Connect25

Framtidens kommunikationsteknik för medarbetare och kunder

Välkommen till Techtidningens konferens Connect25 – mötesplatsen för dig som vill ha koll på utvecklingen av moderna samarbetsverktyg, kommunikationsplattformar och framtidens kundmöte.

Connect25

3 april 2025 08:50 - 17:00
Quality Hotel Globe i Stockholm
7990 kr
Exkl. moms

Dagens teknik erbjuder fantastiska möjligheter att kommunicera och samarbeta mer effektivt, men det kan vara utmanande att välja rätt lösningar och strategi. Vad ska man tänka på när man väljer samarbetsplattform, nätverkslösning eller AI-tjänst? Hur vet man vilken molntjänst eller telefonilösning som erbjuder hög säkerhet och samtidigt passar just er verksamhet?

Var med på en inspirerande heldag som ger dig kunskapen som behövs för att välja rätt verktyg och ta din verksamhet in i framtiden. Här finns det också stor möjlighet att nätverka och att träffa flertalet utställare.

Under Connect25 kommer vi tillsammans med Voxo återigen skapa AI-genererade insikter direkt från eventet. Voxos tekniklösning fångar upp allt som sägs på eventscenerna och sammanställer automatiskt detta till en rapport som levererar de mest relevanta insikterna redan i slutet av dagen.

Program

  • 08:00 - 08:50

    Registrering och frukostmacka

    Galaxen foajé
    Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te. Här finns också möjlighet att besöka utställningen.
  • 08:50 - 09:00

    Välkommen

    Galaxen

    Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör

    Gabriel Nilsson Moderator

    Linus Bengtsson Moderator

    Techtidningens chefredaktör Mats Stålbröst, som är dagens huvudmoderator, inleder programmet tillsammans med övriga moderatorer.
  • 09:00 - 09:40

    Framtidens kommunikation: Generativ AI - från hype till verklig affärstransformation

    Galaxen

    Ted Schönbeck Chief Technology Officer, Google Cloud i Norden

    Googles nordiska CTO Ted Schönbeck berättar om den stora potentialen med generativ ai och hur denna transformativa teknik kan driva på innovation, effektivisera processer och låsa upp oöverträffade nivåer av kundengagemang. Dessutom berättar han om a ...se merndra heta tekniktrender. ...se mindre
  • 09:40 - 10:20

    Framtidens digitala kundmöte – så agerar företagen som lyckas bäst

    Galaxen

    Per Fredriksson Teknikchef, Salesforce Sverige

    Vad gör företagen som ligger i framkant när det gäller det digitala kundmötet och hur bör du tänka kring kundresor och smart användning av den senaste tekniken. Salesforce teknikchef Per Fredriksson berättar om möjligheterna idag och i morgon.
  • 10:20 - 10:30

    Presentation av utställarna

    Galaxen
    Varje utställare får 20 sekunder på sig att fånga ditt intresse i en klassisk hisspitch.
  • 10:30 - 11:00

    Paus med kaffe och mingel

    Galaxen foajé
    Fyll på med kaffe eller te medan du minglar med besökare och utställare.
  • 11:00 - 11:30

    Framtidens ai-strategi: Så kan techbolagen ta till vara på möjligheterna

    Galaxen

    Henrik Atteryd Head of AI & Automation, Tele2

    Utvecklingen går rasande snabbt på ai-området. Vilka är de viktigaste trenderna och hur kan en modern operatör maximera nyttan av tekniken? Henrik Atteryd leder arbetet med att ta fram Tele2:s ai-strategi och kommer att berätta om hur ai påverkar båd ...se mere affärsmodeller och kundernas upplevelser. ...se mindre
  • 11:30 - 12:00

    Framtidens kontor: Så skapar du ett kontor som medarbetarna längtar till

    Galaxen

    Heléne Lidström Arbetsplatsstrateg, Castellum

    Castellums arbetsplatsstrateg Heléne Lidström ger dig verktygen för att bygga ett kontor som medarbetarna längtar till och lyfter några konkreta exempel från företag som har lyckats.
  • 12:00 - 13:15

