ECTS skyltar om

Med sitt nya namn vill Stockholmsbaserade teleåterförsäljaren ECTS visa hur de ser på kunderna.

Den här veckan byter ECTS ut det namn som hängt med sedan starten 2003. Från och med nu lystrar bolaget till tilltalet IT-relation.

– Vår ”makeover” är en del av vår storsatsning på de olika affärsområdena och en ännu bredare tjänsteportfölj. Vi vill samtidigt kommunicera hjärtat i vår verksamhet: den goda relationen till kunden, berättar Peter Larsson, vd på IT-relation och grundare av ECTS.

Enligt honom är den nya profilen inspirerad av gamla tiders lanthandel – ett ställe dit kunderna alltid är välkomna med både stort och smått och personalen känner till varje enskild kunds behov.

– Vi är fortfarande samma företag, men sedan starten har vi växt en hel del. Därför är vi extra stolta över att vara det stora företaget med det lilla företagets omtanke, säger Peter Larsson.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.