Kundtjänstapp bryggar tomrum

En ny app från Interactive Intelligence lovar fylla det tomrum som finns mellan dagens lösningar för mobil självservice och personlig kundtjänst.

Kundtjänstapp bryggar tomrum

Interaction Mobilizer är en kontaktcenterlösning från Interactive Intelligence riktad till medelstora och stora företag. Målet är att vara en lösning för mobil självservice i telefoner och surfplattor som också enkelt ger snabb tillgång till personlig kundtjänst när det behövs.

Med Interaction Mobilizer kan företag utveckla egna appar för smarta mobiler och surfplattor som kunden kan ladda hem från företaget. Systemet som integrerar med exempelvis Oracle, Salesforce.com med flera ger användaren tillgång till anpassade funktioner för självservice så som att kunna köpa en biljett eller göra en hotellbokning.

Kundtjänst en knapptryckning bort

Vid problem eller om fler frågor uppstår räcker det med en knapptryckning i gränssnittet för att anropa personlig service, antingen via telefon eller chatt. Kontextuell information som då skickas till kundtjänst gör det enkelt att se vad kunden försökt göra, vilket gör det enklare att hjälpa kunden.

Interaction Mobilizer fungerar med Iphone, Android och Windows Phone och erbjuder även ytterligare funktioner så som integration med sociala medier. Utökad kontakt med kundtjänst via chatt, sms och video sägs komma i en senare version. Lösningen blir tillgänglig på engelska i slutet av detta kvartal och stöd för fler språk ska läggas till fortlöpande.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.