    Lunchpaus

    Restaurangen, våning 7
    Nu är det dags att fylla på med lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Därefter serveras kaffe i Galaxens foajé.
  • 13:15 - 15:45

    Spår 1: Framtidens kundmöte

    • 13:15 - 13:45

      Kontaktcenter 2.0

      Galaxen 1

      Tina Bohman Peters Utvecklare, Västerås stad

      Omvärlden och kraven på service förändras i allt snabbare takt. Hur kan vi ta kontaktcenter in i framtiden och vara drivande inom invånarfokuserad utveckling? Tina Bohman Peters, utvecklare på Västerås stads kontaktcenter, berättar om deras utvecklin ...se mergsresa för att snabbare kunna skapa nytta för deras invånare genom strategiskt lyssnande, digitalisering och samverkan. ...se mindre
    • 13:45 - 14:15

      Därför ska ledningsgrupper inte medlyssna i kundtjänst

      Galaxen 1

      Johan Sjöström CX-strateg, förändringsledare, VD för Välva och grundare för Ecometrix

      En kundupplevelse växer fram ur många samverkande faktorer. Den är också sammantvinnad med den förmåga som finns i er egen verksamhet. Det vill säga vilket handlingsutrymme era medarbetare har att göra skillnad i kundupplevelsen. Därför är det avgöra ...se mernde att ledningsgruppen har två nulägesbilder till sitt förfogande. Vilka övergripande mönster finns i vår kundupplevelse som vi behöver agera på? Vilket handlingsutrymme har vår verksamhet? Där ska fokus ligga. Det är ingen annan som har det ansvaret. ...se mindre
    • 14:15 - 14:45

      Empati i kundservice – nyckeln till lojalitet i en AI-driven värld

      Galaxen 1

      David Scharfstein Affärsutvecklare, Brilliant Future

      Empati är en avgörande faktor för företag som vill bygga kundlojalitet och skapa ambassadörer. Men vilken roll spelar kundservicemedarbetaren i en tid där AI och automatiserade lösningar tar en allt större plats i kundmötet? David Scharfstein, affärs ...se merutvecklare på Brilliant, delar insikter baserade på data och erfarenheter från ledare och medarbetare inom kundservice. Han belyser hur det mänskliga mötet fortsätter att skapa värde och stärka kundrelationer, parallellt med den ökande digitaliseringen av kundservice. ...se mindre
    • 14:45 - 15:15

      Stena Fastigheter satte kunden i centrum på digitaliseringsresan

      Galaxen 1

      Maria Swede Hellerstedt

      Ett av Sveriges största fastighetsbolag lyckades behålla fokus på kundupplevelsen under sin omfattande digitala transformation. Maria Swede Hellerstedt, chef för digitalt kundbemötande på Stena Fastigheter, kommer till Connect för att berätta om hur ...se merman kartlade kundernas behov och lyckades överträffa deras förväntningar. ...se mindre
    • 15:15 - 15:45

      Panelsamtal: Så motiverar du och leder medarbetarna i kontaktcentret

      Galaxen 1

      Silvia Bakir Kundservicechef, Tre

      Sara Lawett Vd, Kontakta

      Nate Nguyen Commercial Manager (Conversational Intelligence), Puzzel

      Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör

      Kompetenta och motiverade medarbetare i kontaktcentret är ett måste för att lyckas med det moderna kundmötet. Men vilka kompetenser och förmågor kommer att vara viktigast i framtiden?
  • 13:15 - 15:45

    Spår 2: Så samarbetar vi säkert

    • 13:15 - 13:45

      Så förändras hotlandskapet

      Galaxen 2

      Pasi Söderberg Säkerhetschef, CGI

      Pasi Söderberg, som är Head of Security för CGI i Skandinavien, berättar om det föränderliga hotlandskapet och hur företag bäst kan skydda sig mot attacker och angrepp i en allt mer osäker omvärld.
    • 13:45 - 14:15

