En av orsakerna till förvärvet är att de två företagen liknar varandra på många sätt. enligt Richard Ahnell utgår affärsmodellen hos Gagnef Telefonanpassning från ett nära personligt bemötande och snabba svarstider. Faktorer som värderas starkt hos Personlig Svarsservice.
Efter förvärvet består den gemensamma kundbasen av närmare 750 kunder, varav 150 som tillförs via Gagnef. Antalet anställda ökas därmed från 30 till 35.
Hur påverkas kontoret och de anställda i Borlänge?
– De fem nya medarbetarna kommer att jobba kvar i Borlänge och är redan migrerade i samma system som våra telefonister i Stockholm. Så vi har fått ett lokalkontor i Dalarna!
Värdet på affären vill dock inte Richard Ahnell gå in på. Tanken är nämligen att Personlig Svarsservice vill växa ännu mer och undersöker möjligheter med fler förvärv under den närmaste framtiden.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 29 september 2017