Framtidens professionella kommunikation för medarbetare och kunder
Mötesplatsen för dig som arbetar med professionell kommunikation. Vårens Connect23 innehöll inspiration för möjligheterna att skapa framtidens professionella kommunikation med rätt teknik och strategier. Det var också en dag med bra nätverkande och en välfylld utställning.
Connect23
Digitaliseringen är nyckeln för en framgångsrik verksamhet idag – och du når dit genom att välja rätt strategier och bra teknik. Ta chansen att utveckla dina möjligheter att skapa framtidens professionella kommunikation genom att vara med på denna inspirerande heldag med fantastiska talare, bra nätverkande och en välfylld utställning.
Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med professionell kommunikation!
Inspirerande förmiddag
Fyra föreläsare målar upp sitt perspektiv på framtidens kommunikation, kundmöte och samarbete. De visar upp alla möjligheter för att få ut maximalt av dina investeringar i teknik och personal.
Fördjupande eftermiddag med egna val
Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan fyra spår att fördjupa dig inom, välj mellan Samarbete, Kontoret, Kundmötet eller Ledarskap och analys. På varje spår kommer fem talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.
Program
- 08:00 - 08:50
Registrering och frukost
Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te. - 08:50 - 09:00
Välkommen!
Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet tillsammans med biträdande moderator Mats Stålbröst.Kalle Anrell Chefredaktör Telekom idag
Mats Stålbröst Redaktör Telekom idag
- 09:00 - 10:20
Pass 1: Framtidsspaningar om kommunikation och kundmöte
Jessica Levin Försäljningschef, Telenor
Emma Berglund Customer Experience Specialist, Telia
- 09:00
Framtidens professionella kommunikation
Jessica Levin från Telenor berättar om de senaste trenderna för professionell kommunikation. Företagstelefoni blir en allt mer central del i verksamheternas vardag. 5g, automatisering, artificiell intelligens och integrationer är fyra viktiga områden ...se mer som påverkar de flesta. ...se mindreJessica Levin Försäljningschef, Telenor
- 09:45
Framtidens digitala kundmöte
Emma Berglund är expert på digitala kundmöten på Telia. Hon kommer att berätta om de viktigaste trenderna och framtidens möjligheter att möta kundernas önskemål om god service. Emma Berglund kommer att ge exempel på situationer där chattbotar lyfter ...se merkundmötet och kompletterar mänskliga medarbetare. ...se mindreEmma Berglund Customer Experience Specialist, Telia
- 10:20 - 10:30
Presentation av utställarna
Varje utställare får tio sekunder på sig att fånga ert intresse från scenen i en klassisk hisspitch. - 10:30 - 10:55
Förmiddagspaus med kaffe och mingel
Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att tävla i dagens tävling! - 10:55 - 11:55
Pass 2: Framtidsspaningar om kontoret
Petter Damré Expert modern mötesteknik, Isicom
Linus Cansby Digital konsult, Exobe
- 10:55
Framtidens ljud och video
Petter Damré från Isicom tar dig med på en resa in i framtidens mötesteknik, headset och personliga videokameror. Det digitala mötet ställer allt större krav på rätt teknik för att ge bästa möjliga gestaltning av dig själv – oavsett om det handlar om ...se mer ljud eller video. ...se mindrePetter Damré Expert modern mötesteknik, Isicom
- 11:25
Framtidens digitala arbetsplats
Alla verksamheter blir mer och mer digitala. Linus Cansby går igenom de stora trenderna för digitalt samarbete nu och i framtiden. Den digitala arbetsplatsen är en viktig del av medarbetarnas möjligheter att genomföra sina arbetsuppgifter.Linus Cansby Digital konsult, Exobe
- 11:55 - 12:00
Genomgång av eftermiddagens spårval
Kalle Anrell och Mats Stålbröst berättar om eftermiddagens 20 olika föreläsningar för de fyra spårvalen.Kalle Anrell Chefredaktör Telekom idag
Mats Stålbröst Redaktör Telekom idag
- 12:00 - 13:00
Lunchpaus i utställningen med mingel
Nu är det dags att fylla på med lite lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Maten serveras i anslutning till utställningen. Chansen finns fortfarande att vara med i vår tävling. - 13:00 - 16:10
Tema: framtidens kundmöte
Jesper Sjölander Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen
Ingela Sundlöf Produktägare, Arbetsförmedlingen
