Connect23 Contact Center

Framtidens kundmöte med fokus på möjligheter, ledarskap och analys

Kundmötet blir allt viktigare – och rätt strategier och bra teknik underlättar vägen till framgång. Höstens Connect23 Contact Center bjöd på inspiration kring strategier och teknikval, nätverkande och en välfylld utställning.

Connect23 Contact Center

8 november 2023 08:00 - 17:15
Stockholmsmässan, T-delen
7 990 kr
Exkl. moms

Kundmötet blir allt viktigare – och rätt strategier och bra teknik underlättar vägen till framgång. Under Connect23 Contact Center kunde deltagarna ta del av strategier och teknikval för sin verksamhets utveckling. Dagen innehöll inspirerande talare, bra nätverkande och en välfylld utställning.

Inspirerande förmiddag

Tre föreläsare målade upp sina perspektiv på hur ett modernt kundmöte fungerar. De gick in på teknik, ledarskap och visade på de möjligheter som finns för att få till en riktigt vass kundservice som hjälper verksamheten att utvecklas. Förmiddagen avslutades med en paneldebatt där vi satt samman alla perspektiv till en helhet.

Fördjupande eftermiddag med egna val

Under eftermiddagen kunde deltagarna välja mellan tre olika spår att fördjupa sig inom. Valen var det moderna kundmötet, det moderna digitala kundmötet eller modernt ledarskap och analys. Varje spår bjöd på sex talare som gav konkreta tips på hur man får sin verksamhet att utvecklas.

Connect23 Contact Center hölls 8 november 2023. Aktuella event från Telekom idag hittar du här.

Program

  • 08:00 - 09:00

    Registrering och frukost

    Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder på kaffe och en smörgås!
  • 09:00 - 09:10

    Välkomna!

    T1
    Telekom idags chefredaktör Mats Stålbröst som är moderator för dagen inleder programmet.
  • 09:10 - 09:50

    Framgångsfaktorerna som lyfter kommunala kontaktcenter

    T1

    Patric Klaremo Kundserviceexpert, Millwater

    Som grundare av konsultföretaget Millwater, som hjälper kommuner att utveckla sin verksamhet, har Patric Klaremo djup insikt i hur man bygger upp och utvecklar ett kommunalt kontaktcenter, inte minst när det gäller möjligheterna att samarbeta med kom ...se mermunala bolag. ...se mindre
  • 09:50 - 10:30

    Från det fruktade till det hoppfulla kundmötet

    T1

    Emilie Loman Serviceproffs, Wowservice.

    Framtidens kundmöte kommer att vara mer automatiserat, personligt, proaktivt och sömlöst över olika kanaler. Teknologier som ai och automatisering kommer att effektivisera hanteringen av rutinmässiga ärenden och ge medarbetarna mer tid och resurser a ...se mertt fokusera på mer komplexa frågor och att skapa en positiv kundupplevelse. Många av oss känner till det här men hur gör vi egentligen för att ta oss dit? Vad krävs av företaget, ledarskapet och medarbetarna för att hänga med på resan och motsvara kundernas ständigt ökade förväntningar? ...se mindre
  • 10:30 - 10:40

    Presentation av utställarna

    T1
  • 10:40 - 11:05

    Förmiddagspaus med kaffe och mingel

    Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att delta i dagens tävling!
  • 11:05 - 11:40

    Därför måste ledningen engagera sig i kundmötet

    T1

    Johan Hägglund Senior Account Executive, Genesys

    Företag med de mest lojala kunderna växer 2,5 gånger snabbare än sina konkurrenter och det är ledningens ansvar att skapa en kultur som ger lojala kunder. Johan Hägglund förklarar varför och hur ledningen bör engagera sig i cx-strategin för att utvec ...se merkla hela företaget. ...se mindre
  • 11:40 - 12:00

    Paneldebatt: Så skapar vi framtidens kundmöte

    T1

    Johan Hägglund Senior Account Executive, Genesys

    Emilie Loman Serviceproffs, Wowservice.

