Ledarna satsar på mobilt

Med hjälp av Spring Mobil ska Sveriges chefsorganisation Ledarna nu övergå till en helt mobil telefonilösning. Målet är bättre medlemsservice och ökad effektivitet.

Ledarna ersätter sin traditionella telefonilösning bestående av en företagsväxel, dect-telefoner och enskilda mobiltelefoner till Spring Mobils en-telefoni-lösning. På så vis blir all personal – från ombudsmän till administration och medlemsservice – lätt att nå överallt. På såväl som utanför kontoret.

– Det är glädjande att Ledarna har valt att använda Spring Mobils telefonitjänster för att serva Sveriges chefer. Jag är övertygad om att de kommer uppleva en ökad tillgänglighet och därmed förbättrad service säger Torbjörn Geijer, VD på Spring Mobil.

Ledarna väljer att utnyttja tjänster såsom telefonist och hänvisning, medan de 30 medarbetarna på medlemsservice kommer att använda sig av Spring Mobils kontaktcenterlösning.

– Vi valde Spring Mobil för att de erbjöd den bästa helhetslösningen och för att vi kunde integrera deras callcentertjänster med vårt CRM-system. Att vi dessutom får ett eget mobilnät med garanterade SLA-nivåer är en förutsättning att klara en övergången till en helt mobil telefonilösning, säger Kostas Tsardakas, enhetsansvarig på Ledarna.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.