Blackberry tar hjälp av Alicia Keys

En av mobiltelefonbranschens mer oväntade värvningar genom historien är Blackberrys nya kreativa chef.

Blackberry tar hjälp av Alicia Keys

Sångerskan Alicia Keys med en lång rad hits och Grammy-vinster bakom sig ska ge draghjälp åt försöken att återge Blackberry sin forna glans. Detta genom att bli mobiltillverkarens nya kreativa chef.

– Hon tar med sig sin enorma kapacitet, ett stort nätverk inom underhållningsindustrin, sociala medier och näringslivet, och kan på så sätt hjälpa oss forma vårt varumärke och skapa tillväxt för företaget, säger Blackberrys vd Thorsten Heins.

Tanken är att hon ska arbeta tillsammans med såväl apputvecklare som operatörer och underhållningsbranschen för att ta Blackberrys plattform vidare men också inspirera till ett mer kreativt användande av företagets produkter. Men en kvalificerad gissning är att reklamvärdet av att ha en av världens mest kända artister med i företaget knappast kan underskattas.

Själv verkar hon se fram emot sitt nya jobb.

– Att vara uppkopplad har blivit en viktig del av min kreativa process. Detta är en fantastisk tid att leva i med alla framsteg inom kommunikation och teknik. Som global kreativ chef kommer mitt mål vara att inspirera till kreativitet med hjälp av den nya plattformen och jag är mycket förväntansfull.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.