    Patric Klaremo Kundserviceexpert, Millwater

    Vi samlar förmiddagens talare för att sätta ihop teknik, organisation och agenter till en helhet. Hur bra kan framtidens kundmöte bli om vi får till alla aspekter optimalt?
  • 12:00 - 13:00

    Lunchpaus i utställningen

    Nu är det dags att fylla på med lite lunch som serveras i utställningsområdet. Ta också chansen att delta i vår tävling med fina priser.
  • 13:00 - 16:00

    Spår: Modernt kundmöte

    T2

    Mårten Hellebro Moderator och Teams-expert på Cloudway

    Under eftermiddagen fördjupar vi oss i det moderna kundmötet. På fem föreläsningar får du chansen att ta del av aktuella case från privat och offentlig sektor, spännande teknikmöjligheter och experter som ger konkreta råd. Spåret modereras av Mårten ...se merHellebro. ...se mindre
  • 13:00

    Så jobbar Telness med kundresor

    T2

    Vahdat Zehtab Vd, Telness

    Upptäck hur Telness jobbar med kundupplevelsen genom innovativ teknik, en dynamisk företagskultur och ett starkt fokus på kundcentricitet. Vi delar insikter om hur vår digitala strategi och kulturella värderingar skapar en smidig och personlig servic ...se mere. Få en inblick i hur vår kund först-filosofi formar allt från produktutveckling till kundsupport. ...se mindre
  • 13:30

    Skalbar kundservice i en automatiserad framtid

    T2

    Stefan Holm Wfm-expert, Easypark

    Stefan Holm på EasyPark kommer till Connect 23 för att tala om EasyPark Groups utmaningar som ett globalt och snabbt växande bolag där effektiv och kvalitativ kundservice värderas högt. Hur kan smarta lösningar och verktyg för kontakthantering och be ...se mermanningsplanering hjälpa en organisation som har en komplex uppsättning och höga krav på tillgänglighet att möta framtiden? ...se mindre
  • 14:00

    Talarpunkt från partner: Artvise - så mycket mer än bara ett kontaktcenter

    Talarpunkt från partner

    Mauritz Wahlqvist Head of Sales, Artvise

    Mattias Pettersson Artvise

    Mauritz Wahlqvist berättar om hur Artvise hjälper olika typer av kunder att skapa mer än bara ett kontaktcenter. Han pratar om hur du får din kund att alltid vara en nöjd kund (eller i alla fall för det mesta), hur vår produkt kan användas och anpass ...se meras efter kundens behov och önskemål. Hur man kan förenkla processer och skapa ett snabbare flöde utan att något faller mellan stolarna. Kom, lyssna och bli inspirerad kring hur vi kan hjälpa dig. ...se mindre
  • 14:30

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 15:00

    Hur skapar man värde genom kundresan?

    T2

    Marie Kågeman COO, H1 Communication

    Framgångsrika företag har insett att allt handlar om kundupplevelse, och många företag förstår att hur ett företag levererar till sina kunder är lika viktigt som vad det levererar. Marie kommer att prata om hur man skapar en effektiv och kundcentrera ...se merd strategi, som gynnar kunder, anställda och verksamhetens resultat. Hon delar med sig av våra bästa tips och de vanligaste misstagen. ...se mindre
  • 15:30

    Paneldebatt: offentlig vs privat sektor

    T2

    Malin Bergström Konsult, Agima Management

    Sofia Tingåker Sektionschef samordningssektionen, Regeringskansliet

    Malin Anglert Kundservicechef på Tele2 och Comviq

    Mårten Hellebro Moderator och Teams-expert på Cloudway

    Hur skiljer sig kundmötet åt i privat sektor jämfört med offentlig sektor? Vilka är skillnaderna och likheterna? Ställer medborgaren i en kommun andra krav på kundmötet och hur används den nya ai-tekniken? Vi har samlat tre experter för ett spännande ...se mer samtal om kundmötet. ...se mindre
  • 13:00 - 16:00

    Spår: Det moderna digitala kundmötet

    T4

    Emma Berglund Customer experience Specialist, Telia.

    Spåret modereras av Emma Berglund.
  • 13:00

    Så kan Microsoft Teams öka effektiviteten i kontaktcentret

    T4

    Anders Kasberg Kontaktcenterspecialist, Office Management.

