Själv kommer han att ägna sig åt styrelse- och konsultuppdrag under resten av 2012.
En viktig framgångsfaktor
Hans efterträdare har gjort sig ett namn internationellt inom försäljning och affärsutveckling. Bland annat genom ledande befattningar hos Tetra Pak, Perstorp och nu senast Cardo.
Som ny vd för Relacom är målsättningen att fortsätta utveckla företagets position inom telekom och förstås etablera nysatsningarna. Inte minst det växande affärsområdet m2m med service och installation av maskiner spridda över geografier, exempelvis butikskedjors kassasystem, biljett- och parkeringsautomater.
– Relacom har i flera avseenden banat väg för en ny industri; fältservice inom telekom. Utifrån denna stabila bas kan vi nu fortsätta utvecklas och samordna våra tjänster inom totalt tre segment, vilket ger våra kunder skalfördelar. Här kommer Thomas Körmendis breda erfarenhet av tillväxt på internationell nivå att vara en viktig framgångsfaktor, menar Relacoms styrelseordförande Mats Lönnqvist.
Relacoms nya koncernchef tillträder sin nya tjänst den 5 mars på huvudkontoret i Stockholm.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 21 februari 2012