Connect23

En heldag med inspiration och fördjupning

Framtidens professionella kommunikation för medarbetare och kunder

Mötesplatsen för dig som arbetar med professionell kommunikation. Vårens Connect23 innehöll inspiration för möjligheterna att skapa framtidens professionella kommunikation med rätt teknik och strategier. Det var också en dag med bra nätverkande och en välfylld utställning.

Connect23

27 april 2023 08:50 - 19:00
Quality Hotel Globe i Stockholm
7 990 kr
Exkl. moms

Digitaliseringen är nyckeln för en framgångsrik verksamhet idag – och du når dit genom att välja rätt strategier och bra teknik. Ta chansen att utveckla dina möjligheter att skapa framtidens professionella kommunikation genom att vara med på denna inspirerande heldag med fantastiska talare, bra nätverkande och en välfylld utställning.

Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med professionell kommunikation!

Inspirerande förmiddag

Fyra föreläsare målar upp sitt perspektiv på framtidens kommunikation, kundmöte och samarbete. De visar upp alla möjligheter för att få ut maximalt av dina investeringar i teknik och personal.

Fördjupande eftermiddag med egna val

Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan fyra spår att fördjupa dig inom, välj mellan Samarbete, Kontoret, Kundmötet eller Ledarskap och analys. På varje spår kommer fem talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.

Program

  • 08:00 - 08:50

    Registrering och frukost

    Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te.
  • 08:50 - 09:00

    Välkommen!

    Kalle Anrell Chefredaktör Telekom idag

    Mats Stålbröst Redaktör Telekom idag

    Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet tillsammans med biträdande moderator Mats Stålbröst.
  • 09:00 - 10:20

    Pass 1: Framtidsspaningar om kommunikation och kundmöte

    Jessica Levin Försäljningschef, Telenor

    Emma Berglund Customer Experience Specialist, Telia

  • 09:00

    Framtidens professionella kommunikation

    Jessica Levin Försäljningschef, Telenor

    Jessica Levin från Telenor berättar om de senaste trenderna för professionell kommunikation. Företagstelefoni blir en allt mer central del i verksamheternas vardag. 5g, automatisering, artificiell intelligens och integrationer är fyra viktiga områden ...se mer som påverkar de flesta. ...se mindre
  • 09:45

    Framtidens digitala kundmöte

    Emma Berglund Customer Experience Specialist, Telia

    Emma Berglund är expert på digitala kundmöten på Telia. Hon kommer att berätta om de viktigaste trenderna och framtidens möjligheter att möta kundernas önskemål om god service. Emma Berglund kommer att ge exempel på situationer där chattbotar lyfter ...se merkundmötet och kompletterar mänskliga medarbetare. ...se mindre
  • 10:20 - 10:30

    Presentation av utställarna

    Varje utställare får tio sekunder på sig att fånga ert intresse från scenen i en klassisk hisspitch.
  • 10:30 - 10:55

    Förmiddagspaus med kaffe och mingel

    Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att tävla i dagens tävling!
  • 10:55 - 11:55

    Pass 2: Framtidsspaningar om kontoret

    Petter Damré Expert modern mötesteknik, Isicom

    Linus Cansby Digital konsult, Exobe

  • 10:55

    Framtidens ljud och video

    Petter Damré Expert modern mötesteknik, Isicom

    Petter Damré från Isicom tar dig med på en resa in i framtidens mötesteknik, headset och personliga videokameror. Det digitala mötet ställer allt större krav på rätt teknik för att ge bästa möjliga gestaltning av dig själv – oavsett om det handlar om ...se mer ljud eller video. ...se mindre
  • 11:25

    Framtidens digitala arbetsplats

    Linus Cansby Digital konsult, Exobe

    Alla verksamheter blir mer och mer digitala. Linus Cansby går igenom de stora trenderna för digitalt samarbete nu och i framtiden. Den digitala arbetsplatsen är en viktig del av medarbetarnas möjligheter att genomföra sina arbetsuppgifter.
  • 11:55 - 12:00

    Genomgång av eftermiddagens spårval

    Kalle Anrell Chefredaktör Telekom idag

    Mats Stålbröst Redaktör Telekom idag

    Kalle Anrell och Mats Stålbröst berättar om eftermiddagens 20 olika föreläsningar för de fyra spårvalen.
  • 12:00 - 13:00

