Inga produkter i varukorgen.
Professional
Contact Center
Industry
Utbildnings-TV
Event
Professional
Contact center
Industry
Utbildnings-TV
Event
E-tidning
Event
Kontakt
Premium-brev
Prenumerera
Annonsera
GDPR och cookies
Partnermedia
Karriär
Whitepaper
Pauser Media
Telemarketing
kontaktcenter
Waytobill vill underlätta försäljning i kontaktcentret
kontaktcenter
Svenskt fintechbolag erbjuder lösning för att teckna avtal med hjälp av digitalt autogiro.
16 februari 2022
Telefoni
Märkning ska skydda från oseriös försäljning
Branschorganisationen Kontakta inför en ny märkning för etiska kundkontakter. Med dess hjälp ska man skydda konsumenter från oseriös försäljning.
16 juni 2015
Bransch
Utbildning ska göra telefonförsäljning mer etisk
Telefonförsäljning har dåligt rykte och det vill branschföreningen Kontakta göra något åt med utbildningen Kontaktakademin.
5 juni 2015
Operatörer
Så ska oseriös telefonförsäljning stoppas
De sex största nätägande operatörerna sätter press på oseriösa teleåterförsäljare med en gemensam handlingsplan.
16 april 2015
Bransch
Itell väljer Borlänge för expansion
Svarsservicebranschen brottas med minskande volymer och lägre marginaler. Trots det räknar Itells vd Mikael Månsson med att nyanställa ett 40-tal medarbetare vid företagets nya site i Borlänge.
5 december 2014
Telemarketing
Mysafety protesterar mot uteslutningen
Telemarketingföretaget Mysafety tycker inte att det finns någon saklig grund för uteslutningen från Kontakta. De menar att trenden med anmälningar har vänt och att företaget redan 2012 slutade använda den avtalsbindning som skapat mycket missnöje bland kunderna.
22 september 2014
Telemarketing
Callcenterförening slänger ut Mysafety
Kontakta slänger ut telemarketingföretaget Mysafety. Det har drivit telefonförsäljning på ett sätt som strider mot branschföreningens stadgar.
16 september 2014
Telemarketing
KO vill hindra telefonförsäljning
Konsumentverket uppfattar telefonförsäljningen som ett stort problem och föreslår två drastiska åtgärder för att skydda konsumenterna.
29 april 2014
Pris och service viktigast vid försäljning per telefon
När man själv ringer för att köpa ska det gå snabbt, men blir vi uppringda så är priset viktigast. Det visar en undersökning från SCCF.
22 september 2009
Inga telefonförsäljare på PTS
Telefonförsäljare har angett sig ringa från PTS men kommunikationsmyndigheten bedriver inte försäljning.
12 augusti 2009
«
Äldre artiklar
Senaste artiklarna
nytt jobb
Storsatsande Hubspot-partnern utser ny vd: ”Passar mig som handen i handsken”
9 timmar sedan
Kontaktcenter
Här är nya integrationstjänsten från Dstny: ”Kan ge en snabb och personlig kundupplevelse”
11 timmar sedan
branschen
Snowflake-chefen om AI-utvecklingen: ”Europa tar snabba steg framåt”
12 timmar sedan
Premium
branschen
Svenska it-sysselsättningen halkar efter globala utvecklingen
12 timmar sedan
Affärer
Google gör sitt dyraste förvärv någonsin – köper molnsäkerhetsbolag
18 mars
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Onlineutbildning på dina villkor: Framtiden för personlig och professionell utveckling
Annons
Sponsrat av
Techtidningen
6 anledningar till att välja native-annonsering
Techtidningen Premium
Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.
Prenumerera
Logga in
Utbildnings-TV
Till avdelningen
IT
Titta på webbinariet om Techbarometern 2025
11 mars
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så certifierar du företaget inom informationssäkerhet
20 december 2024
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så påverkar ai ditt cybersäkerhetsarbete
16 december 2024
Premium
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv: Så går du vidare efter en it-attack
9 december 2024
molntjänster
Titta på webbinariet om molntjänster för offentlig sektor
24 oktober 2024