Netonnet tar in Telness i abonnemangsutbudet

Företaget Telness tar in 20 miljoner i investeringar – och två nya delägare. Samtidigt utökar Netonnet sitt abonnemangsutbud med uppstickaren.
– Vi visar att användaren inte behöver binda upp sig hos de stora operatörerna, säger Telness vd Martina Klingvall till Telekom idag.

Netonnet tar in Telness i abonnemangsutbudet

Telness kallar sig för världens första digitala företagsoperatör, där kunderna själva sköter sin mobiltelefoni digitalt i egna gränssnitt. Och det har gått bra. Under det dryga året sedan starten har bolaget gjort ett stort avtryck i telekombranschen, med nomineringar till priser som Business Challenge, Årets Digitaliseringsprojekt och Årets Talang.

Tusental företagskunder har anslutit sig, bland annat GodEl, Fishbrain, Sportamore och Mentimeter. Nu har Telness dessutom tagit in ytterligare 20 miljoner kronor från befintliga och nya investerare.

Två nya delägare

I samband med emissionen blir Johan Ekberg och Stefan Tengvall nya delägare. De två byggde upp Ownit, och har erfarenheter från att expandera en telefonutmanare. Totalt har Telness nu tagit in 35 miljoner kronor – men vad betyder då den nya injektionen för Telness?

– Det betyder att vi kan visa upp oss, satsa framåt, ta plats och göra tjänsten ännu bättre för våra kunder. Att vi har tagit in Johan Ekberg och Stefan Tengvall visar också att det inte bara handlar om kronor och ören för oss, utan att vi även kompletterar med kompetens in i bolaget, säger Martina Klingvall, grundare och vd för Telness till Telekom idag.

Kompletterar Netonnets erbjudande

Samtidigt presenteras ännu en nyhet. Telness blir nu först hos Netonnet med att komplettera erbjudandet med abonnemangsutbud för deras kunder på företagssidan.

– Det innebär ju flera saker. Dels att vi kan komplettera vårt erbjudande på telefoner – och för våra kunder blir det enkelt och prisvärt. Vi har ju obundna abonnemang, och vi visar att användaren inte behöver binda upp sig hos de stora operatörerna. Det här är ett alternativ på marknaden för de som inte vill låsa in sig utan få en lösning på sina egna villkor, säger Martina Klingvall.

För Netonnet innebär Telness i tjänsteutbudet att man kan erbjuda något som kunderna efterfrågar – ett enkelt, flexibelt och stabilt abonnemang som sparar tid och pengar. Martina Klingvall berättar att hon insåg tidigt såg att Netonnet delar Telness ambition kring att utmana och skapa bra tjänster för kunden. Nu kommer de leverera en helhetslösning tillsammans som ska förenklade livet ytterligare för svenska företagare.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.