Nöjda kunder viktigt för Skandia

Aditro har tecknat avtal med Skandia värt cirka 23 miljoner kronor om att samordna digitalisering och hantering av Skandias och Skandiabankens kundärenden.

Skandia har omkring 1,6 miljoner kunder som kontaktar företaget via flera olika medier.

Magnus Forsman, systemägare för indata på Skandia, säger att samarbetet med Aditro gör det möjligt att hantera post, e-post, webb och fax i ett och samma system. Till skillnad från traditionella kundtjänster som ofta hanterar ärenden via post och fax på andra sätt än de hanterar ärenden via webb eller telefon.

Tjänsten, som kallas för digital kundservice, innebär att alla ärenden digitaliseras, känns igen och delegeras till den handläggare som har rätt kompetens under samma dag som de kommer in. Målsättningen är att kunna hantera samtliga ärenden lika snabbt. Syftet är att öka kvaliteten, få nöjdare kunder och minska kostnaderna.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.