Kritiserat teleföretag inför ångerrätt för företag

Affärerna Telisol är ett av de företag i telefonibranschen som genom åren fått mycket kritik för sina försäljningsmetoder. De gör nu sitt bästa för att försöka tvätta bort sitt fläckade rykte. Senaste åtgärden är att införa en månads ångerrätt även för företag.

Som företagare, även om det bara handlar om ett enmansföretag, har man inte alls samma skydd som privatpersoner när det gäller avtal ingångna på telefon. Det är det många företagare som fått uppleva inte minst när det kommer till telefonitjänster och telekombranschen har ett dåligt rykte när det gäller aggressiv telefonförsäljning. Ett av de företag som utmålats som en oseriös aktör är Telisol, en bild som åtminstone delvis bekräftats av företagets grundare och försäljningschef Jakob Svärd i en lång rad öppenhjärtliga blogginlägg på företagets hemsida. Krafttag ska ha tagits för att få rätsida på situationen och nöjdare kunder.

Senaste åtgärden som nu annonseras är att Telisol trots att det inte är något lagkrav nu inför en månads ångerrätt även på företagstjänster.

– Utmaning det senaste året har varit att förändra bilden som samhället har på Telisol men även synen på hela branschen. För att uppnå detta så måste Telisol alltid föregå med gott exempel, säger Jakob Svärd.

Om ångermånaden innebär att de förlorar en eller annan kund som erbjuds ett bättre pris av någon konkurrent så är det något man får ta menar han.

– Vi vill kunna sova gott på natten med vetskapen att vi gör allt i vår makt att förändra synen på Telisol och telekombranschen.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.