      Det här innebär kvantrevolutionen

      Galaxen 2

      Anna Granö Executive Vice President för B2B, Globalconnect

      Kvantrevolutionen kommer innebära enorma fördelar inom många områden men det skapar också betydande säkerhetsutmaningar och vi kommer behöva förändra hur vi hanterar och skyddar information. Anna Granö, som leder Globalconnects B2B-affär, berättar hu ...se merr vi bäst förbereder oss för hoten och möjligheterna som följer i teknikutvecklingens spår. ...se mindre
    • 14:15 - 14:45

      Framtiden för molnet i offentlig sektor

      Galaxen 2

      Daniel Melin Affärsutvecklare, Safespring.

      Daniel Melin har tidigare arbetat som strateg på Skatteverket och var en profilerad röst i debatten om molntjänster i offentlig sektor. Numera arbetar han som affärsutvecklare hos den svenska molntjänstleverantören Safespring. Han kommer berätta om s ...se merin syn på hur offentlig sektor kan använda molntjänster och vad som kan tänkas hända i framtiden som påverkar användandet. ...se mindre
    • 14:45 - 15:15

      Komplexiteten och säkerhetsutmaningarna med AI-drivna applikationer

      Galaxen 2

      Keiron Shepherd EMEA Security Solutions Architect, F5

      Användningen av AI bidrar till nya säkerhetsutmaningar som dagens organisationer måste ta hänsyn till. Nya metoder utvecklas för att utnyttja språkmodeller till att dela känslig data, förgifta data eller sprida falska uppgifter. Hör mer om dessa utma ...se merningar ut och vilka metoder det finns för att skydda sig. Talarpunkten hålls på engelska. ...se mindre
    • 15:15 - 15:45

      Det här innebär NIS2-direktivet för din organisation

      Galaxen 2

      Mårten Edenroth Huvudjurist inom cybersäkerhet, DNV Cyber

      Nätverks- och informationssäkerhetsdirektivet, NIS2, kommer att genomföras i Sverige genom en lag som börjar gälla tidigast under sommaren 2025. DNV Cybers jurist inom cybersäkerhet, Mårten Edenroth, kommer att berätta om nyheterna i det reviderade N ...se merIS2-direktivet och några av de centrala utmaningar som följer med direktivet samt dela några tankar kring hur man strategiskt bör angripa cybersäkerhetsarbet. ...se mindre
  • 13:15 - 15:45

    Spår 3: Modern teknik i kontaktcentret

    • 13:15 - 13:45

      Så ger generativ AI ditt kontaktcenter superkrafter

      Cosmos

      Beata Nylén Conversational Solutions and Analytics Manager, Telia

      Med hjälp av generativ ai kan du både stötta agenterna i kontaktcentret och bygga avancerade chattbotar som ökar kundnöjdheten. Beata Nylén berättar om utvecklingen på området och tar med några case från verkligheten.
    • 13:45 - 14:15

      Kanalstrategi – hjälp dina kunder att hitta rätt kanal för en optimal kundupplevelse

      Cosmos

      Johan Lundqvist Regional Sales Manager, Front AI

      De flesta kundserviceorganisationer brottas med att ärenden kommer in i ”fel” kanal till, där kunden antingen kunde ha löst sitt problem själv via en digital självservicelösning, eller där ärendet inte alls kan lösas via den kanal som kunden valt. Jo ...se merhan Lundqvist visar hur en kundcentrerad kanalstrategi kan hjälpa kunderna att hitta rätt samtidigt som man får en bättre utväxling för de investeringar man gjort i olika självservicelösningar. ...se mindre
    • 14:15 - 14:45

      Talarpunkt från partner (Ebbot): Generativ AI utan beroende av amerikanska bolag – går det?