    Lunchpaus i utställningen med mingel

    Nu är det dags att fylla på med lite lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Maten serveras i anslutning till utställningen. Chansen finns fortfarande att vara med i vår tävling.
  • 13:00 - 16:10

    Tema: framtidens kundmöte

    Jesper Sjölander Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen

    Ingela Sundlöf Produktägare, Arbetsförmedlingen

    Nicklas Mattsson Enhetschef, Byggnads

    Robin Leijon Grundare, Connectel

    Ulla Emmerstorfer Kundservicechef, If

    Patric Klaremo Grundare, Millwater

  • 13:00

    Avanzas resa mot framtidens kundmöte

    Annika Cederbrand Kundservicechef, Avanza

    Nätbanken Avanza har som målsättning att alltid leverera kundservice i världsklass, även när oron sveper över det finansiella systemet. Annika Cederbrand är kundservicechef på nätbanken Avanza och har mångårig erfarenhet av finansvärlden och av arbet ...se mere på stora banker. Hon kommer till Connect för att berätta om Avanzas resa för att skapa framtidens kundmöte. ...se mindre
  • 13:35

    Så använder Byggnads en röstbot för att lyfta medlemsmötet

    Nicklas Mattsson Enhetschef, Byggnads

    Fackförbundet Byggnads använder sig av både en chattbot och en röstbot för att öka tillgängligheten i medlemsmötet. Nicklas Mattsson, som är enhetschef på Byggnads medlemscenter, berättar om erfarenheterna från botarna och hur man vill utveckla medle ...se mermsmötet i framtiden. ...se mindre
  • 14:05

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 15:05

    Paneldebatt: framtidens kundmöte

    Jesper Sjölander Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen

    Robin Leijon Grundare, Connectel

    Patric Klaremo Grundare, Millwater

    Vi samlar tre experter för att diskutera olika aspekter av framtidens kundmöte. Vilka är de viktigaste trenderna och vilka utmaningar måste vi fokusera på att lösa?
  • 15:40

    Framtidens säkra kundmöte

    Lisa Hasselgren Grundare, Securifid

    I en tid med ökade telefonbedrägerier behöver företag sätta trygghet högt på agendan så att kunder vågar svara. Med hjälp av ny teknik kan företag identifiera sig gentemot såväl privatpersoner som andra verksamheter för att visa sin företagstillhörig ...se merhet. Lisa Hasselgren berättar om hur tvåvägsidentifiering och Säkra Samtal kom till. ...se mindre
  • 13:00 - 16:10

    Tema: framtidens ledarskap och analys i kontaktcentret

    Nate Nguyen Affärsutvecklare, Capturi.

    Victor Frössling Senior Consultant CX, Redway

    Frederic Laziou Vd, Puzzel

    Tina Wahlroth Styrelseordförande, Kontakta

    Magnus Geverts Produktchef, Calabrio

  • 13:00

    Bygg en kundfokuserad organisation – genom att mäta och analysera rätt

    Victor Frössling Senior Consultant CX, Redway

    Victor Frössling, senior konsult inom CX på konsultföretaget Redway, har lång erfarenhet av att hjälpa företag att modernisera kundmötet. I dag har vi stora möjligheter att ta pulsen på våra kunder i hopp om att förbättra upplevelsen längs kundresan, ...se mer men använder vi verkligen insikterna rätt? Victor berättar om vad som är viktigast att analysera och hur man kan arbeta tvärfunktionellt för att skapa ett kundfokus i hela organisationen. ...se mindre
  • 13:35

    Skapa engagemang hos dina medarbetare – innan kunderna lämnar er!

    Talarpunkt från sponsor

    Maria Sjödin Nilsson Kundansvarig, Brilliant Future

    David Scharfstein Kundansvarig, Brilliant Future

    Spelplanen för kundservice har förändrats och kunderna kräver att ärenden ska hanteras enklare och snabbare.
    Som ledare behöver du engagera medarbetarna till att skapa den bästa kundupplevelsen. Vilken data måste du ha koll på? Vilket ledarskap ...se mer skapar motiverade medarbetare och lojala kunder? CX-experterna David Scharfstein och Maria Sjödin Nilsson delar sina och Brilliants erfarenheter av kundservice utveckling de senaste 20 åren och vad som kommer att krävas framöver. ...se mindre
  • 14:30

