IP-baserad säkerhet går hem

Genom att erbjuda kunderna ett skalbart system för att sköta säkerhetssystem via befintliga IT-nätverk har Conficence Internationals modell blivit allt mer populär.

Systemintegratören Confidence International hjälper kunderna att använda sitt befintliga IT-nätverk för att centralt kunna styra säkerhets- och övervakningssystem. Detta har vunnit allt mer intresse hos kunderna och under våren kommer man att genomföra en kampanj riktad mot 13 000 medlemsföretag inom Svensk Handels organisation.

En stor tillväxtfaktor är inom kommunerna, där skolmiljöer och olika passersystem är aktuella. Även hotellbranschen har visat starkt intresse för Confidence tjänster. Systemet framhålls som både skalbart och kostnadseffektivt, vilket är attraktiva egenskaper hos många intresserade kunder.

– Fördelarna med Confidences metodik och IP-baserad säkerhet har slagit igenom på den svenska säkerhetsmarknaden och ett tecken på det är alla följordrar som vi får, säger Fredrik Hiort af Ornäs, vd på Confidence International.

I den kommande kampanjen ingår även företagets samarbetspartners: Svensk Handel, If, Teliasonera, Point och Nordea.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.