    Vad och hur kan jag nyttja Microsoft Teams ur ett kundserviceperspektiv. Kan jag migrera eller komplettera Teams med min kontaktcenterlösning? Många företag ser över möjligheten att nyttja Microsoft Teams för all telefoni. Men vad händer då med mina ...se mertalsvarsträd, slingor/svarsgrupper och kontaktcenterlösning? Anders Kasberg från Office Management visar hur du behåller en effektiv kundkommunikation vid en migration till Teams-telefoni och berättar om de nyaste funktionerna i samarbetsplattformen. ...se mindre
  • 13:30

    Digital kundtjänst i den sociala världen

    T4

    Marko Tesanovic Large enterprise account executive, Sprinklr

    I denna presentation kommer Marko Tesanovic från Sprinklr att berätta om samspelet mellan digital kundservice och sociala medier, samt hur AI kan bidra till att minska kostnader och främja en enastående kundupplevelse.
  • 14:00

    Talarpunkt från partner (Genesys): Dustins resa mot ökad kundnöjdhet

    T4

    Lukas Michalski Competence & Customer Complaints Lead, Dustin

    Fredrik Jansson Workforce Optimization Competence Lead, Dustin

    Fredrik och Sabina kommer att berätta om hur Dustin 2021 fattade ett strategiskt beslut om att öka sin kundnöjdhet och påbörjade därmed en spännande förändringsresa. Företaget ser kundservice som en oerhört viktig del av bolaget, och de insåg att de ...se merbehövde en ny modern teknisk plattform. Valet föll på Genesys Cloud med målsättningen att få ökad skalbarhet, kundnöjdhet samt för att kunna ge bättre verktyg till sina agenter. Dustin anser nämligen att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder! ...se mindre
  • 14:30

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 15:00

    Panelsamtal: chattbotar i dag och i framtiden

    T4

    Anders Clarin Vd, Hello Ebbot

    Per Ottosson Vd, Artificial Solutions

    Emma Berglund Customer experience Specialist, Telia.

    Johan Lundqvist Försäljningschef, Front.ai

    I dag vill alla företag ha en chattbot som hjälper till i mötet med kunderna, men vilka utmaningar återstår att lösa? Hur kommer utvecklingen inom generativ ai påverka användningen av chattbotar? Vi har samlat några experter för att blicka in i framt ...se meriden. ...se mindre
  • 15:30

    Skapa en överlägsen kundupplevelse med hyperpersonalisering

    T4

    Thomas Karlsson Senior Advisor Customer Experience, SAS Institute

    Digitaliseringen har förändrat marknadsföringslandskapet och konkurrensen är hårdare än någonsin. För att överleva måste organisationer bli smartare och snabbare på att skapa relevanta kundupplevelser. Hyperpersonalisering har pekats ut som en väg fr ...se meramåt. I den här sessionen berättar Thomas Karlsson om vad hyperpersonalisering är och hur det kan bidra till att förbättra både marknadsföring och kundupplevelsen. ...se mindre
  • 13:00 - 16:00

    Spår: modernt ledarskap och analys

    T1

    Mats Stålbröst Chefredaktör, Telekom idag och moderator

    Under eftermiddagen fördjupar vi oss i det moderna ledarskapet och analysen. På fem föreläsningar får du chansen att ta del av aktuella case. Du får handfasta tips på hur andra har utvecklat sin verksamhet med kultur, struktur och teknik. Spåret mode ...se merreras av Mats Stålbröst. ...se mindre
  • 13:00

    Coops förändringsresa med hjälp av kundinsikter och ai – fyra år med samtalsanalys

    T1

    Johan Wadenholt Vd, Voxo

    Peter Adielsson Sales and Growth Manager, Voxo

    Chris Öhman Chef för kundservice, Coop

    AI-teknik som GPT har tagit världen med storm det senaste året men hur har det faktiskt påverkat de företag som analyserar sina konversationer? Vi pratar om vad som har hänt sedan GPT, vad händer just nu och vad som kommer i nästa våg. Med på scenen ...se merhar vi Coop - en pionjär inom samtalsanalys - som under flera år har drivit förändringar i organisationen med hjälp av insikter. Chris Öhman, Chef för Kundservice på Coop, berättar om mätbara förändringar genom åren och hur kundservice har lyfts in i ledningsgruppen tack vare insikter för hela organisationen. ...se mindre
  • 13:30

    Så lyckas du med outsourcing av kundservice

    T1

    Johan Frodell Vd, Releasy.

