Välkommen till Techtidningens konferens Connect25 – mötesplatsen för dig som vill ha koll på utvecklingen av moderna samarbetsverktyg, kommunikationsplattformar och framtidens kundmöte.
Connect25
Dagens teknik erbjuder fantastiska möjligheter att kommunicera och samarbeta mer effektivt, men det kan vara utmanande att välja rätt lösningar och strategi. Vad ska man tänka på när man väljer samarbetsplattform, nätverkslösning eller AI-tjänst? Hur vet man vilken molntjänst eller telefonilösning som erbjuder hög säkerhet och samtidigt passar just er verksamhet?
Var med på en inspirerande heldag som ger dig kunskapen som behövs för att välja rätt verktyg och ta din verksamhet in i framtiden. Här finns det också stor möjlighet att nätverka och att träffa flertalet utställare.
Under Connect25 kommer vi tillsammans med Voxo återigen skapa AI-genererade insikter direkt från eventet. Voxos tekniklösning fångar upp allt som sägs på eventscenerna och sammanställer automatiskt detta till en rapport som levererar de mest relevanta insikterna redan i slutet av dagen.
Program
- 08:00 - 08:50
Registrering och frukostmacka
Galaxen foajéInnan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te. Här finns också möjlighet att besöka utställningen. - 08:50 - 09:00
Välkommen
GalaxenTechtidningens chefredaktör Mats Stålbröst, som är dagens huvudmoderator, inleder programmet tillsammans med övriga moderatorer.Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör
Gabriel Nilsson Moderator
Linus Bengtsson Moderator
- 09:00 - 09:40
Framtidens kommunikation: Generativ AI - från hype till verklig affärstransformation
GalaxenGoogles nordiska CTO Ted Schönbeck berättar om den stora potentialen med generativ ai och hur denna transformativa teknik kan driva på innovation, effektivisera processer och låsa upp oöverträffade nivåer av kundengagemang. Dessutom berättar han om a ...se merndra heta tekniktrender. ...se mindreTed Schönbeck Chief Technology Officer, Google Cloud i Norden
- 09:40 - 10:20
Framtidens digitala kundmöte – så agerar företagen som lyckas bäst
GalaxenVad gör företagen som ligger i framkant när det gäller det digitala kundmötet och hur bör du tänka kring kundresor och smart användning av den senaste tekniken. Salesforce teknikchef Per Fredriksson berättar om möjligheterna idag och i morgon.Per Fredriksson Teknikchef, Salesforce Sverige
- 10:20 - 10:30
Presentation av utställarna
GalaxenVarje utställare får 20 sekunder på sig att fånga ditt intresse i en klassisk hisspitch. - 10:30 - 11:00
Paus med kaffe och mingel
Galaxen foajéFyll på med kaffe eller te medan du minglar med besökare och utställare. - 11:00 - 11:30
Framtidens ai-strategi: Så kan techbolagen ta till vara på möjligheterna
GalaxenUtvecklingen går rasande snabbt på ai-området. Vilka är de viktigaste trenderna och hur kan en modern operatör maximera nyttan av tekniken? Henrik Atteryd leder arbetet med att ta fram Tele2:s ai-strategi och kommer att berätta om hur ai påverkar båd ...se mere affärsmodeller och kundernas upplevelser. ...se mindreHenrik Atteryd Head of AI & Automation, Tele2
- 11:30 - 12:00
Framtidens kontor: Så skapar du ett kontor som medarbetarna längtar till
GalaxenCastellums arbetsplatsstrateg Heléne Lidström ger dig verktygen för att bygga ett kontor som medarbetarna längtar till och lyfter några konkreta exempel från företag som har lyckats.Heléne Lidström Arbetsplatsstrateg, Castellum
- 12:00 - 13:15
Lunchpaus
Restaurangen, våning 7Nu är det dags att fylla på med lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Därefter serveras kaffe i Galaxens foajé. - 13:15 - 15:45
Spår 1: Framtidens kundmöte
- 13:15 - 13:45
Kontaktcenter 2.0
