Svenskarna håller hårt i fasta telefonen

Gamla vanor gör att svensken behåller sin fasta telefon, trots att det inte behöver vara dyrare med endast mobilabonnemang.

83 procent av svenskarna har dubbla abonnemang visar en undersökning gjord av Novus Opinion på uppdrag av mobiloperatören 3. Majoriteten av de svarande som har fast telefoni anser att det är av gammal vana de behåller sitt fasta abonnemang. Lika många anser att det är billigare att använda den fasta telefonen än mobiltelefonen.

14 procent av svenskarna i undersökningen har endast mobiltelefoni, och operatören 3 som inte säljer fast telefoni, anser att alla fast telefoni-kunder skulle tjäna på att bara använda mobilen.

– Att ha kvar den fasta lösningen för att det skulle vara billigare stämmer inte längre, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 Skandinavien.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.