Inin bäst i klassen enligt Frost & Sullivan

Kontaktcenter Analys- och konsultföretaget Frost & Sullivan har gått igenom kontaktcenterleverantörernas prestationer för året som gick. Bäst i emea-regionen är Interactive Intelligence.

Varje år korar Frost & Sullivan årets företag inom olika branscher, däribland kontaktcenterleverantörer. 2014, precis som 2013, var det Interactive Intelligence som utsågs till årets leverantör i Europa, Mellanöstern och Afrika.

– En av nyckelfaktorerna till Interactive Intelligence framgång är deras skräddarsydda och kundcentrerade försäljningsstrategi. Företaget försäkrar att de har rätt lokala talanger för att stödja försäljnings- och supportprocesserna samt har ett rådgivande förhållningssätt till försäljning, säger Nancy Jamison, analytiker på Frost & Sullivan.

Företagets marknadsandel växte enligt deras egen uppgift med nästan 43 procent under 2014.

– Interactive Intelligence är ledande i sina investeringar i marknadskompetens inom kritiska industrivertikaler så som finans, sjukvård och försäkring. En hög andel av försäljningen sker via partners inom emea och företaget har en väletablerad och stark kombination av direkta och indirekta kanalpartners, säger Jamison.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.