Inins nästa drag: Avancerat kontaktcenter för de små företagen

Många kundtjänster med 10 till 50 agenter behöver lika avancerade funktioner som de riktigt stora kontaktcentren. Det är drivkraften bakom Inins nya molntjänst Caas Small Center.

Inins nästa drag:
Avancerat kontaktcenter
för de små företagen

Under de senaste tio åren har Interactive Intelligence strävat envetet uppåt, för att kunna attrahera de stora kunderna och möta deras behov. Det har de lyckats med och nu gör Inin en kringgående rörelse för att fånga upp de små företagen.

Det nya molnbaserade erbjudandet Caas Small Center bygger på samma plattform som används för hostade kontaktcenter hos de stora kunderna. Men man har skalat av och förenklat för att kunna sätta ett fast pris och garantera en enkel hantering.

Samtidigt finns hela uppsättningen av applikationer där, som multikanal, inspelning och till och med talanalys i realtid, beroende på tillval. Allt för att kundföretagen ska kunna skapa en differentiering gentemot sina konkurrenter.

Prutat och klart

Siktet är inställt på 10 till 50 agenter i kontaktcentret. Därutöver finns möjligheten att lägga till vanliga affärsanvändare som blir inkluderade i uc-plattformen.

Det är ingen diskussion om priset, det är prutat och klart: 99 dollar i månaden per agent, utan startkostnad eller bindningstid. Med alla de mest avancerade funktionerna, exempelvis talanalys, kan det landa på som dyrast 150 dollar i månaden. En affärsanvändare kostar 15 dollar i månaden.

Passar för Norden

Nu kommer vi till den lilla haken: Caas Small Center börjar säljas direkt, men bara i USA och senare i år i Kanada.

Ti: Har ni några planer på att ta den här molnpaketeringen till Europa och Norden?

– Ja, det är fullt möjligt. Tekniskt är det ingen större utmaning. Vi har datacenter i både Storbritannien och Tyskland. Den stora utmaningen är att sätta upp en säljorganisation som kan arbeta fokuserat med det här erbjudandet och kundkategorin. Vi vill inte lägga det här i knäet på den befintliga säljorganisationen och störa dem i arbetet med våra andra erbjudanden, säger Joseph Staples, marknadschef på Interactive Intelligence när Telekom idag träffar honom på Enterprise Connect.

Han konstaterar samtidigt att Norden, med många småföretag, är en perfekt marknad för Caas Small Center. Någon tidpunkt för en Nordisk lansering vill Staples däremot inte ange.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.