– Molnbaserade möten, meddelanden, konferenssamtal och kundservice växer snabbt. Konkurrensen blir allt hårdare och det är extremt viktigt att få ut en färdig produkt och effektiv digital strategi på marknaden eftersom de kommande 24 månaderna är kritiska ur inköpssynvinkel säger Michael Tessler, chef för Broadsoft.
Pålitlighet och säkerhet
I studien framgår det även att just molnbaserad kommunikation är en nyckelingrediens i många företags digitaliseringsprocess. Enligt de svarande, som representerar företag i USA, Storbritannien, Brasilien, Tyskland, Frankrike, Australien och Nya Zeeland – ger molnet effektivitet och smidighet.
Ett tydligt drag som går att se i undersökningen är att företagen kommer förändra hur de köper in produktlösningar. Respondenterna anger tre områden som extra viktiga för den molnbaserade kommunikationen. Att den ska vara pålitlig, ge en bra användarupplevelse samt vara en integrerad och smidig lösning. De oroskällor som finns rör säkerhet, kontroll och kvalitet.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se