Nicklas Mattsson Enhetschef, Byggnads
Robin Leijon Grundare, Connectel
Ulla Emmerstorfer Kundservicechef, If
Patric Klaremo Grundare, Millwater
- 13:00
Avanzas resa mot framtidens kundmöte
Nätbanken Avanza har som målsättning att alltid leverera kundservice i världsklass, även när oron sveper över det finansiella systemet. Annika Cederbrand är kundservicechef på nätbanken Avanza och har mångårig erfarenhet av finansvärlden och av arbet ...se mere på stora banker. Hon kommer till Connect för att berätta om Avanzas resa för att skapa framtidens kundmöte. ...se mindreAnnika Cederbrand Kundservicechef, Avanza
- 13:35
Så använder Byggnads en röstbot för att lyfta medlemsmötet
Fackförbundet Byggnads använder sig av både en chattbot och en röstbot för att öka tillgängligheten i medlemsmötet. Nicklas Mattsson, som är enhetschef på Byggnads medlemscenter, berättar om erfarenheterna från botarna och hur man vill utveckla medle ...se mermsmötet i framtiden. ...se mindreNicklas Mattsson Enhetschef, Byggnads
- 14:05
Eftermiddagspaus med mingel
- 15:05
Paneldebatt: framtidens kundmöte
Vi samlar tre experter för att diskutera olika aspekter av framtidens kundmöte. Vilka är de viktigaste trenderna och vilka utmaningar måste vi fokusera på att lösa?Jesper Sjölander Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen
Robin Leijon Grundare, Connectel
Patric Klaremo Grundare, Millwater
- 15:40
Framtidens säkra kundmöte
I en tid med ökade telefonbedrägerier behöver företag sätta trygghet högt på agendan så att kunder vågar svara. Med hjälp av ny teknik kan företag identifiera sig gentemot såväl privatpersoner som andra verksamheter för att visa sin företagstillhörig ...se merhet. Lisa Hasselgren berättar om hur tvåvägsidentifiering och Säkra Samtal kom till. ...se mindreLisa Hasselgren Grundare, Securifid
- 13:00 - 16:10
Tema: framtidens ledarskap och analys i kontaktcentret
Nate Nguyen Affärsutvecklare, Capturi.
Victor Frössling Senior Consultant CX, Redway
Frederic Laziou Vd, Puzzel
Tina Wahlroth Styrelseordförande, Kontakta
Magnus Geverts Produktchef, Calabrio
- 13:00
Bygg en kundfokuserad organisation – genom att mäta och analysera rätt
Victor Frössling, senior konsult inom CX på konsultföretaget Redway, har lång erfarenhet av att hjälpa företag att modernisera kundmötet. I dag har vi stora möjligheter att ta pulsen på våra kunder i hopp om att förbättra upplevelsen längs kundresan, ...se mer men använder vi verkligen insikterna rätt? Victor berättar om vad som är viktigast att analysera och hur man kan arbeta tvärfunktionellt för att skapa ett kundfokus i hela organisationen. ...se mindreVictor Frössling Senior Consultant CX, Redway
- 13:35
Skapa engagemang hos dina medarbetare – innan kunderna lämnar er!
Talarpunkt från sponsorSpelplanen för kundservice har förändrats och kunderna kräver att ärenden ska hanteras enklare och snabbare.Maria Sjödin Nilsson Kundansvarig, Brilliant Future
David Scharfstein Kundansvarig, Brilliant Future
Som ledare behöver du engagera medarbetarna till att skapa den bästa kundupplevelsen. Vilken data måste du ha koll på? Vilket ledarskap ...se mer skapar motiverade medarbetare och lojala kunder? CX-experterna David Scharfstein och Maria Sjödin Nilsson delar sina och Brilliants erfarenheter av kundservice utveckling de senaste 20 åren och vad som kommer att krävas framöver. ...se mindre - 14:30
Paneldebatt: så jobbar framtidens agenter
Kunderna ställer allt högre krav på att få snabb och korrekt information när de kontaktar din organisation. Samtidigt pågår en digitalisering av kundmötet, där ny teknik ger helt nya möjligheter till automatisering och ökad tillgänglighet i olika kan ...se meraler. Vi har samlat tre experter för att diskutera hur agenternas roll förändras i framtiden och hur vi skapar en strategi för att lyckas. ...se mindreFrederic Laziou Vd, Puzzel
Tina Wahlroth Styrelseordförande, Kontakta
Magnus Geverts Produktchef, Calabrio
- 15:05
5 viktiga insikter från 25 miljoner samtal – Folkspels resa med samtalsanalys
Vill du ha fem viktiga insikter från 25 miljoner kundsamtal som kan hjälpa er i ert kundcenter redan imorgon? Folkspel och Capturi berättar hur Folkspel har arbetat med samtalsanalys för att lyfta deras kundcenter till nya höjder.Nate Nguyen Affärsutvecklare, Capturi.
