Glocalnet blir mobiloperatör

Nu ger sig även Glocalnet in i mobilsvängen. Målgruppen är familjer som vill ringa billigare och inte har lust att köpa en dyr mobiltelefon. Maxtaxan per månad utlovas bli 19 kronor så länge du ringer till Glocalnets kunder.

Telenorägda Glocalnet ger sig in i mobilsvängen med 3g-telefoni. För 19 kronor per månad får användaren, utan bindningstid men med tre månaders uppsägningstid, obegränsade samtalsminuter mellan alla Glocalnets mobil- och hemtelefoner. Att ringa till andra operatörers kunder kostar 69 öre per minut.

Glocalnet kommer att lansera sitt abonnemang med telefonerna Sony Ericsson K610i samt Samsung Z230. Sony Ericsson K610i var den mest sålda mobiltelefonen i Telenors butiker under oktober. Glocalnet säljer inte telefonerna med abonnemanget. Telefonerna kan istället exempelvis köpas med en finansieringsplan där kunden betalar 100 kr/mån för telefonen under 24 månader.

– De kunder som vi riktar oss mot är måna om sina kostnader. De behöver inte en ny telefon bara för att de byter mobiltelefonoperatör. De som är intresserade av att utnyttja 3g-funktionaliteten kan emellertid behöva en ny telefon och därför erbjuder vi separat Sony Ericsson K610i, säger Martin Tivéus, vd för Glocalnet.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.