      Cosmos

      Gustav Elveros Co-Founder & Partner mgmt, Ebbot

      Vem styr din AI – du eller någon annan? Ebbot formade år 2020 en strategi för att bli ett hel-europeiskt alternativ på marknaden. En strategi som byggde på självständighet och konkurrenskraft utan beroende av globala techjättar från USA. 2025 är fråg ...se meran viktigare än någonsin. Svenska bolag och organisationer anförtror nu några av sina mest kritiska verksamhetsdelar åt externa AI-plattformar som exempelvis ChatGPT. Men vad händer om dessa plattformar förändras, begränsas eller blir dyrare? I den här sessionen får du en inblick i varför AI-strategi handlar om mer än bara teknologi. Vi går igenom hur beroenden påverkar företags långsiktiga konkurrenskraft och vad det innebär att ta kontroll över sin AI. Dessutom får du förståelse för hur Ebbot har byggt en lösning som möjliggör fullständig självständighet – utan att tumma på innovation eller prestanda. Den här sessionen handlar inte bara om AI – den handlar om att skapa rätt förutsättningar för framtiden. ...se mindre
    • 14:45 - 15:15

      Få språkmodellen att spela i harmoni

      Cosmos

      Per Ottosson Vd, Teneo.ai

      Klarna och många andra företag tror att stora språkmodeller (LLM:er) helt kommer att ta över inom kundservice. Men hur långt har vi kommit på den resan och vilka exempel finns det på språkmodeller som spelar i harmoni med både organisation och kunder ...se mer? Häng med på en resa till kundtjänst-nirvana – eller? ...se mindre
    • 15:15 - 15:45

      Så kopplade Ronneby chattboten till ChatGPT

      Cosmos

      Emma Hessbo Verksamhetsutvecklare digitalisering, Ronneby kommun

      SAM Digital assistent, Ronneby kommun

      Tobias Ekberg Enhetschef Service och Digitaliseringsenheten, Ronneby kommun

      Ronneby kommun öppnade nyligen ett kontaktcenter och låter medborgarna interagera med den digitala assistenten Sam, som både hämtar information från webbplatsen och ai-tjänsten ChatGPT. Verksamhetsutvecklaren Emma Hessbo och enhetschefen Tobias Ekber ...se merg kommer att berätta om Sam och andra digitaliseringsprojektet som drivs inom kommunen. ...se mindre
  • 13:15 - 15:45

    Spår 4: Framtidens smarta kommunikation

    • 13:15 - 13:45

      Lidingös ai-assistent lär upp nyanställda

      Pluto

      Per-Johan Gelotte It- och digitaliseringschef, Lidingö stad

      Under våren 2023 föddes idén om att införa en ai-mentor i Lidingö Stads hemtjänst för att underlätta för vikarier och nyanställda. Nu är ai-mentorn ett ordinarie arbetsverktyg i verksamheten. Kommunens it- och digitaliseringschef Per-Johan Gelotte be ...se merrättar om bakgrunden, framgångsfaktorerna och framtiden för ai-assistenten. ...se mindre
    • 13:45 - 14:15

      Släpp lös kraften i ai-drivna nätverk

      Pluto

      Christer Nilsson Client Executive, Telecom Segment, Dell Technologies

      Nätverkstekniken står inför ett paradigmskifte och enorm potential till förbättring när ai-tekniken integreras. Christer Nilsson kommer att berätta om fördelarna och hur ai kan användas i praktiken för att öka säkerheten och leverera nya tjänster.
    • 14:15 - 14:45

      Framtidens kommunikation är öppen, säker och suverän

      Pluto

      Filipa Lourenco VD Redpill Linpro Digital Workplace

      Fredrik Svensson Affärsutvecklare, Redpill Linpro

      Framtidens kommunikation handlar om mer än ny teknik – den kräver frihet, säkerhet och innovation på våra egna villkor. Genom att investera i öppna standarder och europeisk innovation kan vi skapa en digital infrastruktur där tillit, interoperabilite ...se mert och personlig integritet står i centrum. Med konkreta exempel visar vi hur organisationer redan idag tar steg mot en mer öppen och suverän digital kommunikation. ...se mindre
    • 14:45 - 15:15

