Inga produkter i varukorgen.
Professional
Contact Center
Industry
Utbildnings-TV
Event
Professional
Contact center
Industry
Utbildnings-TV
Event
E-tidning
Event
Kontakt
Premium-brev
Prenumerera
Annonsera
GDPR och cookies
Partnermedia
Karriär
Whitepaper
Pauser Media
Artificiell intelligens
Krönika
Krönika: Därför måste agentisk AI styras med fasta principer
Krönika
Agentisk AI beskrivs som nästa stora steg efter generativ AI. Många är redan i färd med att införa sådana system i sina verksamheter. Men med större autonomi följer också större ansvar. Ska organisationer, anställda och kunder kunna lita på agentisk AI så måste förtroendet byggas in från början. Det skriver Josefin Rosén, expert på tillförlitlig och etisk AI-användning på SAS Institute i en krönika.
9 juli
Premium
Molnet
Google-toppen: ”Kan bli som TCP/IP för agent-eran”
Molnet
Google Cloud har lanserat sin svenska molnregion och trycket från kunderna är stort. Vi har pratat med Ted Schönbeck, nordisk CTO, om datasuveränitet, AI-agenter och varför Sverige sticker ut på Googles europeiska molnkarta.
7 juli
Nätverk
Jätteaffären i mål: HPE köper Juniper
Nätverk
Hewlett Packard Enterprise har nu slutfört köpet av nätverksjätten Juniper Networks. Affären, som fördubblar HPE:s nätverksverksamhet, är ett tydligt drag för att stärka bolagets position inom AI och hybridmoln.
2 juli
Säkerhet
Larmet: ”Ny typ av attack där AI-modellen i sig blir måltavlan”
Säkerhet
Forskare på it-säkerhetsföretaget Check Point Software har identifierat den första dokumenterade skadliga koden som försöker kringgå AI-baserade säkerhetsverktyg genom så kallad prompt injection.
2 juli
Premium
AI
Här är utmaningarna med AI-agenter i offentlig sektor
AI
Många pratar om AI-agenter just nu och intresset ökar snabbt. Nio av tio organisationer inom offentlig sektor planerar att utforska eller börja använda AI-agenter inom de närmaste två till tre åren. Det visar en ny rapport från Capgemini.
1 juli
AI
Gartner: Många AI-agenter håller inte måttet
AI
Över 40 procent av alla agentiska AI-projekt väntas skrotas före 2027, enligt Gartner. Orsakerna är ökade kostnader, otydlig affärsnytta och bristande riskhantering.
27 juni
kontaktcenter
Så byggde Lidingö ett kundcenter i toppklass: ”Viktigt att samarbeta med förvaltningarna”
kontaktcenter
Lidingö stad är bäst på medborgarservice bland svenska kommuner enligt den senaste mätningen från SKR och Brilliant Future. Birgitta Berglund, chef för kundcenter, berättar hur hela organisationen arbetar kundcentrerat.
27 juni
AI
Salesforce släpper Agentforce 3 – här är de viktigaste nyheterna
Crm-jättens plattform för att bygga och hantera AI-agenter får flera nya funktioner i version 3, bland annat funktionen Command Center som låter dig övervaka och optimera alla AI-agenter som används inom din organisation.
26 juni
digitalisering
De låter kunden chatta med sin faktura: ”Skapar en bättre kundupplevelse”
digitalisering
Faktureringen är en viktig del av den totala kundupplevelsen och måste vara så enkel och smidig som möjligt. Den slutsatsen drog Billogram och byggde en interaktiv AI-faktura som kunderna kan ställa frågor till.
25 juni
krönika
”Det är inte lätt att tycka om AI när till och med SVT kör i diket”
krönika
Public service borde vara ett föredöme när det gäller användningen av banbrytande teknik som kan förändra samhället i grunden. Trots detta hamnar Sveriges television rejält snett i sin användning av AI-genererade undertexter.
24 juni
«
Äldre artiklar
Senaste artiklarna
säkerhet
Hemligt nummer: Professionell integritetsstrategi
2 timmar sedan
Krönika
Krönika: ”Digital beredskap handlar inte om att bli immun mot alla risker”
5 timmar sedan
Branschen
AWS-toppen till Servicenow: ”Jag ser fram emot att…”
10 juli
3g
3G-avstängning: Vad betyder det för ditt företag?
10 juli
Affärssytem
Larmet: Nästan 40 procent av företagen sitter fast i föråldrade system
9 juli
Annons
Sponsrat av
Voxo
Tre steg som lyfter din coachning!
Annons
Sponsrat av
Qinshift
Så kan Edge AI hjälpa nätverkshanteringen
Techtidningen Premium
Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.
Prenumerera
Logga in
Utbildnings-TV
Till avdelningen
it
Webbinarium: Så skapar du en it-arbetsmiljö där medarbetarna trivs
16 juni
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: CX-experten om hur du arbetar kundfokuserat
1 april
IT
Titta på webbinariet om Techbarometern 2025
11 mars
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så certifierar du företaget inom informationssäkerhet
20 december 2024
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så påverkar ai ditt cybersäkerhetsarbete
16 december 2024