Galaxen 1Omvärlden och kraven på service förändras i allt snabbare takt. Hur kan vi ta kontaktcenter in i framtiden och vara drivande inom invånarfokuserad utveckling? Tina Bohman Peters, utvecklare på Västerås stads kontaktcenter, berättar om deras utvecklin ...se mergsresa för att snabbare kunna skapa nytta för deras invånare genom strategiskt lyssnande, digitalisering och samverkan. ...se mindreTina Bohman Peters Utvecklare, Västerås stad
- 13:45 - 14:15
Därför ska ledningsgrupper inte medlyssna i kundtjänst
Galaxen 1En kundupplevelse växer fram ur många samverkande faktorer. Den är också sammantvinnad med den förmåga som finns i er egen verksamhet. Det vill säga vilket handlingsutrymme era medarbetare har att göra skillnad i kundupplevelsen. Därför är det avgöra ...se mernde att ledningsgruppen har två nulägesbilder till sitt förfogande. Vilka övergripande mönster finns i vår kundupplevelse som vi behöver agera på? Vilket handlingsutrymme har vår verksamhet? Där ska fokus ligga. Det är ingen annan som har det ansvaret. ...se mindreJohan Sjöström CX-strateg, förändringsledare, VD för Välva och grundare för Ecometrix
- 14:15 - 14:45
Empati i kundservice – nyckeln till lojalitet i en AI-driven värld
Galaxen 1Empati är en avgörande faktor för företag som vill bygga kundlojalitet och skapa ambassadörer. Men vilken roll spelar kundservicemedarbetaren i en tid där AI och automatiserade lösningar tar en allt större plats i kundmötet? David Scharfstein, affärs ...se merutvecklare på Brilliant, delar insikter baserade på data och erfarenheter från ledare och medarbetare inom kundservice. Han belyser hur det mänskliga mötet fortsätter att skapa värde och stärka kundrelationer, parallellt med den ökande digitaliseringen av kundservice. ...se mindreDavid Scharfstein Affärsutvecklare, Brilliant Future
- 14:45 - 15:15
Stena Fastigheter satte kunden i centrum på digitaliseringsresan
Galaxen 1Ett av Sveriges största fastighetsbolag lyckades behålla fokus på kundupplevelsen under sin omfattande digitala transformation. Maria Swede Hellerstedt, chef för digitalt kundbemötande på Stena Fastigheter, kommer till Connect för att berätta om hur ...se merman kartlade kundernas behov och lyckades överträffa deras förväntningar. ...se mindreMaria Swede Hellerstedt
- 15:15 - 15:45
Panelsamtal: Så motiverar du och leder medarbetarna i kontaktcentret
Galaxen 1Kompetenta och motiverade medarbetare i kontaktcentret är ett måste för att lyckas med det moderna kundmötet. Men vilka kompetenser och förmågor kommer att vara viktigast i framtiden?Silvia Bakir Kundservicechef, Tre
Sara Lawett Vd, Kontakta
Nate Nguyen Commercial Manager (Conversational Intelligence), Puzzel
Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör
- 13:15 - 15:45
Spår 2: Så samarbetar vi säkert
- 13:15 - 13:45
Så förändras hotlandskapet
Galaxen 2Pasi Söderberg, som är Head of Security för CGI i Skandinavien, berättar om det föränderliga hotlandskapet och hur företag bäst kan skydda sig mot attacker och angrepp i en allt mer osäker omvärld.Pasi Söderberg Säkerhetschef, CGI
- 13:45 - 14:15
Det här innebär kvantrevolutionen
Galaxen 2Kvantrevolutionen kommer innebära enorma fördelar inom många områden men det skapar också betydande säkerhetsutmaningar och vi kommer behöva förändra hur vi hanterar och skyddar information. Anna Granö, som leder Globalconnects B2B-affär, berättar hu ...se merr vi bäst förbereder oss för hoten och möjligheterna som följer i teknikutvecklingens spår. ...se mindreAnna Granö Executive Vice President för B2B, Globalconnect
- 14:15 - 14:45
Framtiden för molnet i offentlig sektor
Galaxen 2Daniel Melin har tidigare arbetat som strateg på Skatteverket och var en profilerad röst i debatten om molntjänster i offentlig sektor. Numera arbetar han som affärsutvecklare hos den svenska molntjänstleverantören Safespring. Han kommer berätta om s ...se merin syn på hur offentlig sektor kan använda molntjänster och vad som kan tänkas hända i framtiden som påverkar användandet. ...se mindreDaniel Melin Affärsutvecklare, Safespring.
