Resebolag köper ip-telefoni och vässar kundservicen

Resebolaget Kuoni Group som bland annat äger Apollo, har tecknat ett femårigt avtal med Orange Business Services och Avaya om ip-telefoni och virtualisering av kontaktcentra.

Kontraktet omfattar leverans av en standardiserad plattform för virtuella kontaktcentra och skall lanseras i Kuoni Groups verksamheter under de närmsta 18 månaderna.

– Med den nya standardiserade plattformen får Kuoni en stärkt pan-europeisk infrastruktur som ger större flexibilitet och en mer dynamisk användning av tillgängliga resurser, berättar Jan Aronson, chef för konsult- och integrationsfrågor i Norden och Baltikum för Orange.

– Denna ip-telefonilösning kommer ge kunderna en högre flexibilitet och bättre telefonservice och för Kuoni betyder det att kostnaderna blir lägre och förutsägbara. Dessutom blir våra system mer tillförlitliga, säger Bojan Jokic, informationschef för Kuoni.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.