Cygate köper på sig mer telefonikunskap

För att förstärka sin nya avdelning Business Support har Cygate beslutat köpa upp utbildningsföretaget Keep In Consulting, KIC.

Cygate köper på sig
mer telefonikunskap

Kvartetten bakom KIC har ägnat de senaste 13 åren åt utbildningar och verksamhetsstöd till organisationer som byter telefonisystem. Något som givit bred kompetens rörande såväl marknadens olika växel- och hänvisningssystem som policys och projektledning.

Nu införlivas de med Cygates nya affärsavdelning, vars uppgift är att erbjuda stöd för användare, funktioner och lösningar oavsett teknisk plattform.

– Business Support kommer främst att arbeta med utbildningar och verksamhetsstöd till våra telefonikunder och slutanvändare. Men enheten ska också ge stöd till säljare och presale genom hela säljfasen. Även uppföljning och kundvård ingår i arbetsuppgifterna, säger Lars Kyhlstedt, konsultchef på Cygate.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.