Customer First smarta tekniklösning gav en flygande start till kundservicebolaget

Sponsrat av Customer First Susanna Ehrström är vd och grundare av det Gotlandsbaserade kundservicebolaget Vallmo. När hon startade verksamheten var hon angelägen att fort komma igång och kon-taktade därför telecombolaget Customer First. – De hade en pressad deadline men tvekade inte en sekund och de första tekniklösningarna kunde implementeras snabbt. På bara en månad var vi igång.

Customer First smarta tekniklösning gav en flygande start till kundservicebolaget

Vallmo levererar service och support till fastighetsbolag och deras hyresgäster. Företaget växer och är nu inne på sitt andra år, med totalt 24 anställda i Visby och Halmstad. Varje månad hanterar Susanna Ehrström och hennes medarbetare olika ärenden som inkommer från ca 35 000 fastigheter runt om i landet. Enkelhet, klok översikt och god kundkännedom är grundläggande och för Susanna var Customer First ett självklart val.

– Riktigt bra kundservice för oss handlar om personligt, tryggt och lösningsfokuserat bemötande. En viktig kompetent är robust och användarvänlig teknik. Det kan vi erbjuda våra medarbetare med Customer First, som en stor del av deras dagliga arbetsmiljö. 

– Tekniklösningen ger en samlad, överskådlig och heltäckande kundbild som gör kundservicepersonalen väl insatt i verksamheterna och möjliggör professionellt bemötande och effektiv hjälp.

Samordnade system ger god kundservice 

Många kundserviceföretag använder olika system för information, kommunikation och loggning. För att hjälpa en kund behöver medarbetare ibland leta uppgifter på olika ställen och uppdatera en rad olika system manuellt. Det kan innebära ett tungrott och tidsödande arbete som upplevs segt och i många fall gör hanteringen onödigt långdragen.

Customer First har tagit fram ett system för spårbar ärendehantering och support, som loggar och samlar alla aktiviteter på ett och samma ställe. Det manuella arbetet automatiserats och kundresan blir lätt att överblicka.

– Med Customer First helhetslösning kan en medarbetare arbeta vidare på ett ärende och ge snabb hjälp utan att behöva leta i olika system och upprepa frågor som kunden redan svarat på tidigare.   

Fokus på kundservice

Vallmo:s kundservice är öppen dygnet runt, alla dagar i veckan och målet är trygga och nöjda uppdragsgivare och kunder. Deras smidiga och kundfokuserade kundservice efterfrågas av nya uppdragsgivare och samarbetspartners och bolaget söker fortlöpande fler medarbetare för att möta behoven. Den starka utvecklingen sker hand i hand med det framåtlutade gänget på Customer First.

– Vår expansion hade inte varit möjlig utan deras flexibla och smidiga tekniklösning. Personalens nytänk, strävan efter att ständigt bli bättre och lösningsfokuserade inställning ger oss en enorm trygghet. Med stöd från it-experterna på Customer First kan vi fokusera på vårt egen uppdrag, att ge bästa möjliga service till våra uppdragsgivare och deras kunder.

Läs mer om framtidens kontaktcenterlösning Customer First och boka en demo.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.