Ny Sverigechef hos 3Com

3Com byter försäljningsstrategi och ger Ola Holmberg i uppdrag att dra i trådarna. Tanken är att en agentdriven försäljningsorganisation ska stödja säljkanalerna i Sverige.

Ny Sverigechef hos 3Com

3Coms nya strategi för att öka försäljningen är att satsa på en agentdriven försäljningsorganisation som ska stödja säljkanalerna i Sverige. Strategin har testats i flera länder där försäljningen ökat och gett nöjdare partners och kunder. Kanalstrategin i sig kommer inte ändras, så försäljningen kommer att ske via de olika kanalerna precis som tidigare.

Ny Sverigechef blir entreprenören Ola Holmberg som via sitt tidigare bolag Sourcecom arbetet många år med 3Coms produkter. Ola Holmbergs bakgrund är bland annat som vd på Servercast samt grundare och vd på Sourcecom som är en av 3Coms svenska partners.

Ökad närvaro

 – Denna omorganisering av 3Com i Sverige kommer att innebära en ökad fokus på återförsäljarna och våra partner där närvaron hos dessa ska fördubblas. Vi kommer att tillsätta nya resurser med målet att öka försäljningen med 50 procent via våra partners, säger Ola Holmberg.

Verksamheten kommer att fortsätta från 3Coms nuvarande adress och distributionskanalerna kommer att bestå. 3Com kommer att stödja den nya säljorganisationen som om det vore ett eget dotterbolag.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.