Connect25 Contact Center

Framtidens kundservice med fokus på ledarskap, teknik och analys

Med rätt CX-strategi och ett kundfokuserat arbetssätt får din organisation möjligheter att segla förbi konkurrenterna och öka kundnöjdheten. På höstens Connect25 Contact Center samlar vi ett antal kunniga och profilerade experter som ger dig både konkreta verktyg och inspiration för att lyckas med det moderna kundmötet. Som besökare får du dessutom en unik möjlighet att nätverka och tala med representanter från de företag som finns på plats i utställningsdelen.

Connect25 Contact Center

22 oktober 2025 09:00 - 16:45
Folkets Hus, Västmannagatan 4 i Stockholm
7990 kr
Exkl. moms
Boka plats

Vi inleder dagen med att fyra talare ger sitt perspektiv på det moderna kundmötet och framgångsrika strategier. De kommer att berätta om teknik, ledarskap och hur man bygger en kundserviceorganisation som stärker hela verksamheten. 

Under eftermiddagen kan du välja mellan tre olika spår att fördjupa dig inom. Varje spår innehåller fyra programpunkter med konkreta tips om hur du ökar kundnöjdheten och arbetar mer effektivt. Välj mellan:

  • Modern teknik i kontaktcentret
  • Ledarskap i kontaktcentret
  • Framtidens kundmöte

Precis som tidigare år arrangerar vi en dubbelkonferens, där du som besökare fritt kan välja vilka pass du vill gå på under dagen. Välkomna till Folkets hus i Stockholm den 22 oktober och Connect25 Contact Center och Connect25 Professional!

Program

  • 08:00 - 09:00

    Registrering och frukostmacka

    Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig, ta en kopp kaffe och en frukostmacka. Här kan du också besöka utställningen.
  • 09:00 - 09:05

    Välkomna!

    Mats Stålbröst Moderator

    Dagens moderator hälsar välkommen och inleder programmet.
  • 09:10 - 09:50

    Framtidsspaning: Vad kommer kunden förvänta sig om tio år?

    Nicklas Hermansson Trendspanare och föreläsare med siktet inställt på framtiden

    Kundernas förväntningar förändras ständigt – ibland långsamt, ibland på en vecka. Det som nyss var fantastiskt är idag standard. Det som var en konkurrensfördel i går är en hygienfaktor i morgon. Hur följer vi med i kundens vardag som ständigt föränd ...se merras? Och vad kostar det oss att stå still när kunden rör sig framåt? Häng med när keynotetalaren Nicklas Hermansson tar oss med på en resa in i framtiden. ...se mindre
  • 09:50 - 10:30

    Teknikpanik eller teknikpepp – hur navigerar vi rätt i AI-eran?

    Gustav Elveros Co-Founder & Partner mgmt, Ebbot

    Generativ AI lyfts som nästa stora teknikskifte, men leder också till stress, osäkerhet och vansinnigt högt tempo. Många kastar sig in utan att veta vart de är på väg. Det påminner om tiden när internet slog igenom – möjligheterna var enorma, men för ...se merändringen tog tid, och nya problem uppstod. Gustav Elveros berättar om hur du ska tänka när det gäller svåra AI-beslut. ...se mindre
  • 10:30 - 10:40

    Hisspitch – Presentation av utställarna

    Varje utställare får 20 sekunder på sig att fånga ditt intresse i en klassisk hisspitch.
  • 10:40 - 11:05

    Förmiddagspaus med kaffe och mingel

    Under förmiddagspausen kan du passa på att hämta kaffe, interagera med talare, utställare och andra deltagare.
  • 11:05 - 11:30