    Johan Frodell har 20 års erfarenhet av outsourcad kundservice och är vd för Releasy AB. Han kommer att presentera framgångsfaktorer, ”do’s and don’ts” inom outsourcad kundservice såväl som nästa stora trend/teknikskifte och hur det kommer att förändr ...se mera sättet vi arbetar på idag. ...se mindre
  • 14:00

    Talarpunkt från partner (Indicate me): Så lyfter AI-buddy dina kundservicemedarbetare

    T1

    Lina Bjelkmar Vd, Indicate me

    Upplev framtidens kundservice med en skräddarsydd ai-kompis. Den ger dina medarbetare en välförtjänt high five vid framgångar samtidigt som den smidigt upptäcker kunskapsluckor. Kundnöjdhet och effektivitet når nya höjder när denna engagerade ai-komp ...se meris ger dina medarbetare den feedback de behöver, precis när de behöver den. ...se mindre
  • 14:30

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 15:00

    Skapa en kund- och medarbetarupplevelse som får organisationer att blomstra

    T1

    Linda Öhling Cx-expert, driver egna företaget House of CX

    Allt fler organisationer inser att vägen till framgång är att leverera en upplevelse som bidrar till att kunder och medarbetare väljer organisationen, vill stanna kvar och rekommenderar den till andra. Så hur gör man då för att lyckas med detta? Utif ...se merrån sina erfarenheter berättar Linda Öhling om nio förmågor som alla är centrala i arbetet att få organisationer att blomstra. ...se mindre
  • 15:30

    Panelsamtal: ai i analysarbetet

    T1

    Helena Frennmark Head of Customer Management, Brilliant Future

    Nate Nguyen Business Development Manager, Capturi

    Peter Adielsson Sales and Growth Manager, Voxo

    Mats Stålbröst Chefredaktör, Telekom idag och moderator

    Användningen av olika smarta verktyg för tal- och textanalys ökar rekordsnabbt i kontaktcentervärlden just nu. Vi har samlat en kunnig panel för att diskutera framgångsrika strategier och hur utvecklingen av ai-tekniken påverkar kundmötet.
  • 16:00 - 16:15

    Eftermiddagspaus med mingel

    Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare i dagens sista paus. Ta sista chansen att vara med i dagens tävling!
  • 16:15 - 16:35

    Panelsamtal med fyra operatörer: Största möjligheterna och utmaningarna just nu

    T1

    Per Stigenberg CTO, Tre

    Sara Kebert nätexpert och ansvarig för nätmoderniseringen/5G-utrullningen, Telenor

    Tobias Larsson Chef för företagsaffären, Telia

    Stefan Trampus Affärsområdeschef för företagsmarknaden, Tele 2

    Mats Stålbröst Chefredaktör, Telekom idag och moderator

    Vi samlar fyra representanter från de största svenska operatörerna för ett samtal om dagens utmaningar och möjligheter. Vilka 5g-tjänster är viktigast och hur ser operatörerna på användningen av ai?
  • 16:35 - 17:05

    Hur får vi med oss våra medarbetare?

    T1

    Thomas Dimming Ledarskapscoach och konsult

    I detta pass går Thomas Dimming igenom grunderna, och fallgroparna, kring att få med sig medarbetare på en förändringsresa utifrån forskningen om motivation, engagemang och välmående.
  • 17:05 - 17:10

    Sammanfattning och prisutdelning

    T1

    Emma Berglund Customer experience Specialist, Telia.

    Mats Stålbröst Chefredaktör, Telekom idag och moderator

    Mårten Hellebro Moderator och Teams-expert på Cloudway

    Dagens moderatorer sammanfattar de viktigaste lärdomarna från dagens alla föreläsare. Dessutom avslutas dagen med prisutdelning.
  • 17:10 - 18:15

    Post Connect

    Stanna kvar, connecta, mingla och sammanfatta dagen tillsammans med oss efter en inspirerande dag på Connect23 Contact Center.

