Aspiro köper mobil-tv bolag

Aspiro har i dag förvärvat Rubberduck Media Lab, ett bolag med en lösning för mobil-tv, -video och -radio med kunder som TV4, Telenor, NRK, Mtv Nordic, BBC och Fox Movies. Förvärvet är startskottet för Aspiros satsning inom mobil-tv.

Köpeskillingen uppgår till cirka 25,2 miljoner kronor i kontant ersättning. Utöver det kan en kontant ersättning om maximalt cirka 9 miljoner kronor utgå till bolagets tidigare aktieägare och nuvarande anställda, förutsatt att ett antal fördefinierade omsättnings- och resultatmål för helåret 2008 uppnås. Rubberduck omsatte cirka 3,3 miljoner kronor under första halvåret 2006 och Aspiros målsättning är att Rubberduck ska omsätta 30 miljoner kronor år 2009.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.