– Vi är glada över att kunna bidra med en unik tjänst som förbättrar både restaurangens effektivitet och gästernas upplevelse. Meddelandetjänsten skyddar bland annat mot AI-hackning samtidigt som vi ger en tydlig och säker kommunikation från restaurang till gäst, säger Sofia Ahlmark Hyvärinen som är försäljningsdirektör på Tele2 Företag.
Lösningen kommer även se till att skydda mot falsk trafik och kostsamt spam som kan orsakas av obehöriga aktörer. Genom att tvätta listor med kundnummer innan utskick kan restaurangerna undvika att skicka meddelanden till inaktiva nummer vilket sparar både tid och pengar.
– Som det första appbaserade restaurangkonceptet i Norden har vi alltid haft en förkärlek för smart teknik och digitala lösningar. Vi är därför väldigt glada över att ha Tele2 som partner för att kunna ta nästa steg i vår utveckling. Deras lösning gör det möjligt för oss att ytterligare automatisera viktiga processer och erbjuda våra franchisetagare en riktigt konkurrenskraftig lösning, samtidigt som vi säkerställer trygg och smidig kommunikation med våra gäster. På så vis kan vi även låta våra duktiga medarbetare där ute i restaurangerna fokusera ännu mer på det vi gör bäst – att skapa förstklassiga gästupplevelser, säger Kristoffer Sörquist, cto på Pinchos.
publicerad 23 januari 2025