För bara någon vecka sedan släppte Amazon Web Services, AWS, en uc-svit i molnet. Nu lanserar man också ett molnbaserat kontaktcenter. Tekniken bygger på den lösning som Amazon själva använder. AWS mål är att Connect ska vara enkelt att använda – det ska inte behövas någon hårdvara och ingen särskild mjukvara för den delen, utan allt ska gå att sköta i en webbläsare.
Bygger på egna kontaktcentret
– För tio år sedan fattade vi beslutet att bygga vår egen kontaktcenterteknik från grunden eftersom tidigare, då befintliga, lösningar inte kunde möta våra krav på skala, kostnader och funktioner som vi behöver för att erbjuda kundservice för våra kunder runt om i världen, säger Tom Weiland, kundservicechef för Amazon.

