De är bäst på kundservice enligt Indicate me

kontaktcenter Bredband2, Carglass, Postnord och Postkodlotteriet var några av de organisationer som lyftes fram när SaaS-bolaget Indicate me nyligen arrangerade en egen kundservicekonferens.

De är bäst på kundservice enligt Indicate me

När Indicate me nyligen arrangerade kundservicekonferensen ”Big Mistake Thank you” passade man på att lyfta fram ett antal organisationer och individer bland deras kunder som utmärkt sig på olika sätt.

Priser delades ut i totalt sex kategorier, däribland Årets kundservice, Årets nöjdaste kunder och Årets eldsjäl.

Här är samtliga vinnare:

Utmärkelsen för Årets nöjdaste kunder gick till Sveland djurförsäkringar, som enligt Indicate me har uppvisat ett imponerande fokus på kunden och har ett brinnande engagemang för kundnöjdhet. Som underlag för utmärkelsen har Indicate me sammanställt data från sitt analysverktyg, som är baserat på fem miljoner kundundersökningar.

Priset för Årets eldsjäl inom kundservice gick till Donia Chatty på Bredband2. Motiveringen lyder bland annat: ”hon har en unik förmåga att vara varmhjärtad mot alla, kunder som kollegor, men samtidigt hålla sig professionell”.

Utmärkelsen Årets förebild inom självledarskap och coachning gick till Postnord Sverige, som enligt Indicate me är ett företag ”som ständigt vill framåt och som imponerar med sin modiga förmåga att anta nya utmaningar. De har gjort en otrolig resa inom sin kundservice och bland personalen”. Företaget lyfts fram som en förebild och inspirationskälla när det gäller hur man agerar för att utveckla och engagera sina medarbetare.

Årets utvecklingsraket tilldelades företaget Carglass, som har en ”fantastisk förmåga att uppskatta och belöna sina medarbetares enastående prestationer. Genom kontinuerliga tävlingar och regelbunden coachning inspireras personalen att analysera sina resultat”. Detta har enligt Indicate me lett till förkortade ärendehanteringstider i alla kanaler under fjolåret.

Utmärkelsen Årets kundserviceuppstickare är LF Dalarnas, som är en av Indicate mes nytillkomna kunder. Enligt motiveringen har de utvecklat en effektiv och genomtänkt arbetsmetodik och lyckats engagera alla medarbetare när Indicate mes verktyg introducerades.

Slutligen kammade Svenska postkodlotteriet hem utmärkelsen för Årets kundservice. Enligt motiveringen är det ”ett företag som alltid ser framåt och konsekvent bevisar sin förmåga att förstå och värdera sina kunders behov”, vilket visar sig i en mycket hög kundnöjdhet och tillgänglighet.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.