Kodak väljer Tre – och växlad Iphone

Med Tre som ny operatör, en mobil växellösning och Iphone 3gs som företagsmobil hoppas Kodak Nordic nå full mobilitet till en kontrollerad kostnad.

Affären omfattar ca 100 nya företagsabonnemang och den nya mobila växellösningen 3Växel Max. Växeln kräver ingen fysisk installation av hårdvara på företaget, utan all funktionalitet finns direkt i mobilnätet.

– Kodak Nordics behov var att hitta en mobil växellösning som var både enkel och färdig att bara börja använda, säger Kristina Swebelius, vd på Kodak Nordic.

Enligt Swibelius föll valet på Tre för att de var de enda som motsvarade Kodaks önskemål. Exempelvis rörande flera svarsgrupper med talsvar för att smidigt kunna koppla kundsamtal till rätt avdelning. Och ett användarvänligt gränssnitt som gör att alla medarbetare lätt kan sköta växeln från sina mobiler eller datorer.

Dessutom kommer Kodaks anställda att kunna prata, sms:a och surfa obegränsat via mobilt bredband till ett fast månadspris. Något som ger full uppsikt över företagets utgifter.

– Just nu ser vi en ökad efterfrågan på enklare och mer mobila telefonilösningar och ett upplägg som ger hög kostnadskontroll, säger Tre:s vice vd Nicholas Högberg.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.