Talare

Huvudprogram

Johan Hägglund

Senior Account Executive, Genesys
Johan Hägglund har grundat flera bolag i telekombranschen och även arbetat som CX-konsult. På Genesys hjälper han nu svenska företag att vinna i den globala konkurrensen med hjälp av att kunna erbjuda ...se mer bättre kundservice. Johan brinner även för att skapa kundorienterade organisationer. ...se mindre

Anders Kasberg

Kontaktcenterspecialist, Office Management.
Anders Kasberg har varit nordisk contact center-ansvarig på Mitel, affärsområdeschef på Advania, som är nordens största Genesyspartner samt områdesspecialist på Office Management & Puzzel.

Emilie Loman

Serviceproffs, Wowservice.
Emilie Loman är ett serviceproffs med över 20 års erfarenhet av kundservice, kundupplevelser och kommunikation. Hon utbildar, föreläser och skriver om service. Emilie driver Sveriges första podd om se ...se merrvice, Wowpodden, och är medförfattare till Servicehandboken - Inspiration till professionellt kundbemötande. Sedan 2016 driver hon Serviceproffsen Wowservice AB med visionen att höja statusen på serviceyrket. ...se mindre

Patric Klaremo

Kundserviceexpert, Millwater
Grundare av konsultföretaget Millwater, som hjälper kommuner att utveckla sin verksamhet.

Vahdat Zehtab

Vd, Telness
Vahdat Zehtab är nytillträdd vd på Telness

Malin Bergström

Konsult, Agima Management
Malin har arbetat som chef i kontaktcenter i kommuner som Sollentuna, Järfälla och Stockholm. Hon är arbetar med verksamhetsutveckling och chefsstöd inom allt som rör service.

Johan Wadenholt

Vd, Voxo

Johan Frodell

Vd, Releasy.

Thomas Dimming

Ledarskapscoach och konsult

Sofia Tingåker

Sektionschef samordningssektionen, Regeringskansliet
Sofia Tingåker är Sektionschef samordningssektionen, Regeringskansliet och har tidigare varit enhetschef för kontaktcenter på Täby Kommun.

Anders Clarin

Vd, Hello Ebbot

Lina Bjelkmar

Vd, Indicate me

Marie Kågeman

COO, H1 Communication
Marie Kågeman har arbetat i snart 20 år med kundservice, idag har hon rollen som COO på H1, en del av Responda Group. En av Maries stora passioner är att aktivt bidra till branschens utveckling och sa ...se mermtidigt belysa vikten av kundens upplevelse i kontakt med kundservice. ...se mindre

Per Ottosson

Vd, Artificial Solutions

Emma Berglund

Customer experience Specialist, Telia.
Emma Berglund är moderator för ett av eftermiddagsspåren. Till vardags är hon projektledare på Telia för kunder som vill utveckla sina kunskapsdatabaser, chattbotplattformar och det digitala kundmötet.

Helena Frennmark

Head of Customer Management, Brilliant Future

Thomas Karlsson

Senior Advisor Customer Experience, SAS Institute

Nate Nguyen

Business Development Manager, Capturi

Marko Tesanovic

Large enterprise account executive, Sprinklr

Peter Adielsson

Sales and Growth Manager, Voxo

Johan Lundqvist

Försäljningschef, Front.ai

Linda Öhling

Cx-expert, driver egna företaget House of CX

Malin Anglert

Kundservicechef på Tele2 och Comviq

Stefan Holm

Wfm-expert, Easypark

Mauritz Wahlqvist

Head of Sales, Artvise

Chris Öhman

Chef för kundservice, Coop

Mattias Pettersson

Artvise

Lukas Michalski

Competence & Customer Complaints Lead, Dustin

Fredrik Jansson

Workforce Optimization Competence Lead, Dustin

Per Stigenberg

CTO, Tre

Sara Kebert

nätexpert och ansvarig för nätmoderniseringen/5G-utrullningen, Telenor

Tobias Larsson

Chef för företagsaffären, Telia

Stefan Trampus

Affärsområdeschef för företagsmarknaden, Tele 2

Mats Stålbröst

Chefredaktör, Telekom idag och moderator

Mårten Hellebro

Moderator och Teams-expert på Cloudway
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.