Chatfunktioner innan och vid sidan
Så vad är det då för funktion det handlar om? Jo bland annat ska man som deltagare få möjlighet att chatta en och en med varandra innan, under och efter eventet. Med funktionen kan värdar dela deltagarlistan inför eventet, vilket i sin tur kan inspirera deltagare att koppla upp sig och redan i förväg kontakta varandra.
Därtill får de som driver evenemanget/konferensen ett verktyg för att se engagemanget bland deltagarna – och utifrån analyser förändra inför framtida försök.
För många kanske det låter läskigt, men för andra kanske det är en stor möjlighet att få till ”rätt” samtal. För vet man vem som kommer och vad man vill prata om – då är chanserna stora att man kan få till ett konstruktivt samtal.
Om Zoom Events
Innan ett event kan deltagarna:
- Skapa och redigera en nätverksprofil med foton, sociala kanaler och videor.
- Se en händelsemapp (såvida den inte har inaktiverats av värden).
- Se profiler för eventdeltagare och förbindelser.
- Begära att få kontakt med andra.
- Hantera ”Mina förbindelser”.
- Kommunicera med kontakter via e-post, telefon och sociala medier.
Under eventet kan deltagarna
- Skapa och redigera en nätverksprofil med foton, sociala kanaler och videor.
- Ställ in sina preferenser för när de vill nätverka eller sammankopplas med andra deltagare.
- Se deltagarnas profiler.
- Begära att få kontakt med andra.
- En-och-en-chatta
När eventet är avslutat kan deltagarna
- Redigera sin nätverksprofil.
- Se en händelsemapp (såvida den inte har inaktiverats av värden).
- Begära att få sammankopplas med andra.
- Se deltagarprofiler.
- Hantera ”Mina anslutningar”.
- Kommunicera med kontakter via olika kanaler.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se