Kazam ska synas mer med nordisk marknadschef

Karriär Kazam har anställt en nordisk marknadschef. Hans stora utmaning blir att göra det nya mobilmärket känt bland slutanvändarna, inte bara i branschledet.

Kazam ska synas mer med nordisk marknadschef

Kazams nya nordiska marknadschef heter Anders Gøtje. Han har cirka tio års erfarenhet av nordisk marknadsföring och har tidigare arbetat med smartphones.

– Vi blev på kort tid kända inom telekombranschen, men vi har en stor utmaning framför oss att få Kazam välkänt hos slutanvändaren. Det var viktigt för oss att finna rätt person för arbetet med vår marknadsföring, säger Frank Jensen, operativ chef på Kazam.

Anders Gøtje kommenterar sitt nya uppdrag så här:

– Det är idag nära nog omöjligt att finna en smartphone till ett förnuftigt pris och där service är i fokus. Jag ser en stor potential med Kazam på den nordiska marknaden med ytterst medvetna konsumenter.

Nyligen argumenterade Kazam i ett debattinlägg för att offentliga verksamheter borde sänka kostnaderna för smartmobiler. De pekar på att produktera i den egna portföljen dels i många fall är billigare i inköp och dels inkluderar skärmbyte vid skada.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.