Connect25

Framtidens kommunikationsteknik för medarbetare och kunder

Välkommen till Techtidningens konferens Connect25 – mötesplatsen för dig som vill ha koll på utvecklingen av moderna samarbetsverktyg, kommunikationsplattformar och framtidens kundmöte.

Connect25

3 april 2025 08:50 - 17:00
Quality Hotel Globe i Stockholm
7990 kr
Exkl. moms
Boka plats

Dagens teknik erbjuder fantastiska möjligheter att kommunicera och samarbeta mer effektivt, men det kan vara utmanande att välja rätt lösningar och strategi. Vad ska man tänka på när man väljer samarbetsplattform, nätverkslösning eller ai-tjänst? Hur vet man vilken molntjänst eller telefonilösning som erbjuder hög säkerhet och samtidigt passar just er verksamhet?

Var med på en inspirerande heldag som ger dig kunskapen som behövs för att välja rätt verktyg och ta din verksamhet in i framtiden. Här finns det också stor möjlighet att nätverka och att träffa flertalet utställare. Välkommen till Connect 25!

Program

  • 08:00 - 08:50

    Registrering och frukostmacka

    Galaxen foajé
    Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te. Här finns också möjlighet att besöka utställningen.
  • 08:50 - 09:00

    Välkommen

    Galaxen

    Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör

    Gabriel Nilsson Moderator

    Linus Bengtsson Moderator

    Telekom idags chefredaktör Mats Stålbröst, som är dagens huvudmoderator, inleder programmet tillsammans med övriga moderatorer.
  • 09:00 - 09:40

    Framtidens kommunikation: Generativ AI - från hype till verklig affärstransformation

    Galaxen

    Ted Schönbeck Chief Technology Officer, Google Cloud i Norden

    Googles nordiska CTO Ted Schönbeck berättar om den stora potentialen med generativ ai och hur denna transformativa teknik kan driva på innovation, effektivisera processer och låsa upp oöverträffade nivåer av kundengagemang. Dessutom berättar han om a ...se merndra heta tekniktrender. ...se mindre
  • 09:40 - 10:20

    Framtidens digitala kundmöte – så agerar företagen som lyckas bäst

    Galaxen

    Per Fredriksson Teknikchef, Salesforce Sverige

    Vad gör företagen som ligger i framkant när det gäller det digitala kundmötet och hur bör du tänka kring kundresor och smart användning av den senaste tekniken. Salesforce teknikchef Per Fredriksson berättar om möjligheterna idag och i morgon.
  • 10:20 - 10:30

    Presentation av utställarna

    Galaxen
    Varje utställare får 20 sekunder på sig att fånga ditt intresse i en klassisk hisspitch.
  • 10:30 - 11:00

    Paus med kaffe och mingel

    Galaxen foajé
    Fyll på med kaffe eller te medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att tävla i dagens tävling!
  • 11:00 - 11:30

    Framtidens ai-strategi: Så kan techbolagen ta till vara på möjligheterna

    Galaxen

    Henrik Atteryd Head of AI & Automation, Tele2

    Utvecklingen går rasande snabbt på ai-området. Vilka är de viktigaste trenderna och hur kan en modern operatör maximera nyttan av tekniken? Henrik Atteryd leder arbetet med att ta fram Tele2:s ai-strategi och kommer att berätta om hur ai påverkar båd ...se mere affärsmodeller och kundernas upplevelser. ...se mindre
  • 11:30 - 12:00

    Framtidens kontor: Så skapar du ett kontor som medarbetarna längtar till

    Galaxen

    Heléne Lidström Arbetsplatsstrateg, Castellum

    Castellums arbetsplatsstrateg Heléne Lidström ger dig verktygen för att bygga ett kontor som medarbetarna längtar till och lyfter några konkreta exempel från företag som har lyckats.
  • 12:00 - 13:15

    Lunchpaus

    Restaurangen, våning 7
    Nu är det dags att fylla på med lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Därefter serveras kaffe i Galaxens foajé. Passa på att vara med i vår tävling!
  • 13:15 - 15:45