    Ledarskapets roll i att skapa wow i framtidens kundmöten

    Emilie Loman Kundserviceexpert

    I en tid där produkter, priser och teknik lätt kan kopieras blir upplevelsen av er kundservice den verkliga konkurrensfördelen – och ledarskapet spelar en avgörande roll i att skapa den. Emilie Loman visar hur du som ledare kan inspirera, coacha och ...se merbygga en kultur där wowservice är en självklarhet i varje kundmöte, oavsett kanal. Dessutom delar hon några konkreta strategier för att öka engagemanget i teamet, stärka kundrelationerna och leverera en serviceupplevelse som inte bara möter, utan överträffar förväntningarna varje gång. ...se mindre
  • 11:30 - 12:00

    När krisen kommer – så agerar du i kundservice

    Vad händer när det värsta inträffar och kontaktcenter översvämmas av oroliga människor i alla kommunikationskanaler. Hur påverkas kundernas krav och blir det mänskliga mötet plötsligt ännu viktigare? Här får du lära dig hur man kommunicerar och når f ...se merram till kunderna i kristider. Talare presenteras inom kort. ...se mindre
  • 12:00 - 13:00

    Lunchpaus

    Njut av en god lunch och passa samtidigt på att ta del av utställningen. Här kan du träffa dagens partners, upptäcka nya lösningar och tjänster – och knyta värdefulla kontakter.
  • 13:00 - 15:25

    Spår 1: Modern teknik i kontaktcentret

    • 13:00 - 13:25

      Chattboten är död – länge leve chattboten

      Sebastian Merlöv Vd, Absfront

      Under många år har chattbotar lovat mycket men levererat lite – både ur kundens och verksamhetens perspektiv. Men nu står vi inför ett tekniskt och beteendemässigt skifte där AI inte bara förändrar hur vi bygger chattbotar, utan även hur vi förstår o ...se merch hanterar kundinteraktioner. I denna talarpunkt visar Sebastian Merlöv från Absfront hur den nya generationens AI-drivna chattbotar skapar nya möjligheter – och nya krav – för framtidens kontaktcenter. ...se mindre
    • 13:30 - 13:55

      Programpunkt från partner

      Representant från Genesys

      Talarpunkten presenteras inom kort.
    • 14:00 - 14:25

      Så kan röststyrd AI förändra ditt kontaktcenter

      Alexander Hagring VP Product, Telavox

      Det svenska företaget Telavox har tagit fram en AI-receptionist som kan lösa kundärenden helt på egen hand. I denna talarpunkt berättar de om möjligheterna med tekniken och vilka effekterna kan bli i ditt kontaktcenter.
    • 14:30 - 15:00

      Eftermiddagspaus med mingel

      Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare.
    • 15:00 - 15:25

      När tekniken möter verkligheten – så lyfter du den fysiska kundupplevelsen

      Kundupplevelsen är inte bara digital. Med ny teknik kan företag nu samla in och använda beteendedata från fysiska miljöer – som butiker, arenor och kontor – för att förstå flöden och förbättra mötet. Här visas hur den fysiska världen kopplas upp och ...se mervad det innebär för bemötande, design och upplevelse. Talare presenteras inom kort. ...se mindre
  • 13:00 - 15:25

    Spår 2: Ledarskap i kontaktcentret

    • 13:00 - 13:25

      CX-washing – när löftet om kundfokus inte håller

      Helén Rigamonti CX-expert och författare

      Företag älskar att prata om kundupplevelse. De smyckar sina årsrapporter med ord som “kundfokus”, och “att arbeta kunddrivet”. Men i verkligheten ser vi gång på gång hur dessa löften inte håller. Då uppstår CX-washing – en fasad av kundcentrering uta ...se mern förankring i det faktiska arbetet. I den här sessionen lyfter vi varför det sker, hur det undergräver förtroendet och vad som krävs för att kundlöftet ska kännas – inte bara låta bra. ...se mindre
    • 13:30 - 13:55

      Så bygger vi en kundfokuserad kultur på Enento Group

      Maria Lallerman Nordic head of customer experience and customer operations, Enento Group

