Välkommen till Techtidningens konferens Connect25 – mötesplatsen för dig som vill ha koll på utvecklingen av moderna samarbetsverktyg, kommunikationsplattformar och framtidens kundmöte.
Connect25
Dagens teknik erbjuder fantastiska möjligheter att kommunicera och samarbeta mer effektivt, men det kan vara utmanande att välja rätt lösningar och strategi. Vad ska man tänka på när man väljer samarbetsplattform, nätverkslösning eller ai-tjänst? Hur vet man vilken molntjänst eller telefonilösning som erbjuder hög säkerhet och samtidigt passar just er verksamhet?
Var med på en inspirerande heldag som ger dig kunskapen som behövs för att välja rätt verktyg och ta din verksamhet in i framtiden. Här finns det också stor möjlighet att nätverka och att träffa flertalet utställare. Välkommen till Connect 25!
Program
- 08:00 - 08:50
Registrering och frukostmacka
Galaxen foajéInnan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te. Här finns också möjlighet att besöka utställningen. - 08:50 - 09:00
Välkommen
GalaxenTelekom idags chefredaktör Mats Stålbröst, som är dagens huvudmoderator, inleder programmet tillsammans med övriga moderatorer.Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör
Gabriel Nilsson Moderator
Linus Bengtsson Moderator
- 09:00 - 09:40
Framtidens kommunikation: Generativ AI - från hype till verklig affärstransformation
GalaxenGoogles nordiska CTO Ted Schönbeck berättar om den stora potentialen med generativ ai och hur denna transformativa teknik kan driva på innovation, effektivisera processer och låsa upp oöverträffade nivåer av kundengagemang. Dessutom berättar han om a ...se merndra heta tekniktrender. ...se mindreTed Schönbeck Chief Technology Officer, Google Cloud i Norden
- 09:40 - 10:20
Framtidens digitala kundmöte – så agerar företagen som lyckas bäst
GalaxenVad gör företagen som ligger i framkant när det gäller det digitala kundmötet och hur bör du tänka kring kundresor och smart användning av den senaste tekniken. Salesforce teknikchef Per Fredriksson berättar om möjligheterna idag och i morgon.Per Fredriksson Teknikchef, Salesforce Sverige
- 10:20 - 10:30
Presentation av utställarna
GalaxenVarje utställare får 20 sekunder på sig att fånga ditt intresse i en klassisk hisspitch. - 10:30 - 11:00
Paus med kaffe och mingel
Galaxen foajéFyll på med kaffe eller te medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att tävla i dagens tävling! - 11:00 - 11:30
Framtidens ai-strategi: Så kan techbolagen ta till vara på möjligheterna
GalaxenUtvecklingen går rasande snabbt på ai-området. Vilka är de viktigaste trenderna och hur kan en modern operatör maximera nyttan av tekniken? Henrik Atteryd leder arbetet med att ta fram Tele2:s ai-strategi och kommer att berätta om hur ai påverkar båd ...se mere affärsmodeller och kundernas upplevelser. ...se mindreHenrik Atteryd Head of AI & Automation, Tele2
- 11:30 - 12:00
Framtidens kontor: Så skapar du ett kontor som medarbetarna längtar till
GalaxenCastellums arbetsplatsstrateg Heléne Lidström ger dig verktygen för att bygga ett kontor som medarbetarna längtar till och lyfter några konkreta exempel från företag som har lyckats.Heléne Lidström Arbetsplatsstrateg, Castellum
- 12:00 - 13:15
Lunchpaus
Restaurangen, våning 7Nu är det dags att fylla på med lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Därefter serveras kaffe i Galaxens foajé. Passa på att vara med i vår tävling! - 13:15 - 15:45
Spår 1: Framtidens smarta kommunikation
- 13:15 - 13:45
Lidingös ai-assistent lär upp nyanställda
Galaxen 1Under våren 2023 föddes idén om att införa en ai-mentor i Lidingö Stads hemtjänst för att underlätta för vikarier och nyanställda. Nu är ai-mentorn ett ordinarie arbetsverktyg i verksamheten. Kommunens it- och digitaliseringschef Per-Johan Gelotte be ...se merrättar om bakgrunden, framgångsfaktorerna och framtiden för ai-assistenten. ...se mindrePer-Johan Gelotte It- och digitaliseringschef, Lidingö kommun
- 13:45 - 14:15
Släpp lös kraften i ai-drivna nätverk
Galaxen 1Nätverkstekniken står inför ett paradigmskifte och enorm potential till förbättring när ai-tekniken integreras. Hanna Widenberg kommer att berätta om fördelarna och hur ai kan användas i praktiken för att öka säkerheten och leverera nya tjänster.Hanna Widenberg AI Lead, Dell Technologies