    Spår 1: Framtidens smarta kommunikation

    • 13:15 - 13:45

      Lidingös ai-assistent lär upp nyanställda

      Galaxen 1

      Per-Johan Gelotte It- och digitaliseringschef, Lidingö kommun

      Under våren 2023 föddes idén om att införa en ai-mentor i Lidingö Stads hemtjänst för att underlätta för vikarier och nyanställda. Nu är ai-mentorn ett ordinarie arbetsverktyg i verksamheten. Kommunens it- och digitaliseringschef Per-Johan Gelotte be ...se merrättar om bakgrunden, framgångsfaktorerna och framtiden för ai-assistenten. ...se mindre
    • 13:45 - 14:15

      Släpp lös kraften i ai-drivna nätverk

      Galaxen 1

      Hanna Widenberg AI Lead, Dell Technologies

      Nätverkstekniken står inför ett paradigmskifte och enorm potential till förbättring när ai-tekniken integreras. Hanna Widenberg kommer att berätta om fördelarna och hur ai kan användas i praktiken för att öka säkerheten och leverera nya tjänster.
    • 14:15 - 14:45

      Talarpunkt från partner

      Galaxen 1
      Mer information kommer inom kort.
    • 14:45 - 15:15

      Så jobbar Atlas Copco med 5g

      Galaxen 1

      Ola Arnup Global produktchef för 5g, Atlas Copco

      Atlas Copco ser stora möjligheter med den femte generationens mobilnät. Ola Arnup berättar om hur industri- och verkstadsjätten själva jobbar med 5g och möjligheterna som tekniken för med sig när det gäller industriella tillämpningar.
    • 15:15 - 15:45

      Framtidens molnväxel kan mer än du tror

      Galaxen 1

      Johan Åberg CPO, Lynes

      Idag är molntekniken dominerande på växelmarknaden. Lynes CPO Johan Åsberg berättar om hur tekniken utvecklas, kundernas skiftande krav, och om trenderna på marknaden.
  • 13:15 - 15:45

    Spår 2: Så samarbetar vi säkert

    • 13:15 - 13:45

      Så förändras hotlandskapet

      Galaxen 2

      Pasi Söderberg Säkerhetschef, CGI

      Pasi Söderberg, som är Head of Security för CGI i Skandinavien, berättar om det föränderliga hotlandskapet och hur företag bäst kan skydda sig mot attacker och angrepp i en allt mer osäker omvärld.
    • 13:45 - 14:15

      Det här innebär kvantrevolutionen

      Galaxen 2

      Anna Granö Executive Vice President för B2B, Globalconnect

      Kvantrevolutionen kommer innebära enorma fördelar inom många områden men det skapar också betydande säkerhetsutmaningar och vi kommer behöva förändra hur vi hanterar och skyddar information. Anna Granö, som leder Globalconnects B2B-affär, berättar hu ...se merr vi bäst förbereder oss för hoten och möjligheterna som följer i teknikutvecklingens spår. ...se mindre
    • 14:15 - 14:45

      Framtiden för molnet i offentlig sektor

      Galaxen 2

      Daniel Melin Affärsutvecklare, Safespring.

      Daniel Melin har tidigare arbetat som strateg på Skatteverket och var en profilerad röst i debatten om molntjänster i offentlig sektor. Numera arbetar han som affärsutvecklare hos den svenska molntjänstleverantören Safespring. Han kommer berätta om s ...se merin syn på hur offentlig sektor kan använda molntjänster och vad som kan tänkas hända i framtiden som påverkar användandet. ...se mindre
    • 14:45 - 15:15

      Du kan inte skydda det du inte kan se – observerbarhet hjälper dig att bygga digital motståndskraft

      Galaxen 2
      Med observerbarhetslösningar är det möjligt för organisationer att få djup insyn i sina system och applikationer. Därigenom kan de i realtid upptäcka avvikelser och identifiera sårbarheter så att de snabbt kan reagera på incidenter, minimera effekten ...se mer av potentiella cyberhot och säkerställa att driften kan fortsätta utan avbrott. Företaget Splunk kommer till Connect för att berätta om varför företag investerar allt mer i observerbarhet. ...se mindre
    • 15:15 - 15:45

