Snåriga villkor förvirrar konsumenter

En snabbenkät som Djuice gjort bland mobilanvändare i Stockholm visar att det råder stor osäkerhet kring villkorena för mobilanvändandet.

En tredjedel visste inte om det kostar lika mycket att ringa till andra operatörers nät som att ringa inom det egna nätet. En fjärdedel visste inte om det kostar lika mycket att ringa på dagen som på kvällen. Hälften av de tillfrågade visste inte vad det betyder att telefonen är operatörslåst och en fjärdedel förstod inte vad som menas med bindningstid.

Djuice varnar för att denna okunskap gör att allt fler hamnar i skuldfällor på grund av skenande mobilräkningar och menar att det behövs tydligare och enklare villkor för mobiltelefoni.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.