- 14:45 - 15:15
Komplexiteten och säkerhetsutmaningarna med AI-drivna applikationer
Galaxen 2Användningen av AI bidrar till nya säkerhetsutmaningar som dagens organisationer måste ta hänsyn till. Nya metoder utvecklas för att utnyttja språkmodeller till att dela känslig data, förgifta data eller sprida falska uppgifter. Hör mer om dessa utma ...se merningar ut och vilka metoder det finns för att skydda sig. Talarpunkten hålls på engelska. ...se mindreKeiron Shepherd EMEA Security Solutions Architect, F5
- 15:15 - 15:45
Det här innebär NIS2-direktivet för din organisation
Galaxen 2Nätverks- och informationssäkerhetsdirektivet, NIS2, kommer att genomföras i Sverige genom en lag som börjar gälla tidigast under sommaren 2025. DNV Cybers jurist inom cybersäkerhet, Mårten Edenroth, kommer att berätta om nyheterna i det reviderade N ...se merIS2-direktivet och några av de centrala utmaningar som följer med direktivet samt dela några tankar kring hur man strategiskt bör angripa cybersäkerhetsarbet. ...se mindreMårten Edenroth Huvudjurist inom cybersäkerhet, DNV Cyber
- 13:15 - 15:45
Spår 3: Modern teknik i kontaktcentret
- 13:15 - 13:45
Så ger generativ AI ditt kontaktcenter superkrafter
CosmosMed hjälp av generativ ai kan du både stötta agenterna i kontaktcentret och bygga avancerade chattbotar som ökar kundnöjdheten. Beata Nylén berättar om utvecklingen på området och tar med några case från verkligheten.Beata Nylén Conversational Solutions and Analytics Manager, Telia
- 13:45 - 14:15
Kanalstrategi – hjälp dina kunder att hitta rätt kanal för en optimal kundupplevelse
CosmosDe flesta kundserviceorganisationer brottas med att ärenden kommer in i ”fel” kanal till, där kunden antingen kunde ha löst sitt problem själv via en digital självservicelösning, eller där ärendet inte alls kan lösas via den kanal som kunden valt. Jo ...se merhan Lundqvist visar hur en kundcentrerad kanalstrategi kan hjälpa kunderna att hitta rätt samtidigt som man får en bättre utväxling för de investeringar man gjort i olika självservicelösningar. ...se mindreJohan Lundqvist Regional Sales Manager, Front AI
- 14:15 - 14:45
Talarpunkt från partner (Ebbot): Generativ AI utan beroende av amerikanska bolag – går det?
CosmosVem styr din AI – du eller någon annan? Ebbot formade år 2020 en strategi för att bli ett hel-europeiskt alternativ på marknaden. En strategi som byggde på självständighet och konkurrenskraft utan beroende av globala techjättar från USA. 2025 är fråg ...se meran viktigare än någonsin. Svenska bolag och organisationer anförtror nu några av sina mest kritiska verksamhetsdelar åt externa AI-plattformar som exempelvis ChatGPT. Men vad händer om dessa plattformar förändras, begränsas eller blir dyrare? I den här sessionen får du en inblick i varför AI-strategi handlar om mer än bara teknologi. Vi går igenom hur beroenden påverkar företags långsiktiga konkurrenskraft och vad det innebär att ta kontroll över sin AI. Dessutom får du förståelse för hur Ebbot har byggt en lösning som möjliggör fullständig självständighet – utan att tumma på innovation eller prestanda. Den här sessionen handlar inte bara om AI – den handlar om att skapa rätt förutsättningar för framtiden. ...se mindreGustav Elveros Co-Founder & Partner mgmt, Ebbot
- 14:45 - 15:15
Få språkmodellen att spela i harmoni
CosmosKlarna och många andra företag tror att stora språkmodeller (LLM:er) helt kommer att ta över inom kundservice. Men hur långt har vi kommit på den resan och vilka exempel finns det på språkmodeller som spelar i harmoni med både organisation och kunder ...se mer? Häng med på en resa till kundtjänst-nirvana – eller? ...se mindrePer Ottosson Vd, Teneo.ai
- 15:15 - 15:45
Så kopplade Ronneby chattboten till ChatGPT
