Workforce Experience Platform – HPs plattform ger unik support till IT-team

Sponsrat av HP Enligt undersökningar av Deloitte och Forrester uppger 47% att de inte kontaktar IT när de behöver teknisk hjälp och 34% uppger att de upplever problem med sin kontorsutrustning. Tänk om det fanns en enda plattform så att IT kan säkerställa att samtliga medarbetare har de tekniska förutsättningarna som de behöver för att prestera? Nu är det verklighet! Med HPs intuitiva Workforce Experience Platform (WXP).

Workforce Experience Platform – HPs plattform ger unik support till IT-team
Bild: HP

Idag är det viktigare än någonsin att skapa rätt förutsättningar för medarbetare, så att de har vad de behöver för att prestera, trivas och må bra. IT har fått en alltid viktigare roll och har större inflytande över anställdas generella uppfattning om arbetet än någonsin tidigare.

– Vårt arbetsliv har utvecklats i snabb takt och vi vet att medarbetare som mår bra också bidrar till bättre resultat. Eftersom många idag använder sin arbetsutrustning inom breda användningsområden och på olika platser är det utmanande att skapa en arbetsmiljö som är flexibel och både stöttar medarbetare och IT i deras arbete. Och det är därför vi lanserar WXP, säger Brian Sembach, ansvarig för Services på HP Norden.

HP Workforce Experience Platform är en AI-driven IT plattform som syftar till att öka medarbetarnas produktivitet genom att ge IT-team möjlighet att lösa problem. Den samlar in och analyserar miljarder datapunkter i realtid från hela företagets flotta med enheter och applikationer för att intelligent förutse problem och identifiera potentiella störningar i arbetsflödet. Plattformen ger sedan handlingsbara insikter och rekommendationer till IT-chefer, vilket möjliggör proaktiv problemlösning.

  •  Förprogrammerade undersökningar gör det enkelt att mäta och förbättra medarbetarnas digitala arbetsmiljö. Med hjälp av AI kan stora mängder svar (även öppna) samlas in och bli till insikter.
  • Plattformen förutser framtida behov och föreslår vilka enheter som bör uppdateras, bytas ut eller uppgraderas, baserat på slutanvändarens behov.
  • Automatiserad supporthantering minskar kostnaderna för support
Brian Sembach

–  IT kan samla in information i form av enkäter eller prestandabaserade mätpunkter men det unika med WXP är att AI hjälper till att summera de vanligtvis oerhört många och spretiga insikterna på individnivå. Ett exempel är att IT kan ställa öppna frågor till stora kluster och AI summerar sedan svaren till värdefulla insikter. Plattformen ger helt enkelt IT en samlad plats där snabba åtgärder kan automatiseras och mer långsiktiga affärsinsikter från anställda samlas, säger Brian.

Huvudfunktioner:

  • Labs: Ett AI chatbot-gränssnitt som omvandlar komplex data till omedelbara svar. IT-avdelningen behöver inte slösa tid på att gräva igenom olika dashboards, vilket saktar ner beslut och korrigerar åtgärder. Gränssnittet använder generativ AI för att svara på frågor om prestanda, användning och problem på några sekunder.
  • Fleet management: hjälper till att identifiera problematiska enheter och vidta åtgärder innan problemen påverkar anställda negativt. Hur? AI-modeller spårar CPU-, minnes-, GPU- och temperaturtoppar och upptäcker icke-standardavvikelser från varje enhets norm. Aviseringar träffar din tidslinje med exakta detaljer – när, vad som är typiskt, vad som är fel. Du förutspår felrisker, agerar förebyggande och håller medarbetarna produktiva – inga fler gissningar, bara proaktiva åtgärder
  • Sentiment Pulse: Sentimentanalys med AI som innebär att plattformen hämtar insikter från enorma mängder data, och återskapar konkret feedback snabbt vilket driver förbättringar av medarbetarupplevelsen.

Vill ni veta mer om hur WXP kan hjälpa er verksamhet? Kontakta HP idag

Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.