      Hur skapar man en kultur där kunden är själva drivkraften bakom allt man gör – inom alla delar av organisationen? Maria Lallerman på Enento Group bjuder på konkreta insikter och inspiration från en resa där kundupplevelse blivit ett gemensamt fokus ...se mer för hela organisationen. Med lång erfarenhet av ledarskap, innovation och förändringsarbete berättar Maria hur Enento arbetar för att skapa en stark kundfokuserad kultur i både strategi och vardag. ...se mindre
    • 14:00 - 14:25

      Programpunkt från partner

      Representant från Calabrio

      Programpunkten presenteras inom kort.
    • 14:30 - 15:00

      Eftermiddagspaus med mingel

      Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare.
    • 15:00 - 15:25

      Postkodlotteriet om hemligheten bakom Sveriges bästa kundservice

      Gustav Öhman Kundservicechef, Postkodlotteriet

      Vad krävs egentligen för att gång på gång leverera kundservice i världsklass? Postkodlotteriet har inte bara tagit hem utmärkelsen Sveriges Bästa Kundservice – de får dessutom en ström av kundberöm varje månad. Hur lyckas de kombinera hög tillgänglig ...se merhet, djup kunskap och genuint engagemang med effektivitet och självledarskap i vardagen? I detta pass får du möta kundservicechefen som står bakom framgången. Han delar konkreta exempel, arbetssätt och den kultur som gör att teamet presterar i topp – och har kul på vägen. Ett måste för dig som vill skapa en serviceorganisation som både kunder och medarbetare älskar. ...se mindre
  • 13:00 - 15:25

    Spår 3: Framtidens kundmöte

    • 13:00 - 13:25

      Case: Södertäljes kontaktcenter om förbättringsresan

      Emma Tahan Resultatenhetschef, Södertälje kommun

      Södertälje kommun var tidigt ute med att etablera ett kontaktcenter. Emma Tahan kommer att berätta om hur verksamheten har utvecklats till ett strategiskt nav med många uppdrag, en hög grad av digitalisering och ett datadrivet arbetssätt.
    • 13:30 - 13:55

      Programpunkt från partner

      Representant från NICE

      Programpunkten presenteras inom kort.
    • 14:00 - 14:25

      Mät och förbättra – konkreta tips för att analysera rätt

      Patric Klaremo Vd, Millwater

      Genom att kombinera data med den senaste AI-tekniken kan du identifiera nya möjligheter att förbättra kundupplevelsen. I detta pass får du tips om vilka kpi:er som är mest relevanta och konkreta exempel från en svensk kommun.
    • 14:30 - 15:00

      Eftermiddagspaus med mingel

      Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare.
    • 15:00 - 15:25

      Därför har enkelhet blivit så viktigt i kundmötet

      Victor Frössling CX-expert och konsult, Moment

      Framtidens kundmöte kommer att präglas av krav på enkelhet i allt från självservice, köp och reklamation av produkter till analys av kundinsikter. Cx-experten Victor Frössling ger oss knepen som får kunderna att komma tillbaka.
  • 15:25 - 15:40

    Snabb eftermiddagspaus med mingel

    Passa på att njuta av en god kopp kaffe eller te medan du knyter nya kontakter och fördjupar diskussionerna. Detta är också ett tillfälle att ladda om och förbereda dig för de två inspirerande avslutande föreläsningarna.
  • 15:40 - 16:10

    Improviserad teater för Connect-besökarna

    Eftermiddagspasset inleds med en improviserad och skräddarsydd teaterföreställning som garanterat kommer att locka fram igenkännande skratt hos deltagarna.
  • 16:10 - 16:40

    Så får du alla att sikta mot samma mål

    David Holmberg Grundare och vd, The Information Company

    Organisationer som lyckas sätta, följa upp och ta konsekvenserna av mål blir framgångsrika. Men det är inte lätt. Målstyrning rätt hanterat är nyckeln för att driva agerande hos alla medarbetare i linje med strategin, men det finns också många fallgr ...se meropar att undvika. Varför jobba med mål, vilka fallgropar finns och hur gör de som lyckas är några av frågorna som David Holmberg kommer att besvara i denna inspirerande avslutning på dagen. ...se mindre
  • 16:40 - 16:45