CosmosRonneby kommun öppnade nyligen ett kontaktcenter och låter medborgarna interagera med den digitala assistenten Sam, som både hämtar information från webbplatsen och ai-tjänsten ChatGPT. Verksamhetsutvecklaren Emma Hessbo och enhetschefen Tobias Ekber ...se merg kommer att berätta om Sam och andra digitaliseringsprojektet som drivs inom kommunen. ...se mindreEmma Hessbo Verksamhetsutvecklare digitalisering, Ronneby kommun
SAM Digital assistent, Ronneby kommun
Tobias Ekberg Enhetschef Service och Digitaliseringsenheten, Ronneby kommun
- 13:15 - 15:45
Spår 4: Framtidens smarta kommunikation
- 13:15 - 13:45
Lidingös ai-assistent lär upp nyanställda
PlutoUnder våren 2023 föddes idén om att införa en ai-mentor i Lidingö Stads hemtjänst för att underlätta för vikarier och nyanställda. Nu är ai-mentorn ett ordinarie arbetsverktyg i verksamheten. Kommunens it- och digitaliseringschef Per-Johan Gelotte be ...se merrättar om bakgrunden, framgångsfaktorerna och framtiden för ai-assistenten. ...se mindrePer-Johan Gelotte It- och digitaliseringschef, Lidingö stad
- 13:45 - 14:15
Släpp lös kraften i ai-drivna nätverk
PlutoNätverkstekniken står inför ett paradigmskifte och enorm potential till förbättring när ai-tekniken integreras. Christer Nilsson kommer att berätta om fördelarna och hur ai kan användas i praktiken för att öka säkerheten och leverera nya tjänster.Christer Nilsson Client Executive, Telecom Segment, Dell Technologies
- 14:15 - 14:45
Framtidens kommunikation är öppen, säker och suverän
PlutoFramtidens kommunikation handlar om mer än ny teknik – den kräver frihet, säkerhet och innovation på våra egna villkor. Genom att investera i öppna standarder och europeisk innovation kan vi skapa en digital infrastruktur där tillit, interoperabilite ...se mert och personlig integritet står i centrum. Med konkreta exempel visar vi hur organisationer redan idag tar steg mot en mer öppen och suverän digital kommunikation. ...se mindreFilipa Lourenco VD Redpill Linpro Digital Workplace
Fredrik Svensson Affärsutvecklare, Redpill Linpro
- 14:45 - 15:15
Så jobbar Atlas Copco med 5g
PlutoAtlas Copco ser stora möjligheter med den femte generationens mobilnät. Ola Arnup berättar om hur industri- och verkstadsjätten själva jobbar med 5g och möjligheterna som tekniken för med sig när det gäller industriella tillämpningar.Ola Arnup Global produktchef för 5g, Atlas Copco
- 15:15 - 15:45
Framtidens molnväxel kan mer än du tror
PlutoIdag är molntekniken dominerande på växelmarknaden. Lynes CPO Johan Åsberg berättar om hur tekniken utvecklas, kundernas skiftande krav, och om trenderna på marknaden.Johan Åberg CPO, Lynes
- 15:45 - 16:05
Eftermiddagspaus med fika och mingel
Galaxen foajéFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. - 16:05 - 16:35
Panelsamtal: Det här är viktigast i framtidens kundmöte
GalaxenVi samlar kundservicecheferna från några av de ledande telekomföretagen för att tala om vilka förväntningar kunderna har idag och i framtiden och på vilka områden man ser störst utvecklingspotential.Silvia Bakir Kundservicechef, Tre
Malin Anglert Kundservicechef, Tele2
Josefine Forsell Kundservicechef för B2B, Telia
Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör
- 16:35 - 16:45
Summering
GalaxenDagen sammanfattas av moderatorerna.Mats Stålbröst Moderator, chefredaktör
Gabriel Nilsson Moderator
Linus Bengtsson Moderator
- 16:45 - 18:00
Post Connect – Mingel och eftersnack
Galaxen foajéStanna kvar, connecta och mingla tillsammans med oss efter en inspirerande dag.
Talare
Huvudprogram
Ted Schönbeck
Per Fredriksson
Henrik Atteryd
Heléne Lidström
Silvia Bakir
Malin Anglert
Josefine Forsell
Mats Stålbröst
Gabriel Nilsson
Kalle Anrell
Linus Bengtsson
Spårval
Per-Johan Gelotte
Christer Nilsson
Ola Arnup
Johan Åberg
Pasi Söderberg
Anna Granö
Beata Nylén
Johan Lundqvist
Per Ottosson
Emma Hessbo
SAM
Daniel Melin
Silvia Bakir
Maria Swede Hellerstedt
Sara Lawett
Mårten Edenroth
Tina Bohman Peters
Gustav Elveros
David Scharfstein
Keiron Shepherd
Filipa Lourenco
Johan Sjöström
Nate Nguyen
Fredrik Svensson
Tobias Ekberg
Sponsorer











