Kundmötet blir allt viktigare – och rätt strategier och bra teknik underlättar vägen till framgång. Höstens Connect23 Contact Center bjöd på inspiration kring strategier och teknikval, nätverkande och en välfylld utställning.
Connect23 Contact Center
Kundmötet blir allt viktigare – och rätt strategier och bra teknik underlättar vägen till framgång. Under Connect23 Contact Center kunde deltagarna ta del av strategier och teknikval för sin verksamhets utveckling. Dagen innehöll inspirerande talare, bra nätverkande och en välfylld utställning.
Inspirerande förmiddag
Tre föreläsare målade upp sina perspektiv på hur ett modernt kundmöte fungerar. De gick in på teknik, ledarskap och visade på de möjligheter som finns för att få till en riktigt vass kundservice som hjälper verksamheten att utvecklas. Förmiddagen avslutades med en paneldebatt där vi satt samman alla perspektiv till en helhet.
Fördjupande eftermiddag med egna val
Under eftermiddagen kunde deltagarna välja mellan tre olika spår att fördjupa sig inom. Valen var det moderna kundmötet, det moderna digitala kundmötet eller modernt ledarskap och analys. Varje spår bjöd på sex talare som gav konkreta tips på hur man får sin verksamhet att utvecklas.
Connect23 Contact Center hölls 8 november 2023. Aktuella event från Telekom idag hittar du här.
Program
- 08:00 - 09:00Registrering och frukostInnan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder på kaffe och en smörgås!
- 09:00 - 09:10Välkomna!T1Telekom idags chefredaktör Mats Stålbröst som är moderator för dagen inleder programmet.
- 09:10 - 09:50Framgångsfaktorerna som lyfter kommunala kontaktcenterT1Som grundare av konsultföretaget Millwater, som hjälper kommuner att utveckla sin verksamhet, har Patric Klaremo djup insikt i hur man bygger upp och utvecklar ett kommunalt kontaktcenter, inte minst när det gäller möjligheterna att samarbeta med kom ...se mermunala bolag. ...se mindrePatric Klaremo Kundserviceexpert, Millwater 
- 09:50 - 10:30Från det fruktade till det hoppfulla kundmötetT1Framtidens kundmöte kommer att vara mer automatiserat, personligt, proaktivt och sömlöst över olika kanaler. Teknologier som ai och automatisering kommer att effektivisera hanteringen av rutinmässiga ärenden och ge medarbetarna mer tid och resurser a ...se mertt fokusera på mer komplexa frågor och att skapa en positiv kundupplevelse. Många av oss känner till det här men hur gör vi egentligen för att ta oss dit? Vad krävs av företaget, ledarskapet och medarbetarna för att hänga med på resan och motsvara kundernas ständigt ökade förväntningar? ...se mindreEmilie Loman Serviceproffs, Wowservice. 
- 10:30 - 10:40Presentation av utställarnaT1
- 10:40 - 11:05Förmiddagspaus med kaffe och mingelFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att delta i dagens tävling!
- 11:05 - 11:40Därför måste ledningen engagera sig i kundmötetT1Företag med de mest lojala kunderna växer 2,5 gånger snabbare än sina konkurrenter och det är ledningens ansvar att skapa en kultur som ger lojala kunder. Johan Hägglund förklarar varför och hur ledningen bör engagera sig i cx-strategin för att utvec ...se merkla hela företaget. ...se mindreJohan Hägglund Senior Account Executive, Genesys 
- 11:40 - 12:00Paneldebatt: Så skapar vi framtidens kundmöteT1Vi samlar förmiddagens talare för att sätta ihop teknik, organisation och agenter till en helhet. Hur bra kan framtidens kundmöte bli om vi får till alla aspekter optimalt?Johan Hägglund Senior Account Executive, Genesys Emilie Loman Serviceproffs, Wowservice. Patric Klaremo Kundserviceexpert, Millwater 
- 12:00 - 13:00Lunchpaus i utställningenNu är det dags att fylla på med lite lunch som serveras i utställningsområdet. Ta också chansen att delta i vår tävling med fina priser.
