Fler Iphones till Schibsted

De anställda på Aftonbladet har redan haft Iphone ett tag. Nu är det dags för kollegorna på SvD, E24.se och Hitta.se att också få en.

Den skandinaviska mediekoncernen Schibsted har beslutat att utöka avtalet med Telia om Iphone och mobil kommunikation som tjänst. De har sedan tidigare ett avtal gällande Aftonbladets 700 anställda, och utökar nu detta med 440 användare från Svenska Dagbladet, e24.se och Hitta.se.

Avtalet betyder att Schibsted slipper investera i egen utrustning och infrastruktur och betalar istället en fast månadsavgift per användare. Det inkluderar även mobil växelfunktion, mobilt bredband och en utbyggnad av mobiltäckning och kapacitet i kontorslokalerna.

– Vi har bra erfarenheter av Telias Iphone-koncept som tillgodoser vårt behov av att arbeta mobilt med bra täckning och mobilterminal, säger Oscar Edholm, cio för Schibsted.

Han berättar att det är viktigt för dem att ligga i teknikens framkant och att förstå samt delta i de nya kanalerna.

En längre artikel om detta kommer finnas i nummer 7 av Telekom idag.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.