Vi har tidigare rapporterat om den stora omorganisation som Telenor just nu genomför. Målet är en mer kundfokuserad organisation, inte minst på konsumentsidan. Bland annat slås Bredbandsbolaget samman med affärsområdet mobile i det nya affärsområdet consumer som ska ledas av Telenor Danmarks nuvarande vd Marek Slacik.
Men den nya organisationen innebär inte bara nya chefer utan också effektiviseringar i form av personalminskning. Sammanlagt handlar det om 60 tjänster som ska bort. Neddragningen berör såväl privat- som företagsmarknaden och är inte koncentrerad till någon speciell avdelning eller yrkesgrupp.
