Med en allt större andel gemensamma kunder har det också blivit tydligt att företagen ofta gjort samma arbete på var sitt håll. Det uppges vara orsaken till att ägarna nu tycker att det är dags att åter slå samman bolagen till ett. Denna gång under Uno-namnet.
– Vi kommer att erbjuda samma tjänster som Teledesign tidigare erbjudit samtidigt som vi får en stark intern säljorganisation, säger Jonas Angleflod.
Riktigt hur de nygamla erbjudandena ska marknadsföras mot kunderna kan han däremot inte svara på. Teledesign har verkat inom Stockholmsområdet men runt om in landet har Uno Telefoni andra återförsäljare som man inte vill trampa på tårna.
– Vi kommer att fortsätta att fokusera på Stockholmsregionen och kommer nog inte heller att sälja mobiltelefoner till alla våra kunder utan bara till dem som Teledesign jobbat med.
Ett fåtal tjänster försvinner enligt Jons Angleflod i och med sammanslagningen av bolagen.
– Framför allt frigör vi tid så att vi inte behöver nyanställa supportpersonal men det har också försvunnit ett fåtal tjänster. Viktigast är att vi kunnat dra ner antalet partneransvariga inom Uno från tre till två.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se