- 13:00 - 16:00Spår: Modernt kundmöteT2Under eftermiddagen fördjupar vi oss i det moderna kundmötet. På fem föreläsningar får du chansen att ta del av aktuella case från privat och offentlig sektor, spännande teknikmöjligheter och experter som ger konkreta råd. Spåret modereras av Mårten ...se merHellebro. ...se mindreMårten Hellebro Moderator och Teams-expert på Cloudway 
- 13:00Så jobbar Telness med kundresorT2Upptäck hur Telness jobbar med kundupplevelsen genom innovativ teknik, en dynamisk företagskultur och ett starkt fokus på kundcentricitet. Vi delar insikter om hur vår digitala strategi och kulturella värderingar skapar en smidig och personlig servic ...se mere. Få en inblick i hur vår kund först-filosofi formar allt från produktutveckling till kundsupport. ...se mindreVahdat Zehtab Vd, Telness 
- 13:30Skalbar kundservice i en automatiserad framtidT2Stefan Holm på EasyPark kommer till Connect 23 för att tala om EasyPark Groups utmaningar som ett globalt och snabbt växande bolag där effektiv och kvalitativ kundservice värderas högt. Hur kan smarta lösningar och verktyg för kontakthantering och be ...se mermanningsplanering hjälpa en organisation som har en komplex uppsättning och höga krav på tillgänglighet att möta framtiden? ...se mindreStefan Holm Wfm-expert, Easypark 
- 14:00Talarpunkt från partner: Artvise - så mycket mer än bara ett kontaktcenterTalarpunkt från partnerMauritz Wahlqvist berättar om hur Artvise hjälper olika typer av kunder att skapa mer än bara ett kontaktcenter. Han pratar om hur du får din kund att alltid vara en nöjd kund (eller i alla fall för det mesta), hur vår produkt kan användas och anpass ...se meras efter kundens behov och önskemål. Hur man kan förenkla processer och skapa ett snabbare flöde utan att något faller mellan stolarna. Kom, lyssna och bli inspirerad kring hur vi kan hjälpa dig. ...se mindreMauritz Wahlqvist Head of Sales, Artvise Mattias Pettersson Artvise 
- 14:30Eftermiddagspaus med mingel
- 15:00Hur skapar man värde genom kundresan?T2Framgångsrika företag har insett att allt handlar om kundupplevelse, och många företag förstår att hur ett företag levererar till sina kunder är lika viktigt som vad det levererar. Marie kommer att prata om hur man skapar en effektiv och kundcentrera ...se merd strategi, som gynnar kunder, anställda och verksamhetens resultat. Hon delar med sig av våra bästa tips och de vanligaste misstagen. ...se mindreMarie Kågeman COO, H1 Communication 
- 15:30Paneldebatt: offentlig vs privat sektorT2Hur skiljer sig kundmötet åt i privat sektor jämfört med offentlig sektor? Vilka är skillnaderna och likheterna? Ställer medborgaren i en kommun andra krav på kundmötet och hur används den nya ai-tekniken? Vi har samlat tre experter för ett spännande ...se mer samtal om kundmötet. ...se mindreMalin Bergström Konsult, Agima Management Sofia Tingåker Sektionschef samordningssektionen, Regeringskansliet Malin Anglert Kundservicechef på Tele2 och Comviq Mårten Hellebro Moderator och Teams-expert på Cloudway 
- 13:00 - 16:00Spår: Det moderna digitala kundmötetT4Spåret modereras av Emma Berglund.Emma Berglund Customer experience Specialist, Telia. 
