röststyrd AI förändra ditt kontaktcenter
C1Det svenska företaget Telavox har tagit fram en AI-receptionist som kan lösa kundärenden helt på egen hand. I denna talarpunkt berättar de om möjligheterna med tekniken och vilka effekterna kan bli i ditt kontaktcenter.Alexander Hagring VP Product, Telavox
Lena Erlandsson Moderator
- 14:00 - 14:25
Talarpunkt från partner (Genesys): Från kostnadscenter till värdeskapare: kundservice i en digital tid
C1Vi visar hur vi med teknikens hjälp förvandlar kundservice från en nödvändig funktion till en motor för lojalitet, innovation och affärsnytta.Johan Frodell Vd, Releasy
Lena Erlandsson Moderator
- 14:30 - 15:00
Eftermiddagspaus med mingel
Kongresshall övre FoajéFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. - 15:00 - 15:25
Tänk om varje faktura kunde svara på sina egna frågor?
C1Föreställ dig en värld där kunder aldrig behöver vänta på svar, där betalningsförvirring försvinner och varje faktura blir en direkt, smart dialog. Under den här sessionen utforskar David Hallvig, VP of Analytics & AI på Billogram, Smart Replies – et ...se mert nytt sätt att göra fakturor självförklarande. Hör honom berätta om testerna som Billogram just nu gör med att utveckla AI-drivna svar i realtid som förvandlar varje faktura till ett 24/7-samtal. Kunder får rätt information direkt, supportteamet frigörs och kassaflödet påverkas inte av stillestånd eller frågor som inte besvaras. ...se mindreDavid Hallvig VP of Analytics & AI, Billogram
Lena Erlandsson Moderator
- 13:00 - 15:25
Spår 2: Ledarskap i kontaktcentret
- 13:00 - 13:25
CX-washing – när löftet om kundfokus inte håller
Kongresshallen AFöretag älskar att prata om kundupplevelse. De smyckar sina årsrapporter med ord som “kundfokus”, och “att arbeta kunddrivet”. Men i verkligheten ser vi gång på gång hur dessa löften inte håller. Då uppstår CX-washing – en fasad av kundcentrering uta ...se mern förankring i det faktiska arbetet. I den här sessionen lyfter vi varför det sker, hur det undergräver förtroendet och vad som krävs för att kundlöftet ska kännas – inte bara låta bra. ...se mindreHelén Rigamonti CX-expert och författare
Mats Stålbröst Moderator
- 13:30 - 13:55
Så bygger vi en kundfokuserad kultur på Enento Group
Kongresshallen AHur skapar man en kultur där kunden är själva drivkraften bakom allt man gör – inom alla delar av organisationen?Maria Lallerman Nordic head of customer experience and customer operations, Enento Group
Mats Stålbröst Moderator
Maria Lallerman på Enento Group bjuder på konkreta insikter och inspiration från en resa där kundupplevelse blivit ett gemensamt fokus ...se mer för hela organisationen. Med lång erfarenhet av ledarskap, innovation och förändringsarbete berättar Maria hur Enento arbetar för att skapa en stark kundfokuserad kultur i både strategi och vardag. ...se mindre - 14:00 - 14:25
Programpunkt från partner
Kongresshallen AProgrampunkten presenteras inom kort.Gabriella Anserius Workforce Manager, If Skadeförsäkring AB
Mats Stålbröst Moderator
- 14:30 - 15:00
Eftermiddagspaus med mingel
Kongresshall övre FoajéFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. - 15:00 - 15:25
Postkodlotteriet om hemligheten bakom Sveriges bästa kundservice
Kongresshallen AVad krävs egentligen för att gång på gång leverera kundservice i världsklass? Postkodlotteriet har inte bara tagit hem utmärkelsen Sveriges Bästa Kundservice – de får dessutom en ström av kundberöm varje månad. Hur lyckas de kombinera hög tillgänglig ...se merhet, djup kunskap och genuint engagemang med effektivitet och självledarskap i vardagen? I detta pass får du möta kundservicechefen som står bakom framgången. Han delar konkreta exempel, arbetssätt och den kultur som gör att teamet presterar i topp – och har kul på vägen. Ett måste för dig som vill skapa en serviceorganisation som både kunder och medarbetare älskar. ...se mindreGustav Öhman Kundservicechef, Postkodlotteriet
Mats Stålbröst Moderator
- 13:00 - 15:25
Spår 3: Framtidens kundmöte
- 13:00 - 13:25
Case: Södertäljes kontaktcenter om förbättringsresan
C2Södertälje kommun var tidigt ute med att etablera ett kontaktcenter. Emma Tahan kommer att berätta om hur verksamheten har utvecklats till ett strategiskt nav med många uppdrag, en hög grad av digitalisering och ett datadrivet arbetssätt.Emma Tahan Resultatenhetschef, Södertälje kommun
Kalle Anrell Moderator
- 13:30 - 13:55
Programpunkt från partner
C2Programpunkten presenteras inom kort.Representant från NiCE
Kalle Anrell Moderator
- 14:00 - 14:25
Mät och förbättra – konkreta tips för att analysera rätt
C2Genom att kombinera data med den senaste AI-tekniken kan du identifiera nya möjligheter att förbättra kundupplevelsen. I detta pass får du tips om vilka kpi:er som är mest relevanta och konkreta exempel från en svensk kommun.Patric Klaremo Vd, Millwater