      Det här innebär NIS2-direktivet för din organisation

      Galaxen 2

      Jesper Olsen CSO på Palo Alto Networks i Norden

      Under 2025 blir EU:s direktiv NIS2 svensk lag. Jesper Olsen som är CSO på Palo Alto Networks i Norden berättar om skillnaderna jämfört med det ursprungliga NIS-direktivet, hur EU:s cybersäkerhetsstrategi i stort ser ut samt tipsar om hur du vässar s ...se meräkerhetsarbetet. ...se mindre
  • 13:15 - 15:45

    Spår 3: Modern teknik i kontaktcentret

    • 13:15 - 13:45

      Så ger generativ AI ditt kontaktcenter superkrafter

      Cosmos

      Beata Nylén Conversational Solutions and Analytics Manager, Telia

      Med hjälp av generativ ai kan du både stötta agenterna i kontatktcentret och bygga avancerade chattbotar som ökar kundnöjdheten. Beata Nylén berättar om utvecklingen på området och tar med några case från verkligheten.
    • 13:45 - 14:15

      Kanalstrategi – hjälp dina kunder att hitta rätt kanal för en optimal kundupplevelse

      Cosmos

      Johan Lundqvist Regional Sales Manager, Front AI

      De flesta kundserviceorganisationer brottas med att ärenden kommer in i ”fel” kanal till, där kunden antingen kunde ha löst sitt problem själv via en digital självservicelösning, eller där ärendet inte alls kan lösas via den kanal som kunden valt. Jo ...se merhan Lundqvist visar hur en kundcentrerad kanalstrategi kan hjälpa kunderna att hitta rätt samtidigt som man får en bättre utväxling för de investeringar man gjort i olika självservicelösningar. ...se mindre
    • 14:15 - 14:45

      Talarpunkt från partner

      Cosmos
      Mer information kommer inom kort.
    • 14:45 - 15:15

      Få språkmodellen att spela i harmoni

      Cosmos

      Per Ottosson Vd, Teneo.ai

      Klarna och många andra företag tror att stora språkmodeller (LLM:er) helt kommer att ta över inom kundservice. Men hur långt har vi kommit på den resan och vilka exempel finns det på språkmodeller som spelar i harmoni med både organisation och kunder ...se mer? Häng med på en resa till kundtjänst-nirvana – eller? ...se mindre
    • 15:15 - 15:45

      Så kopplade Ronneby chattboten till ChatGPT

      Cosmos

      Emma Hessbo Verksamhetsutvecklare digitalisering, Ronneby kommun

      Tobias Ekberg Enhetschef Service och Digitaliseringsenheten, Ronneby kommun

      Ronneby kommun öppnade nyligen ett kontaktcenter och låter medborgarna interagera med den digitala assistenten Sam, som både hämtar information från webbplatsen och ai-tjänsten ChatGPT. Verksamhetsutvecklaren Emma Hessbo och enhetschefen Tobias Ekber ...se merg kommer att berätta om Sam och andra digitaliseringsprojektet som drivs inom kommunen. ...se mindre
  • 13:15 - 15:45

    Spår 4: Framtidens kundmöte

    • 13:15 - 13:45

      Kontaktcenter 2.0

      Pluto

      Tina Bohman Peters Utvecklare, Västerås stad

      Omvärlden och kraven på service förändras i allt snabbare takt. Hur kan vi ta kontaktcenter in i framtiden och vara drivande inom invånarfokuserad utveckling? Tina Bohman Peters, utvecklare på Västerås stads kontaktcenter, berättar om deras utvecklin ...se mergsresa för att snabbare kunna skapa nytta för deras invånare genom strategiskt lyssnande, digitalisering och samverkan. ...se mindre
    • 13:45 - 14:15

      Därför ska ledningsgrupper inte medlyssna i kundtjänst

      Pluto

      Johan Sjöström CX-strateg, förändringsledare, VD för Välva och grundare för Ecometrix

      En kundupplevelse växer fram ur många samverkande faktorer. Den är också sammantvinnad med den förmåga som finns i er egen verksamhet. Det vill säga vilket handlingsutrymme era medarbetare har att göra skillnad i kundupplevelsen. Därför är det avgöra ...se mernde att ledningsgruppen har två nulägesbilder till sitt förfogande. Vilka övergripande mönster finns i vår kundupplevelse som vi behöver agera på? Vilket handlingsutrymme har vår verksamhet? Där ska fokus ligga. Det är ingen annan som har det ansvaret. ...se mindre
    • 14:15 - 14:45