- 14:15 - 14:45
Talarpunkt från partner
Galaxen 1Mer information kommer inom kort. - 14:45 - 15:15
Så jobbar Atlas Copco med 5g
Galaxen 1Atlas Copco ser stora möjligheter med den femte generationens mobilnät. Ola Arnup berättar om hur industri- och verkstadsjätten själva jobbar med 5g och möjligheterna som tekniken för med sig när det gäller industriella tillämpningar.Ola Arnup Global produktchef för 5g, Atlas Copco
- 15:15 - 15:45
Framtidens molnväxel kan mer än du tror
Galaxen 1Idag är molntekniken dominerande på växelmarknaden. Lynes CPO Johan Åsberg berättar om hur tekniken utvecklas, kundernas skiftande krav, och om trenderna på marknaden.Johan Åberg CPO, Lynes
- 13:15 - 15:45
Spår 2: Så samarbetar vi säkert
- 13:15 - 13:45
Så förändras hotlandskapet
Galaxen 2Pasi Söderberg, som är Head of Security för CGI i Skandinavien, berättar om det föränderliga hotlandskapet och hur företag bäst kan skydda sig mot attacker och angrepp i en allt mer osäker omvärld.Pasi Söderberg Säkerhetschef, CGI
- 13:45 - 14:15
Det här innebär kvantrevolutionen
Galaxen 2Kvantrevolutionen kommer innebära enorma fördelar inom många områden men det skapar också betydande säkerhetsutmaningar och vi kommer behöva förändra hur vi hanterar och skyddar information. Anna Granö, som leder Globalconnects B2B-affär, berättar hu ...se merr vi bäst förbereder oss för hoten och möjligheterna som följer i teknikutvecklingens spår. ...se mindreAnna Granö Executive Vice President för B2B, Globalconnect
- 14:15 - 14:45
Framtiden för molnet i offentlig sektor
Galaxen 2Daniel Melin har tidigare arbetat som strateg på Skatteverket och var en profilerad röst i debatten om molntjänster i offentlig sektor. Numera arbetar han som affärsutvecklare hos den svenska molntjänstleverantören Safespring. Han kommer berätta om s ...se merin syn på hur offentlig sektor kan använda molntjänster och vad som kan tänkas hända i framtiden som påverkar användandet. ...se mindreDaniel Melin Affärsutvecklare, Safespring.
- 14:45 - 15:15
Du kan inte skydda det du inte kan se – observerbarhet hjälper dig att bygga digital motståndskraft
Galaxen 2Med observerbarhetslösningar är det möjligt för organisationer att få djup insyn i sina system och applikationer. Därigenom kan de i realtid upptäcka avvikelser och identifiera sårbarheter så att de snabbt kan reagera på incidenter, minimera effekten ...se mer av potentiella cyberhot och säkerställa att driften kan fortsätta utan avbrott. Företaget Splunk kommer till Connect för att berätta om varför företag investerar allt mer i observerbarhet. ...se mindre - 15:15 - 15:45
Det här innebär NIS2-direktivet för din organisation
Galaxen 2Under 2025 blir EU:s direktiv NIS2 svensk lag. Jesper Olsen som är CSO på Palo Alto Networks i Norden berättar om skillnaderna jämfört med det ursprungliga NIS-direktivet, hur EU:s cybersäkerhetsstrategi i stort ser ut samt tipsar om hur du vässar s ...se meräkerhetsarbetet. ...se mindreJesper Olsen CSO på Palo Alto Networks i Norden
- 13:15 - 15:45
Spår 3: Modern teknik i kontaktcentret
- 13:15 - 13:45
Så ger generativ AI ditt kontaktcenter superkrafter
CosmosMed hjälp av generativ ai kan du både stötta agenterna i kontatktcentret och bygga avancerade chattbotar som ökar kundnöjdheten. Beata Nylén berättar om utvecklingen på området och tar med några case från verkligheten.Beata Nylén Conversational Solutions and Analytics Manager, Telia
- 13:45 - 14:15
Kanalstrategi – hjälp dina kunder att hitta rätt kanal för en optimal kundupplevelse
CosmosDe flesta kundserviceorganisationer brottas med att ärenden kommer in i ”fel” kanal till, där kunden antingen kunde ha löst sitt problem själv via en digital självservicelösning, eller där ärendet inte alls kan lösas via den kanal som kunden valt. Jo ...se merhan Lundqvist visar hur en kundcentrerad kanalstrategi kan hjälpa kunderna att hitta rätt samtidigt som man får en bättre utväxling för de investeringar man gjort i olika självservicelösningar. ...se mindreJohan Lundqvist Regional Sales Manager, Front AI
- 14:15 - 14:45
Talarpunkt från partner
CosmosMer information kommer inom kort. - 14:45 - 15:15