Kalle Anrell Moderator
- 14:30 - 15:00
Eftermiddagspaus med mingel
Kongresshall övre FoajéFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. - 15:00 - 15:25
Därför har enkelhet blivit så viktigt i kundmötet
C2Framtidens kundmöte kommer att präglas av krav på enkelhet i allt från självservice, köp och reklamation av produkter till analys av kundinsikter. Cx-experten Victor Frössling ger oss knepen som får kunderna att komma tillbaka.Victor Frössling CX-expert och konsult, Moment
Kalle Anrell Moderator
- 15:25 - 15:40
Snabb eftermiddagspaus med mingel
Kongresshall övre FoajéPassa på att njuta av en god kopp kaffe eller te medan du knyter nya kontakter och fördjupar diskussionerna. Detta är också ett tillfälle att ladda om och förbereda dig för de två inspirerande avslutande föreläsningarna. - 15:40 - 16:10
Improverket leker kundmöte på blodigt allvar – och visar vad som händer när man vågar
Kongresshallen AImproverket släpper loss fantasi och mod i en föreställning som ingen kan förutse – inte ens vi själva. Med humor, oväntade vändningar och skruvade situationer visar vi vad som händer när kundservice går bortom manus. Det blir skratt, aha-ögonblick o ...se merch kanske lite svindel – men du kan andas ut, ingen behöver gå upp på scenen. Bakom föreställningen står Improverket, med över 20 års erfarenhet av improvisationsteater och företagsanpassade workshops. ...se mindreFrida Sundström Skådespelare, Improverket
Micke Blomqvist Skådespelare, Improverket
- 16:10 - 16:40
Så får du alla att sikta mot samma mål
Kongresshallen AOrganisationer som lyckas sätta, följa upp och ta konsekvenserna av mål blir framgångsrika. Men det är inte lätt. Målstyrning rätt hanterat är nyckeln för att driva agerande hos alla medarbetare i linje med strategin, men det finns också många fallgr ...se meropar att undvika. Varför jobba med mål, vilka fallgropar finns och hur gör de som lyckas är några av frågorna som David Holmberg kommer att besvara i denna inspirerande avslutning på dagen. ...se mindreDavid Holmberg Grundare och vd, The Information Company
- 16:40 - 16:45
Summering av dagen
Kongresshallen ADagens moderatorer från både Connect25 Contact Center och Connect25 Professional sammanfattar de viktigaste lärdomarna och insikterna från dagens alla föreläsare.Mats Stålbröst Moderator
Mårten Hellebro Moderator och Teams-expert på Cloudway
Kalle Anrell Moderator
Linus Bengtsson Moderator
- 16:45 - 18:00
Mingel – Post Connect25
Stanna kvar, connecta, mingla och sammanfatta dagen tillsammans med oss. Vi bjuder på dryck och tilltugg.
Talare
Huvudprogram
Nicklas Hermansson
Gustav Elveros
Emilie Loman
Emelie Ruud
David Holmberg
Frida Sundström
Micke Blomqvist
Mats Stålbröst
Lena Erlandsson
Mårten Hellebro
Kalle Anrell
Linus Bengtsson
Spårval
Emma Link
Alexander Hagring
Helén Rigamonti
Gustav Öhman
Emma Tahan
Maria Lallerman
Patric Klaremo
David Hallvig
Victor Frössling
Johan Frodell
Gabriella Anserius
Representant från NiCE
FAQ
Om Connect
Två gånger om året samlar vi ungefär 400 besökare på våra konferenser Connect, en av få oberoende mötesplatser i branschen. Programmet tas fram av redaktionen på Techtidningen och som besökare får du teoretiska och praktiska kunskaper för att utveckla dina möjligheter att skapa framtidens professionella kommunikation och kundmöte. Konferensen vänder sig till it-chefer, ansvariga för kundtjänst eller som jobbar i telekombranschen.
Connect25 den 22 oktober 2025 hålls som en dubbelkonferens med Connect25 Contact Center och Connect25 Professional. Som besökare kan du besöka båda konferenserna och välja fritt mellan föreläsningarna. Konferensen har en gemensam mingel- och utställningsyta.
Så fungerar spårvalen
När det är dags för spårval under konferensen kan du välja fritt vilka föreläsningar du önskar gå på, ingen föranmälan krävs.
Hitta till konferensen
Connect25 den 22 oktober hålls på Folkets Hus i Stockholm.
Adress: Västmannagatan 4, 111 24 Stockholm
Inför konferensen
När du har bokat in dig på konferensen kommer du få en bokningsbekräftelse, därefter kommer du få mer information skickad till närmare konferensen. Dagen innan konferensen kommer du att få en QR-kod skickad till dig som du visar upp vid registreringen.
Efter konferensen
Efter konferensen kommer du få en dokumentation skickad till dig med alla presentationer. I samband med det får du även en utvärdering skickad till dig.
Specialkost
Om du har behov av specialkost under konferensen anmäler du det via en länk som skickas ut inför konferensen.
Kontakt
Har du frågor eller vill få hjälp med din bokning är du välkommen att kontakta oss på event@pausermedia.se eller 08-517 955 30.