- 13:00Så kan Microsoft Teams öka effektiviteten i kontaktcentretT4Vad och hur kan jag nyttja Microsoft Teams ur ett kundserviceperspektiv. Kan jag migrera eller komplettera Teams med min kontaktcenterlösning? Många företag ser över möjligheten att nyttja Microsoft Teams för all telefoni. Men vad händer då med mina ...se mertalsvarsträd, slingor/svarsgrupper och kontaktcenterlösning? Anders Kasberg från Office Management visar hur du behåller en effektiv kundkommunikation vid en migration till Teams-telefoni och berättar om de nyaste funktionerna i samarbetsplattformen. ...se mindreAnders Kasberg Kontaktcenterspecialist, Office Management. 
- 13:30Digital kundtjänst i den sociala världenT4I denna presentation kommer Marko Tesanovic från Sprinklr att berätta om samspelet mellan digital kundservice och sociala medier, samt hur AI kan bidra till att minska kostnader och främja en enastående kundupplevelse.Marko Tesanovic Large enterprise account executive, Sprinklr 
- 14:00Talarpunkt från partner (Genesys): Dustins resa mot ökad kundnöjdhetT4Fredrik och Sabina kommer att berätta om hur Dustin 2021 fattade ett strategiskt beslut om att öka sin kundnöjdhet och påbörjade därmed en spännande förändringsresa. Företaget ser kundservice som en oerhört viktig del av bolaget, och de insåg att de ...se merbehövde en ny modern teknisk plattform. Valet föll på Genesys Cloud med målsättningen att få ökad skalbarhet, kundnöjdhet samt för att kunna ge bättre verktyg till sina agenter. Dustin anser nämligen att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder! ...se mindreLukas Michalski Competence & Customer Complaints Lead, Dustin Fredrik Jansson Workforce Optimization Competence Lead, Dustin 
- 14:30Eftermiddagspaus med mingel
- 15:00Panelsamtal: chattbotar i dag och i framtidenT4I dag vill alla företag ha en chattbot som hjälper till i mötet med kunderna, men vilka utmaningar återstår att lösa? Hur kommer utvecklingen inom generativ ai påverka användningen av chattbotar? Vi har samlat några experter för att blicka in i framt ...se meriden. ...se mindreAnders Clarin Vd, Hello Ebbot Per Ottosson Vd, Artificial Solutions Emma Berglund Customer experience Specialist, Telia. Johan Lundqvist Försäljningschef, Front.ai 
- 15:30Skapa en överlägsen kundupplevelse med hyperpersonaliseringT4Digitaliseringen har förändrat marknadsföringslandskapet och konkurrensen är hårdare än någonsin. För att överleva måste organisationer bli smartare och snabbare på att skapa relevanta kundupplevelser. Hyperpersonalisering har pekats ut som en väg fr ...se meramåt. I den här sessionen berättar Thomas Karlsson om vad hyperpersonalisering är och hur det kan bidra till att förbättra både marknadsföring och kundupplevelsen. ...se mindreThomas Karlsson Senior Advisor Customer Experience, SAS Institute 
- 13:00 - 16:00Spår: modernt ledarskap och analysT1Under eftermiddagen fördjupar vi oss i det moderna ledarskapet och analysen. På fem föreläsningar får du chansen att ta del av aktuella case. Du får handfasta tips på hur andra har utvecklat sin verksamhet med kultur, struktur och teknik. Spåret mode ...se merreras av Mats Stålbröst. ...se mindreMats Stålbröst Chefredaktör, Telekom idag och moderator 
- 13:00Coops förändringsresa med hjälp av kundinsikter och ai – fyra år med samtalsanalysT1AI-teknik som GPT har tagit världen med storm det senaste året men hur har det faktiskt påverkat de företag som analyserar sina konversationer? Vi pratar om vad som har hänt sedan GPT, vad händer just nu och vad som kommer i nästa våg. Med på scenen ...se merhar vi Coop - en pionjär inom samtalsanalys - som under flera år har drivit förändringar i organisationen med hjälp av insikter. Chris Öhman, Chef för Kundservice på Coop, berättar om mätbara förändringar genom åren och hur kundservice har lyfts in i ledningsgruppen tack vare insikter för hela organisationen. ...se mindreJohan Wadenholt Vd, Voxo Peter Adielsson Sales and Growth Manager, Voxo Chris Öhman Chef för kundservice, Coop 
- 13:30Så lyckas du med outsourcing av kundserviceT1Johan Frodell har 20 års erfarenhet av outsourcad kundservice och är vd för Releasy AB. Han kommer att presentera framgångsfaktorer, ”do’s and don’ts” inom outsourcad kundservice såväl som nästa stora trend/teknikskifte och hur det kommer att förändr ...se mera sättet vi arbetar på idag. ...se mindreJohan Frodell Vd, Releasy. 