Få språkmodellen att spela i harmoni
CosmosKlarna och många andra företag tror att stora språkmodeller (LLM:er) helt kommer att ta över inom kundservice. Men hur långt har vi kommit på den resan och vilka exempel finns det på språkmodeller som spelar i harmoni med både organisation och kunder ...se mer? Häng med på en resa till kundtjänst-nirvana – eller? ...se mindrePer Ottosson Vd, Teneo.ai
- 15:15 - 15:45
Så kopplade Ronneby chattboten till ChatGPT
CosmosRonneby kommun öppnade nyligen ett kontaktcenter och låter medborgarna interagera med den digitala assistenten Sam, som både hämtar information från webbplatsen och ai-tjänsten ChatGPT. Verksamhetsutvecklaren Emma Hessbo och enhetschefen Tobias Ekber ...se merg kommer att berätta om Sam och andra digitaliseringsprojektet som drivs inom kommunen. ...se mindreEmma Hessbo Verksamhetsutvecklare digitalisering, Ronneby kommun
Tobias Ekberg Enhetschef Service och Digitaliseringsenheten, Ronneby kommun
- 13:15 - 15:45
Spår 4: Framtidens kundmöte
- 13:15 - 13:45
Kontaktcenter 2.0
PlutoOmvärlden och kraven på service förändras i allt snabbare takt. Hur kan vi ta kontaktcenter in i framtiden och vara drivande inom invånarfokuserad utveckling? Tina Bohman Peters, utvecklare på Västerås stads kontaktcenter, berättar om deras utvecklin ...se mergsresa för att snabbare kunna skapa nytta för deras invånare genom strategiskt lyssnande, digitalisering och samverkan. ...se mindreTina Bohman Peters Utvecklare, Västerås stad
- 13:45 - 14:15
Därför ska ledningsgrupper inte medlyssna i kundtjänst
PlutoEn kundupplevelse växer fram ur många samverkande faktorer. Den är också sammantvinnad med den förmåga som finns i er egen verksamhet. Det vill säga vilket handlingsutrymme era medarbetare har att göra skillnad i kundupplevelsen. Därför är det avgöra ...se mernde att ledningsgruppen har två nulägesbilder till sitt förfogande. Vilka övergripande mönster finns i vår kundupplevelse som vi behöver agera på? Vilket handlingsutrymme har vår verksamhet? Där ska fokus ligga. Det är ingen annan som har det ansvaret. ...se mindreJohan Sjöström CX-strateg, förändringsledare, VD för Välva och grundare för Ecometrix
- 14:15 - 14:45
Programpunkt från partner
PlutoMer information kommer inom kort. - 14:45 - 15:15
Stena Fastigheter satte kunden i centrum på digitaliseringsresan
PlutoEtt av Sveriges största fastighetsbolag lyckades behålla fokus på kundupplevelsen under sin omfattande digitala transformation. Maria Swede Hellerstedt, chef för digitalt kundbemötande på Stena Fastigheter, kommer till Connect för att berätta om hur ...se merman kartlade kundernas behov och lyckades överträffa deras förväntningar. ...se mindreMaria Swede Hellerstedt
- 15:15 - 15:45
Panelsamtal: Så motiverar du och leder medarbetarna i kontaktcentret
PlutoKompetenta och motiverade medarbetare i kontaktcentret är ett måste för att lyckas med det moderna kundmötet. Men vilka kompetenser och förmågor kommer att vara viktigast i framtiden?Silvia Bakir Kundservicechef, Tre
Sara Lawett Vd, Kontakta
Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör
- 15:45 - 16:05
Eftermiddagspaus med fika och mingel
Galaxen foajéFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Ta sista chansen att vara med i dagens tävling! - 16:05 - 16:35
Panelsamtal: Det här är viktigast i framtidens kundmöte
GalaxenVi samlar kundservicecheferna från några av de ledande telekomföretagen för att tala om vilka förväntningar kunderna har idag och i framtiden och på vilka områden man ser störst utvecklingspotential.Silvia Bakir Kundservicechef, Tre
Malin Anglert Kundservicechef, Tele2
Josefine Forsell Kundservicechef för B2B, Telia
Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör
Deltagarna i panelsamtalet presenteras inom ...se mer kort ...se mindre - 16:35 - 16:45
Summering och prisutdelning
GalaxenDagen sammanfattas av moderatorerna och vinnarna i dagens tävling presenteras.Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör
Gabriel Nilsson Moderator
Kalle Anrell Moderator
Linus Bengtsson Moderator
- 16:45 - 18:00
Post Connect – Mingel och eftersnack
Galaxen foajéStanna kvar, connecta och mingla tillsammans med oss efter en inspirerande dag.