    Paneldebatt: så jobbar framtidens agenter

    Frederic Laziou Vd, Puzzel

    Tina Wahlroth Styrelseordförande, Kontakta

    Magnus Geverts Produktchef, Calabrio

    Kunderna ställer allt högre krav på att få snabb och korrekt information när de kontaktar din organisation. Samtidigt pågår en digitalisering av kundmötet, där ny teknik ger helt nya möjligheter till automatisering och ökad tillgänglighet i olika kan ...se meraler. Vi har samlat tre experter för att diskutera hur agenternas roll förändras i framtiden och hur vi skapar en strategi för att lyckas. ...se mindre
  • 15:05

    5 viktiga insikter från 25 miljoner samtal – Folkspels resa med samtalsanalys

    Nate Nguyen Affärsutvecklare, Capturi.

    Ahmad-Shah Said Kundcenteransvarig, Folkspel

    Vill du ha fem viktiga insikter från 25 miljoner kundsamtal som kan hjälpa er i ert kundcenter redan imorgon? Folkspel och Capturi berättar hur Folkspel har arbetat med samtalsanalys för att lyfta deras kundcenter till nya höjder.
  • 15:40

    Här är fördelarna med att ISO-certifiera kontaktcentret

    Magnus Larsson CIO, H1 Communication

    Marie Kågeman COO, H1 Communication

    Kundserviceföretaget H1 Communication baserar sin verksamhet på den globala ISO-standarden för kontaktcenter sedan lång tid tillbaka och blir inom kort det första svenska företaget att kamma hem en certifiering. På Connect kommer de att berätta om in ...se mernehållet i standardens olika delar och vilka fördelar den medför för dagens moderna kontaktcenter. ...se mindre
  • 13:00 - 16:10

    Tema: framtidens samarbete

    Mårten Hellebro Digital konsult, Cloudway

    Martina Klingvall Vd och grundare, Telness

    Liona Islamian Marknadschef, Dstny

    Johan Åberg Produktchef, Lynes

    Jacob Kindgren Expert Collaboration, Cisco

    Jon Strindlund Channel Manager, Poly

  • 13:00

    Släpp loss Teams i din verksamhet

    Mårten Hellebro Digital konsult, Cloudway

    Microsoft Teams är så mycket mer än bara chatt och möten. Det är ett samarbetsverktyg som rätt använt kan frigöra tid för dig och ditt team, med färre och kortare möten, bättre överblick och snabbare beslut utan att du behöva jobba mer.Teams-exp ...se mererten Mårten Hellebro visar upp sina bästa tips och trix från hans kundprojekt på hur du och ditt team kan använda de verktyg ni redan har för att släppa loss teamets fulla potential. ...se mindre
  • 13:35

    Så tar vi Trafikverket till en modern mötesplats

    Erik Enocksson Enterprise Arkitekt, Trafikverket

    Trafikverket var en av myndigheterna som var med i det stora Esam-samarbetet för att undersöka alternativ till Microsoft Teams. Erik Enocksson var en av de drivande i projektet. På Connect23 berättar han om myndighetens arbete för att hitta teknik oc ...se merh arbetssätt för mer moderna möten i digitala plattformar. ...se mindre
  • 14:05

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 14:30

    Paneldebatt: Så blir framtidens telefoni

    Martina Klingvall Vd och grundare, Telness

    Liona Islamian Marknadschef, Dstny

    Johan Åberg Produktchef, Lynes

    Telefoni fortsätter utvecklas - både för små och stora kunder och i privat och offentlig sektor. Enkelhet att administrera, avancerade integrationer mot andra system som verksamheten använder och mer och mer avancerade funktioner. Vi har samlat tre e ...se merxperter för att diskutera hur framtidens telefoni blir. ...se mindre
  • 15:05

    Lyckas i det hybrida arbetslivet

    Talarpunkt från sponsor

    Jon Strindlund Channel Manager, Poly

    Hur man skapar produktivitet och engagemang hos medarbetare och kollegor I det hybrida arbetslivet. Jon Strindlund från Poly delar med sig av exempel från olika verksamheter som lyckas.
  • 15:40