Ahmad-Shah Said Kundcenteransvarig, Folkspel
- 15:40
Här är fördelarna med att ISO-certifiera kontaktcentret
Kundserviceföretaget H1 Communication baserar sin verksamhet på den globala ISO-standarden för kontaktcenter sedan lång tid tillbaka och blir inom kort det första svenska företaget att kamma hem en certifiering. På Connect kommer de att berätta om in ...se mernehållet i standardens olika delar och vilka fördelar den medför för dagens moderna kontaktcenter. ...se mindreMagnus Larsson CIO, H1 Communication
Marie Kågeman COO, H1 Communication
- 13:00 - 16:10
Tema: framtidens samarbete
Mårten Hellebro Digital konsult, Cloudway
Martina Klingvall Vd och grundare, Telness
Liona Islamian Marknadschef, Dstny
Johan Åberg Produktchef, Lynes
Jacob Kindgren Expert Collaboration, Cisco
Jon Strindlund Channel Manager, Poly
- 13:00
Släpp loss Teams i din verksamhet
Microsoft Teams är så mycket mer än bara chatt och möten. Det är ett samarbetsverktyg som rätt använt kan frigöra tid för dig och ditt team, med färre och kortare möten, bättre överblick och snabbare beslut utan att du behöva jobba mer.Teams-exp ...se mererten Mårten Hellebro visar upp sina bästa tips och trix från hans kundprojekt på hur du och ditt team kan använda de verktyg ni redan har för att släppa loss teamets fulla potential. ...se mindreMårten Hellebro Digital konsult, Cloudway
- 13:35
Så tar vi Trafikverket till en modern mötesplats
Trafikverket var en av myndigheterna som var med i det stora Esam-samarbetet för att undersöka alternativ till Microsoft Teams. Erik Enocksson var en av de drivande i projektet. På Connect23 berättar han om myndighetens arbete för att hitta teknik oc ...se merh arbetssätt för mer moderna möten i digitala plattformar. ...se mindreErik Enocksson Enterprise Arkitekt, Trafikverket
- 14:05
Eftermiddagspaus med mingel
- 14:30
Paneldebatt: Så blir framtidens telefoni
Telefoni fortsätter utvecklas - både för små och stora kunder och i privat och offentlig sektor. Enkelhet att administrera, avancerade integrationer mot andra system som verksamheten använder och mer och mer avancerade funktioner. Vi har samlat tre e ...se merxperter för att diskutera hur framtidens telefoni blir. ...se mindreMartina Klingvall Vd och grundare, Telness
Liona Islamian Marknadschef, Dstny
Johan Åberg Produktchef, Lynes
- 15:05
Lyckas i det hybrida arbetslivet
Talarpunkt från sponsorHur man skapar produktivitet och engagemang hos medarbetare och kollegor I det hybrida arbetslivet. Jon Strindlund från Poly delar med sig av exempel från olika verksamheter som lyckas.Jon Strindlund Channel Manager, Poly
- 15:40
Samarbeta med andra - med olika lösningar
Det finns mängder av samarbetslösningar på marknaden idag, som Teams, Zoom, Google Meet med flera. Hur löser man som företag eller offentlig sektor utmaningen med att hantera samarbete utanför den egna organisationen? Jacob Kindgren från Cisco går ig ...se merenom tänkbara lösningar. ...se mindreJacob Kindgren Expert Collaboration, Cisco
- 13:00 - 16:10
Tema: framtidens kontor
Måns Gjötterberg Ansvarig mötesteknik, Office Management
Mikael Lundman Vd, Proptivity
Amanda Sterner Digital konsult, Advania
Nina Rapp Affärsområdeschef, Microsoft
Ole Mygind Säljchef norra Europa, Zoom
- 13:00
Ett kontor där man vill vara