- 14:00Talarpunkt från partner (Indicate me): Så lyfter AI-buddy dina kundservicemedarbetareT1Upplev framtidens kundservice med en skräddarsydd ai-kompis. Den ger dina medarbetare en välförtjänt high five vid framgångar samtidigt som den smidigt upptäcker kunskapsluckor. Kundnöjdhet och effektivitet når nya höjder när denna engagerade ai-komp ...se meris ger dina medarbetare den feedback de behöver, precis när de behöver den. ...se mindreLina Bjelkmar Vd, Indicate me 
- 14:30Eftermiddagspaus med mingel
- 15:00Skapa en kund- och medarbetarupplevelse som får organisationer att blomstraT1Allt fler organisationer inser att vägen till framgång är att leverera en upplevelse som bidrar till att kunder och medarbetare väljer organisationen, vill stanna kvar och rekommenderar den till andra. Så hur gör man då för att lyckas med detta? Utif ...se merrån sina erfarenheter berättar Linda Öhling om nio förmågor som alla är centrala i arbetet att få organisationer att blomstra. ...se mindreLinda Öhling Cx-expert, driver egna företaget House of CX 
- 15:30Panelsamtal: ai i analysarbetetT1Användningen av olika smarta verktyg för tal- och textanalys ökar rekordsnabbt i kontaktcentervärlden just nu. Vi har samlat en kunnig panel för att diskutera framgångsrika strategier och hur utvecklingen av ai-tekniken påverkar kundmötet.Helena Frennmark Head of Customer Management, Brilliant Future Nate Nguyen Business Development Manager, Capturi Peter Adielsson Sales and Growth Manager, Voxo Mats Stålbröst Chefredaktör, Telekom idag och moderator 
- 16:00 - 16:15Eftermiddagspaus med mingelFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare i dagens sista paus. Ta sista chansen att vara med i dagens tävling!
- 16:15 - 16:35Panelsamtal med fyra operatörer: Största möjligheterna och utmaningarna just nuT1Vi samlar fyra representanter från de största svenska operatörerna för ett samtal om dagens utmaningar och möjligheter. Vilka 5g-tjänster är viktigast och hur ser operatörerna på användningen av ai?Per Stigenberg CTO, Tre Sara Kebert nätexpert och ansvarig för nätmoderniseringen/5G-utrullningen, Telenor Tobias Larsson Chef för företagsaffären, Telia Stefan Trampus Affärsområdeschef för företagsmarknaden, Tele 2 Mats Stålbröst Chefredaktör, Telekom idag och moderator 
- 16:35 - 17:05Hur får vi med oss våra medarbetare?T1I detta pass går Thomas Dimming igenom grunderna, och fallgroparna, kring att få med sig medarbetare på en förändringsresa utifrån forskningen om motivation, engagemang och välmående.Thomas Dimming Ledarskapscoach och konsult 
- 17:05 - 17:10Sammanfattning och prisutdelningT1Dagens moderatorer sammanfattar de viktigaste lärdomarna från dagens alla föreläsare. Dessutom avslutas dagen med prisutdelning.Emma Berglund Customer experience Specialist, Telia. Mats Stålbröst Chefredaktör, Telekom idag och moderator Mårten Hellebro Moderator och Teams-expert på Cloudway 
- 17:10 - 18:15Post ConnectStanna kvar, connecta, mingla och sammanfatta dagen tillsammans med oss efter en inspirerande dag på Connect23 Contact Center.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