      Så jobbar Atlas Copco med 5g

      Pluto

      Ola Arnup Global produktchef för 5g, Atlas Copco

      Atlas Copco ser stora möjligheter med den femte generationens mobilnät. Ola Arnup berättar om hur industri- och verkstadsjätten själva jobbar med 5g och möjligheterna som tekniken för med sig när det gäller industriella tillämpningar.
    • 15:15 - 15:45

      Framtidens molnväxel kan mer än du tror

      Pluto

      Johan Åberg CPO, Lynes

      Idag är molntekniken dominerande på växelmarknaden. Lynes CPO Johan Åsberg berättar om hur tekniken utvecklas, kundernas skiftande krav, och om trenderna på marknaden.
  • 15:45 - 16:05

    Eftermiddagspaus med fika och mingel

    Galaxen foajé
    Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare.
  • 16:05 - 16:35

    Panelsamtal: Det här är viktigast i framtidens kundmöte

    Galaxen

    Silvia Bakir Kundservicechef, Tre

    Malin Anglert Kundservicechef, Tele2

    Josefine Forsell Kundservicechef för B2B, Telia

    Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör

    Vi samlar kundservicecheferna från några av de ledande telekomföretagen för att tala om vilka förväntningar kunderna har idag och i framtiden och på vilka områden man ser störst utvecklingspotential.
  • 16:35 - 16:45

    Summering

    Galaxen

    Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör

    Gabriel Nilsson Moderator

    Linus Bengtsson Moderator

    Dagen sammanfattas av moderatorerna.
  • 16:45 - 18:00

    Post Connect – Mingel och eftersnack

    Galaxen foajé
    Stanna kvar, connecta och mingla tillsammans med oss efter en inspirerande dag.

Talare

Huvudprogram

Ted Schönbeck

Chief Technology Officer, Google Cloud i Norden

Per Fredriksson

Teknikchef, Salesforce Sverige

Henrik Atteryd

Head of AI & Automation, Tele2

Heléne Lidström

Arbetsplatsstrateg, Castellum

Silvia Bakir

Kundservicechef, Tre

Malin Anglert

Kundservicechef, Tele2

Josefine Forsell

Kundservicechef för B2B, Telia

Mats Stålbröst

Moderator, chefredaktör

Gabriel Nilsson

Moderator

Kalle Anrell

Moderator

Linus Bengtsson

Moderator

Spårval

Per-Johan Gelotte

It- och digitaliseringschef, Lidingö stad

Christer Nilsson

Client Executive, Telecom Segment, Dell Technologies

Ola Arnup

Global produktchef för 5g, Atlas Copco

Johan Åberg

CPO, Lynes

Pasi Söderberg

Säkerhetschef, CGI

Anna Granö

Executive Vice President för B2B, Globalconnect

Beata Nylén

Conversational Solutions and Analytics Manager, Telia

Johan Lundqvist

Regional Sales Manager, Front AI

Per Ottosson

Vd, Teneo.ai

Emma Hessbo

Verksamhetsutvecklare digitalisering, Ronneby kommun

SAM

Digital assistent, Ronneby kommun

Daniel Melin

Affärsutvecklare, Safespring.

Silvia Bakir

Kundservicechef, Tre

Maria Swede Hellerstedt

Chef för digitalt kundbemötande, Stena fastigheter

Sara Lawett

Vd, Kontakta

Mårten Edenroth

Huvudjurist inom cybersäkerhet, DNV Cyber

Tina Bohman Peters

Utvecklare, Västerås stad

Gustav Elveros

Co-Founder & Partner mgmt, Ebbot

David Scharfstein

Affärsutvecklare, Brilliant Future

Keiron Shepherd

EMEA Security Solutions Architect, F5

Filipa Lourenco

VD Redpill Linpro Digital Workplace

Johan Sjöström

CX-strateg, förändringsledare, VD för Välva och grundare för Ecometrix

Nate Nguyen

Commercial Manager (Conversational Intelligence), Puzzel

Fredrik Svensson

Affärsutvecklare, Redpill Linpro

Tobias Ekberg

Enhetschef Service och Digitaliseringsenheten, Ronneby kommun

Sponsorer

Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.