Olika typer av samarbeten kräver olika ytor och mötesplatser. Dessa kan utvecklas för att bättre klara av kraven som ställs i en hybrid värld där alla människor ska kunna delta – i mötesrummet eller från hemmakontoret. Måns Gjötterberg, ansvarig för ...se mermötesteknik på jätten Office Management, tar med sig massor av lyckade exempel från kunder. ...se mindreMåns Gjötterberg Ansvarig mötesteknik, Office Management
- 13:35
Hantera kontorets nya utmaningar
Talarpunkt från sponsorOpen Office är den nya verklighet som företag och anställda står inför efter pandemin när det gäller arbetsplats och arbetsmiljö.Theis Mørk Vice President, Global Product Management, Epos
Hör Epos Theis Mörk ge sina perspektiv på framtidens arbete – det är utmaningar och möjligheter – och hur samarbets ...se merenheter spelar en affärskritisk roll när det gäller effektivt virtuellt samarbete i en global ekonomi. ...se mindre - 14:05
Eftermiddagspaus med mingel
- 14:30
Paneldebatt: Så blir framtidens möten lyckade - från kontoret och hybridvärlden
Vi samlar tre experter för att diskuterar man får till lyckade digitala möten - oavsett var vi jobbar. Amanda Sterner, Nina Rapp och Ole Mygind har stor erfarenhet av att hjälpa verksamheter till bra mötesrutiner.Amanda Sterner Digital konsult, Advania
Nina Rapp Affärsområdeschef, Microsoft
Ole Mygind Säljchef norra Europa, Zoom
- 15:05
Välj rätt projekt för privat 5g-nät
Nokia har varit med och byggt 500 privata mobilnät runt om i världen. Peter Wennerström, ansvarig för strategi och affärsutveckling för Nokia i Europa, berättar om när det passar med ett privat 5g-nät och när det passar bättre med operatörs-tjönster ...se mer. Han går också igenom nycklarna till vilka projekt som blir lyckade. ...se mindrePeter Wennerström Ansvarig för strategi och affärsutveckling för Nokia i Europa
- 15:40
Så tar du chansen att få bra inomhustäckning med 5g
Mobilnäten för 5g blir allt mer utbyggda, men oftast har signalerna svårt att komma in i byggnader så att inomhustäckningen blir tillräckligt bra. Mikael Lundman från Proptivity berättar om lösningar som gjorts i lagerlokaler, byggvaruhus och i vanli ...se merga kontorsbyggnader. ...se mindreMikael Lundman Vd, Proptivity
- 16:10 - 16:20
Snabb bensträckare
Snabb bensträckare innan sista passet. - 16:20 - 16:50
Så jobbar Arbetsförmedlingen med digitaliseringen av kundmötet
Digitala kundmöten blir allt viktigare för Arbetsförmedlingen. Tjänsteutvecklaren Jesper Sjölander kommer tillsammans med produktägarna Ingela Sundlöf och Patrik Axenbo berätta om resan från manuell till digital möteshantering.Jesper Sjölander Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen
Ingela Sundlöf Produktägare, Arbetsförmedlingen
Patrik Axenbo Produktägare, Arbetsförmedlingen
- 16:50 - 16:55
Summering och prisutdelning
Dagen sammanfattas från scenen och vinnarna i dagens tävling presenteras.Kalle Anrell Chefredaktör Telekom idag
Mats Stålbröst Redaktör Telekom idag
- 16:55 - 18:30
Post Connect - quiz, mingel och eftersnack
Stanna kvar på ett roligt mingel sponsrat av Epos. Diskutera dagens insikter och tävla i ett roligt quiz. Vi bjuder på dryck och tilltugg.
Talare
Huvudprogram
Kalle Anrell
Mats Stålbröst
Jessica Levin
Emma Berglund
Petter Damré
Linus Cansby
Mårten Hellebro
Martina Klingvall
Liona Islamian
Johan Åberg
Måns Gjötterberg
Jacob Kindgren
Jacob har jobbat med digitala mö ...se merten de senaste 15 åren utöver Cisco hos bland annat Atea, Karolinska universitetssjukhuset och Office Management. ...se mindre