Samtidigt finns hela uppsättningen av applikationer där, som multikanal, inspelning och till och med talanalys i realtid, beroende på tillval. Allt för att kundföretagen ska kunna skapa en differentiering gentemot sina konkurrenter.
Prutat och klart
Siktet är inställt på 10 till 50 agenter i kontaktcentret. Därutöver finns möjligheten att lägga till vanliga affärsanvändare som blir inkluderade i uc-plattformen.
Det är ingen diskussion om priset, det är prutat och klart: 99 dollar i månaden per agent, utan startkostnad eller bindningstid. Med alla de mest avancerade funktionerna, exempelvis talanalys, kan det landa på som dyrast 150 dollar i månaden. En affärsanvändare kostar 15 dollar i månaden.
Passar för Norden
Nu kommer vi till den lilla haken: Caas Small Center börjar säljas direkt, men bara i USA och senare i år i Kanada.
Ti: Har ni några planer på att ta den här molnpaketeringen till Europa och Norden?
– Ja, det är fullt möjligt. Tekniskt är det ingen större utmaning. Vi har datacenter i både Storbritannien och Tyskland. Den stora utmaningen är att sätta upp en säljorganisation som kan arbeta fokuserat med det här erbjudandet och kundkategorin. Vi vill inte lägga det här i knäet på den befintliga säljorganisationen och störa dem i arbetet med våra andra erbjudanden, säger Joseph Staples, marknadschef på Interactive Intelligence när Telekom idag träffar honom på Enterprise Connect.
Han konstaterar samtidigt att Norden, med många småföretag, är en perfekt marknad för Caas Small Center. Någon tidpunkt för en Nordisk lansering vill Staples däremot inte ange.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se