Kundundersökningar direkt i mobilen

Link Survey ska hjälpa svenska butiker och serviceställen att genom mobiltelefonen ta reda på kundens köpupplevelse bara ett par minuter efter köpet. Tjänsten är utvecklad av och levereras av Link Mobility i samarbete med företaget Responz, som utvecklar mobila kundundersökningar.

– Vi ser stor potential för undersökningar via mobiltelefonen i Sverige, framförallt för butikskedjor och serviceställen. Det är främst företag och organisationer med hög andel direkt kundkontakt och som värdesätter kundlojalitet, som kommer att ha nytta av Link Survey, säger Johan Wästlund, vd på Link Mobilty i Sverige.

Så funkar det

Systemet använder sig av en automatisk röst som ringer upp kunden bara någon minut efter köpet och ställer ett par frågor. Kunden, som vid köpet gått med på att bli kontaktad, knappar in svaren på sin mobiltelefon och det finns även utrymme för att lämna ett personligt meddelande. Verktyget presenterar sedan informationen i ett webbgränssnitt för dem som ska analysera den och fatta beslut.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.