Telemanagement är ett konsultbolag med anor. Men även om varumärket är inarbetat – har man nu valt att hiva det och istället satsa på det engelsktklingande Redway. Enligt företaget så bottnar det ursprungliga namnet i att företaget grundades i samma veva som telemonopolet avvecklades.
Men sedan dess har det utvecklats och idag handlar det allt mindre om telefoner – och mer om digitalisering i stort.
Telemanagement byter kostym – nya namnet blir Redway
Branschen En nystart kräver ett nytt namn. Så tänkte man på Telemanagement som hädanefter kallar sig för Redway. Men även om man seglar under ny flagg – är inriktningen densamma.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Visionen för Redway är att skapa den bästa kundupplevelsen och då ta helhetsgrepp som sträcker sig från infrastruktur och system – till analys-, process- samt verksamhetsutveckling. Det fullständiga namnet är ”Redway – Fast lane to lasting change” och med det så hoppas företaget att det ska spegla resan mot bestående förbättring.
Det man ska göra nu är att etablera den nya identiteten.
– Vårt affärsområde har vuxit sig allt starkare det senaste året. Pandemin har fått fler att bli medvetna om vikten av att anpassa kundmötet. Idag arbetar vi mer och mer med helhetsuppdrag som innefattar strategi, implementering och förvaltning. Vi står inför en tillväxtfas där vi rekryterar helt nya kompetenser. Jag ser ljust på framtiden, Redway har alla förutsättningar för att fortsätta utveckla nya kunderbjudanden som förenklar vardagen, säger Maria Lindell, vd, i ett uttalande.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se