      Programpunkt från partner

      Pluto
      Mer information kommer inom kort.
    • 14:45 - 15:15

      Stena Fastigheter satte kunden i centrum på digitaliseringsresan

      Pluto

      Maria Swede Hellerstedt

      Ett av Sveriges största fastighetsbolag lyckades behålla fokus på kundupplevelsen under sin omfattande digitala transformation. Maria Swede Hellerstedt, chef för digitalt kundbemötande på Stena Fastigheter, kommer till Connect för att berätta om hur ...se merman kartlade kundernas behov och lyckades överträffa deras förväntningar. ...se mindre
    • 15:15 - 15:45

      Panelsamtal: Så motiverar du och leder medarbetarna i kontaktcentret

      Pluto

      Silvia Bakir Kundservicechef, Tre

      Sara Lawett Vd, Kontakta

      Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör

      Kompetenta och motiverade medarbetare i kontaktcentret är ett måste för att lyckas med det moderna kundmötet. Men vilka kompetenser och förmågor kommer att vara viktigast i framtiden?
  • 15:45 - 16:05

    Eftermiddagspaus med fika och mingel

    Galaxen foajé
    Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Ta sista chansen att vara med i dagens tävling!
  • 16:05 - 16:35

    Panelsamtal: Det här är viktigast i framtidens kundmöte

    Galaxen

    Silvia Bakir Kundservicechef, Tre

    Malin Anglert Kundservicechef, Tele2

    Josefine Forsell Kundservicechef för B2B, Telia

    Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör

    Vi samlar kundservicecheferna från några av de ledande telekomföretagen för att tala om vilka förväntningar kunderna har idag och i framtiden och på vilka områden man ser störst utvecklingspotential.
    Deltagarna i panelsamtalet presenteras inom ...se mer kort ...se mindre
  • 16:35 - 16:45

    Summering och prisutdelning

    Galaxen

    Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör

    Gabriel Nilsson Moderator

    Kalle Anrell Moderator

    Linus Bengtsson Moderator

    Dagen sammanfattas av moderatorerna och vinnarna i dagens tävling presenteras.
  • 16:45 - 18:00

    Post Connect – Mingel och eftersnack

    Galaxen foajé
    Stanna kvar, connecta och mingla tillsammans med oss efter en inspirerande dag.

Talare

Huvudprogram

Ted Schönbeck

Chief Technology Officer, Google Cloud i Norden

Per Fredriksson

Teknikchef, Salesforce Sverige

Henrik Atteryd

Head of AI & Automation, Tele2

Heléne Lidström

Arbetsplatsstrateg, Castellum

Silvia Bakir

Kundservicechef, Tre

Malin Anglert

Kundservicechef, Tele2

Josefine Forsell

Kundservicechef för B2B, Telia

Mats Stålbröst

Moderator, chefredaktör

Gabriel Nilsson

Moderator

Kalle Anrell

Moderator

Linus Bengtsson

Moderator

Spårval

Per-Johan Gelotte

It- och digitaliseringschef, Lidingö kommun

Hanna Widenberg

AI Lead, Dell Technologies

Ola Arnup

Global produktchef för 5g, Atlas Copco

Johan Åberg

CPO, Lynes

Pasi Söderberg

Säkerhetschef, CGI

Anna Granö

Executive Vice President för B2B, Globalconnect

Beata Nylén

Conversational Solutions and Analytics Manager, Telia

Johan Lundqvist

Regional Sales Manager, Front AI

Per Ottosson

Vd, Teneo.ai

Emma Hessbo

Verksamhetsutvecklare digitalisering, Ronneby kommun

Daniel Melin

Affärsutvecklare, Safespring.

Silvia Bakir

Kundservicechef, Tre

Maria Swede Hellerstedt

Chef för digitalt kundbemötande, Stena fastigheter

Sara Lawett

Vd, Kontakta

Jesper Olsen

CSO på Palo Alto Networks i Norden

Tina Bohman Peters

Utvecklare, Västerås stad

Johan Sjöström

CX-strateg, förändringsledare, VD för Välva och grundare för Ecometrix

Tobias Ekberg

Enhetschef Service och Digitaliseringsenheten, Ronneby kommun

Partner

Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.