    Samarbeta med andra - med olika lösningar

    Jacob Kindgren Expert Collaboration, Cisco

    Det finns mängder av samarbetslösningar på marknaden idag, som Teams, Zoom, Google Meet med flera. Hur löser man som företag eller offentlig sektor utmaningen med att hantera samarbete utanför den egna organisationen? Jacob Kindgren från Cisco går ig ...se merenom tänkbara lösningar. ...se mindre
  • 13:00 - 16:10

    Tema: framtidens kontor

    Måns Gjötterberg Ansvarig mötesteknik, Office Management

    Mikael Lundman Vd, Proptivity

    Amanda Sterner Digital konsult, Advania

    Nina Rapp Affärsområdeschef, Microsoft

    Ole Mygind Säljchef norra Europa, Zoom

  • 13:00

    Ett kontor där man vill vara

    Måns Gjötterberg Ansvarig mötesteknik, Office Management

    Olika typer av samarbeten kräver olika ytor och mötesplatser. Dessa kan utvecklas för att bättre klara av kraven som ställs i en hybrid värld där alla människor ska kunna delta – i mötesrummet eller från hemmakontoret. Måns Gjötterberg, ansvarig för ...se mermötesteknik på jätten Office Management, tar med sig massor av lyckade exempel från kunder. ...se mindre
  • 13:35

    Hantera kontorets nya utmaningar

    Talarpunkt från sponsor

    Theis Mørk Vice President, Global Product Management, Epos

    Open Office är den nya verklighet som företag och anställda står inför efter pandemin när det gäller arbetsplats och arbetsmiljö.
    Hör Epos Theis Mörk ge sina perspektiv på framtidens arbete – det är utmaningar och möjligheter – och hur samarbets ...se merenheter spelar en affärskritisk roll när det gäller effektivt virtuellt samarbete i en global ekonomi. ...se mindre
  • 14:05

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 14:30

    Paneldebatt: Så blir framtidens möten lyckade - från kontoret och hybridvärlden

    Amanda Sterner Digital konsult, Advania

    Nina Rapp Affärsområdeschef, Microsoft

    Ole Mygind Säljchef norra Europa, Zoom

    Vi samlar tre experter för att diskuterar man får till lyckade digitala möten - oavsett var vi jobbar. Amanda Sterner, Nina Rapp och Ole Mygind har stor erfarenhet av att hjälpa verksamheter till bra mötesrutiner.
  • 15:05

    Välj rätt projekt för privat 5g-nät

    Peter Wennerström Ansvarig för strategi och affärsutveckling för Nokia i Europa

    Nokia har varit med och byggt 500 privata mobilnät runt om i världen. Peter Wennerström, ansvarig för strategi och affärsutveckling för Nokia i Europa, berättar om när det passar med ett privat 5g-nät och när det passar bättre med operatörs-tjönster ...se mer. Han går också igenom nycklarna till vilka projekt som blir lyckade. ...se mindre
  • 15:40

    Så tar du chansen att få bra inomhustäckning med 5g

    Mikael Lundman Vd, Proptivity

    Mobilnäten för 5g blir allt mer utbyggda, men oftast har signalerna svårt att komma in i byggnader så att inomhustäckningen blir tillräckligt bra. Mikael Lundman från Proptivity berättar om lösningar som gjorts i lagerlokaler, byggvaruhus och i vanli ...se merga kontorsbyggnader. ...se mindre
  • 16:10 - 16:20

    Snabb bensträckare

    Snabb bensträckare innan sista passet.
  • 16:20 - 16:50

    Så jobbar Arbetsförmedlingen med digitaliseringen av kundmötet

    Jesper Sjölander Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen

    Ingela Sundlöf Produktägare, Arbetsförmedlingen

    Patrik Axenbo Produktägare, Arbetsförmedlingen

    Digitala kundmöten blir allt viktigare för Arbetsförmedlingen. Tjänsteutvecklaren Jesper Sjölander kommer tillsammans med produktägarna Ingela Sundlöf och Patrik Axenbo berätta om resan från manuell till digital möteshantering.
  • 16:50 - 16:55

    Summering och prisutdelning

    Kalle Anrell Chefredaktör Telekom idag

    Mats Stålbröst Redaktör Telekom idag

    Dagen sammanfattas från scenen och vinnarna i dagens tävling presenteras.
  • 16:55 - 18:30

    Post Connect - quiz, mingel och eftersnack

    Stanna kvar på ett roligt mingel sponsrat av Epos. Diskutera dagens insikter och tävla i ett roligt quiz. Vi bjuder på dryck och tilltugg.