    Summering av dagen

    Mats Stålbröst Moderator

    Gabriel Nilsson

    Linus Bengtsson Moderator

    Kalle Anrell Moderator

    Dagens moderatorer från både Connect25 Contact Center och Connect25 Professional sammanfattar de viktigaste lärdomarna och insikterna från dagens alla föreläsare.
  • 16:45 - 18:00

    Mingel – Post Connect25

    Stanna kvar, connecta, mingla och sammanfatta dagen tillsammans med oss. Vi bjuder på dryck och tilltugg.

Talare

Huvudprogram

Nicklas Hermansson

Trendspanare och föreläsare med siktet inställt på framtiden

Gustav Elveros

Co-Founder & Partner mgmt, Ebbot

Emilie Loman

Kundserviceexpert

David Holmberg

Grundare och vd, The Information Company

Mats Stålbröst

Moderator

Gabriel Nilsson

Linus Bengtsson

Moderator

Kalle Anrell

Moderator

Spårval

Sebastian Merlöv

Vd, Absfront

Alexander Hagring

VP Product, Telavox

Helén Rigamonti

CX-expert och författare

Gustav Öhman

Kundservicechef, Postkodlotteriet

Emma Tahan

Resultatenhetschef, Södertälje kommun

Maria Lallerman

Nordic head of customer experience and customer operations, Enento Group

Patric Klaremo

Vd, Millwater

Victor Frössling

CX-expert och konsult, Moment

Representant från Genesys

Representant från Calabrio

Representant från NICE

FAQ

Om Connect

Två gånger om året samlar vi ungefär 400 besökare på våra konferenser Connect, en av få oberoende mötesplatser i branschen. Programmet tas fram av redaktionen på Techtidningen och som besökare får du teoretiska och praktiska kunskaper för att utveckla dina möjligheter att skapa framtidens professionella kommunikation och kundmöte. Konferensen vänder sig till it-chefer, ansvariga för kundtjänst eller som jobbar i telekombranschen.

Connect25 den 22 oktober 2025 hålls som en dubbelkonferens med Connect25 Contact Center och Connect25 ProfessionalSom besökare kan du besöka båda konferenserna och välja fritt mellan föreläsningarna. Konferensen har en gemensam mingel- och utställningsyta. 

Så fungerar spårvalen

När det är dags för spårval under konferensen kan du välja fritt vilka föreläsningar du önskar gå på, ingen föranmälan krävs. 

Hitta till konferensen 

Connect25 den 22 oktober hålls på Folkets Hus i Stockholm. 

Adress: Västmannagatan 4, 111 24 Stockholm

Inför konferensen

När du har bokat in dig på konferensen kommer du få en bokningsbekräftelse, därefter kommer du få mer information skickad till närmare konferensen. Dagen innan konferensen kommer du att få en QR-kod skickad till dig som du visar upp vid registreringen. 

Efter konferensen 

Efter konferensen kommer du få en dokumentation skickad till dig med alla presentationer. I samband med det får du även en utvärdering skickad till dig.

Specialkost

Om du har behov av specialkost under konferensen anmäler du det via en länk som skickas ut inför konferensen.

Kontakt

Har du frågor eller vill få hjälp med din bokning är du välkommen att kontakta oss på event@pausermedia.se eller 08-517 955 30.

Premium Partner

Vill du bli partner?

Visa mer

Två gånger om året samlar vi ungefär 400 besökare på våra konferenser Connect, en av få oberoende mötesplatser i branschen. Om du är intresserad av att bli partner till Connect25 och vill veta mer om våra partnerpaket, välkommen att kontakta oss.

Partneransvarig

Lars Schön
08-517 955 89

Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.