Ombudsman ska föra kundernas talan hos 3

3 anställer nu som första mobiloperatör i Sverige en kundombudsman.

Ombudsman ska föra kundernas talan hos 3

Det är Carin Wenner, som närmast kommer från en tjänst som bolagsjurist för det amerikanska hälsokostföretaget TNI. Hon har en juristutbildning från Uppsala Universitet.

– Rekryteringen av Carin Wenner är den del i vår långsiktiga strategi för att skapa Sveriges mest nöjda kunder. Trots att vår kundtjänst tidigare har blivit utsedd till Sveriges bästa ökar vi kontinuerligt våra insatser. Carin Wenner får ett stort förtroende då hon oberoende av övrig verksamhet skall representera och verka för våra kunder, säger Peder Ramel, Skandinavienchef för 3.

Carin Wenner kommer att arbeta tillsammans med juristgruppen på 3.

– En stor utmaning är att bygga ett nätverk i det offentliga rummet, bland både myndigheter och kundforum, för att kunna lyfta upp relevanta frågor till debatt, säger Carin Wenner.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.