Talare

Huvudprogram

Kalle Anrell

Chefredaktör Telekom idag
Kalle Anrell är dagens moderator.

Mats Stålbröst

Redaktör Telekom idag
Mats Stålbröst är redaktör för Telekom idags nyhetsbrev Contact Center. Han är expert på det moderna kundmötet. Idag är han moderator.

Jessica Levin

Försäljningschef, Telenor
Jessica Levin har en bred erfarenhet från Telekom-Sverige där hon haft ledande roller på Telia, Tele2 och Telenor. Idag är hon ansvarig för företagsmarknaden på den stora operatören.

Emma Berglund

Customer Experience Specialist, Telia
Emma Berglund är projektledare på Telia för kunder som vill utveckla sina kunskapsdatabaser, chattbotsplattformar och sitt digitala kundmöte.

Petter Damré

Expert modern mötesteknik, Isicom
Petter Damré är ansiktet utåt för distributören Isicom som jobbar med flera av de stora tillverkarna inom headset- och videoutrustning.

Linus Cansby

Digital konsult, Exobe
Linus Cansby är en av Sveriges ledande experter på digitalt samarbete. Ofta har han ett stort fokus på Teams - och har fått titeln MVP av Microsoft. Exobe hjälper sina kunder att få bättre mötes- och ...se merkommunikationslösningar. ...se mindre

Mårten Hellebro

Digital konsult, Cloudway
Mårten Hellebro har varit med på många av de senaste Connect-eventen som sidekick till moderatorerna. Till vardags hjälper han Cloudways kunder att få ut maximalt av sina Microsoft-investeringar. Han ...se merdriver Teams-podden tillsammans med förmiddagens talare Linus Cansby. ...se mindre

Martina Klingvall

Vd och grundare, Telness

Liona Islamian

Marknadschef, Dstny

Johan Åberg

Produktchef, Lynes

Måns Gjötterberg

Ansvarig mötesteknik, Office Management

Jacob Kindgren

Expert Collaboration, Cisco
Jacob Kindgren är specialist på videomöten hos tillverkaren Cisco inom området Collaboration där han arbetar med att utveckla det hybrida mötet hos Ciscos kunder.
Jacob har jobbat med digitala mö ...se merten de senaste 15 åren utöver Cisco hos bland annat Atea, Karolinska universitetssjukhuset och Office Management. ...se mindre

Mikael Lundman

Vd, Proptivity
Mikael Lundman har mer än 20 års internationell erfarenhet från Telekom och Tech. Han inledde karriären på Ericsson, och har därefter bland annat jobbat på McKinsey & Company i Stockholm och med inves ...se merteringar. Han har lett Proptivity sedan 2021. ...se mindre

Amanda Sterner

Digital konsult, Advania

Nina Rapp

Affärsområdeschef, Microsoft

Ole Mygind

Säljchef norra Europa, Zoom

Annika Cederbrand

Kundservicechef, Avanza

Jesper Sjölander

Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen

Ingela Sundlöf

Produktägare, Arbetsförmedlingen

Nicklas Mattsson

Enhetschef, Byggnads

Robin Leijon

Grundare, Connectel

Ulla Emmerstorfer

Kundservicechef, If

Patric Klaremo

Grundare, Millwater

Nate Nguyen

Affärsutvecklare, Capturi.

Victor Frössling

Senior Consultant CX, Redway

Frederic Laziou

Vd, Puzzel

Tina Wahlroth

Styrelseordförande, Kontakta

Magnus Geverts

Produktchef, Calabrio

Erik Enocksson

Enterprise Arkitekt, Trafikverket

Magnus Larsson

CIO, H1 Communication

Marie Kågeman

COO, H1 Communication

Peter Wennerström

Ansvarig för strategi och affärsutveckling för Nokia i Europa

Lisa Hasselgren

Grundare, Securifid

Jon Strindlund

Channel Manager, Poly

Maria Sjödin Nilsson

Kundansvarig, Brilliant Future

David Scharfstein

Kundansvarig, Brilliant Future

Patrik Axenbo

Produktägare, Arbetsförmedlingen

Theis Mørk

Vice President, Global Product Management, Epos

Ahmad-Shah Said

Kundcenteransvarig, Folkspel
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.