Salesforce lanserar crm-system för småföretag

CRM Molnjätten Salesforce lanserar nu ett nytt crm-verktyg med namnet Starter. Målet med satsningen är enligt bolaget att göra crm-system mer lättillgängligt för små- och medelstora företag.

Salesforce lanserar crm-system för småföretag

I Starter samlar Salesforce alla sina molnbaserade tjänster inom försäljning, marknadsföring och kundservice i ett och samma system. På så sätt hoppas Salesforce att Starter kommer bli ryggraden för små- och medelstora företag när det kommer till hantering av kundrelationer, automatisering av uppgifter samt olika marknadsföringsinitiativ.

Enligt crm-jätten har användargränssnittet verkligen stått i fokus i utvecklingen av Starter, med målet att göra tröskeln för små- och medelstora företag så låg som möjligt när de tar sig an sin crm-resa.

 – Starter erbjuder en rad kraftfulla funktioner inom försäljningsområdet, med exempelvis dashboards, enkel e-integration och avancerad rapportering, samt alltid uppdaterad information om kontakter och potentiella kunder, säger Inger Lise Eng, Sverigechef på Salesforce, och fortsätter:

 – När det kommer till marknadsföring, kan man med Starter skapa kampanjmallar, målgruppssegmentering, författa personliga e-postmeddelanden med hjälp av generativ ai, anpassa innehåll och analysera kampanjer. 

 En annan fördel med Starter är att det är skalbart.  

– Det möjliggör för små- och medelstora företag att börja med ett grundpaket och utöka systemet när behoven växer. På så sätt kan de expandera utan att behöva byta plattform eller system, säger Inger Lise Eng.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.