Automatisering en viktig nyhet
Det viktigaste är att it-chefen nu kan anpassa och automatisera hur hur stödet till anställda ser ut.
– It har aldrig varit viktigare. Även om uppdraget förblir detsamma; att hålla anställda produktiva och systemen igång – har verksamheten bakom blivit mycket mer komplicerad, särskilt med mängden data som ständigt ökar. I slutändan handlar det om att hjälpa It-ledare att se framåt samtidigt som anställda världen över ges möjligheten att fortsätta samarbeta och förnya sig, utan avbrott, säger Doug Schmitt, ansvarig för tjänster på Dell Technologies.
Så vad är då nytt?
- Anpassningsbara hanteringsverktyg: Med nya uppdaterings- och distributionsmöjligheter är ProSupport Suite den första supporttjänsten som låter IT-chefer uppdatera Dell BIOS, drivrutiner, firmware och applikationer automatiskt och på distans.
- Skräddarsydd information för PC-flottan på ett ställe: För första gången kan IT-chefer se statistik för applikationsanvändning och säkerhetsresultat för hela Dell PC-flottan i en vy. Detta kan användas för att hitta prestandatrender och vidta åtgärder vid behov, med hjälp av skräddarsydda rekommendationer från Dell:s AI-drivna programvara.
- Anpassade arbetsflöden: Med hjälp av en reglermotor som definierar och organiserar arbetsflöden kan IT-chefer också förutbestämma vem som tar emot uppdateringar automatiskt och hur de administreras.
- ProSupport Suite-funktioner tillgängliga för kanalpartners: Alla Dells:s kanalpartners kan utnyttja hela det AI-drivna support verktyget i ProSupport Suite.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 1 oktober 2021