– Vi förväntar att stärka vår position och våra marknadsandelar på enterpriseområdet, och vi är övertygade om att det medför stora positiva effekter för våra partners möjligheter att öka försäljningen av våra lösningar, säger Thomas Berger, country manager på Alcatel-Lucent.
Det kan kanske behövas för det fransk-amerikanska bolaget, som redovisade en nettoförlust på 524 miljoner euro under 2009. Trots att analytiker räknat med en vinst på 270 miljoner euro exklusive utgångsposter, enligt en Reuters-enkät.
Nya partnern Aditel förutspår emellertid en positiv utveckling för alla inblandade.
– Vi ser en stor potential hos våra återförsäljare som nu även får tillgång till Alcatel-Lucents nätverksprodukter. Vår ambition på sikt är att bredda oss inom Alcatel-Lucents produktportfölj och kunna erbjuda våra återförsäljare nya affärsmöjligheter, säger Roger Hedin, vd för Aditel.
Tillsammans utlovar duon både existerande och nya detaljhandlare sina tjänster inom områden som logistik, teknik, installation, service, försäljning och marknadsföring.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 25 februari 2010