– Traditionella menyer är både långsamma och opedagogiska. Med S-Class vill vi vrida perspektivet från tekniken mot användandet, säger Johan Lidenmark, Nordic marketing manager mobile på LG
Kuben är grejen
Grunden i S-Class är en virtuell kub där ikonerna för olika program är placerade. Genom att vända, vrida och snurra på kuben ska man enligt LG enkelt och intuitivt komma åt telefonens olika program och funktioner. Vi kan anta att det kommer att behövas telefoner med riktigt snabb grafik för att få det att fungera smidigt. Undertecknad ser fram emot när det första testexemplaret landar på skrivbordet.
Första modellen snart här
Först ut med det nya gränssnittet blir modellen LG-KM900 som presenteras under mässan GSMA Mobile World Congress i Barcelona den 16 februari. Av förhandsinformationen om modellen att döma blir det en riktig multimediamobil, bland annat med stöd för att spela upp filmer i det populära filformatet DivX.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 10 februari 2009