Folke baseras på en molnväxel som enligt företaget utöver att fungera som växel även ska kunna samla alla kontaktvägar på ett och samma ställe.
– Facebook, Instagram, telefon, Twitter, Linkedin, mejl. Listan kan göras lång på alla ställen där man som företagare kommunicerar med sina kunder. Med Folkes kontaktcenter kan man samla alla kontaktvägar på ett och samma ställe. På så vis behöver man bara logga in i ett verktyg för att överblicka alla kanaler, säger Daniel Andersson.
Lösningen är operatörsoberoende vilket innebär att man inte behöver samma telefonileverantör hos de anställda för att växeln ska fungera.
Folke är baserat i Umeå, med merparten av sina kunder i norra Sverige. Men nu vill man expandera söderut och även utanför landets gränser.
– Under de senaste åren har vi samlat på oss massa kunskap som gör att vi förstår kundens behov och lyckas hitta de luckor som finns i befintliga lösningar idag. Folke är ett svar på detta. Vårt mål är att vara det mest självklara, smarta och trygga alternativet för kunder som behöver kommunikationslösningar, säger Daniel Andersson.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 4 oktober 2022